Demonstraties

Ik wil iedereen die naar Eindhoven gaat een mooie dag met elkaar wensen. Heb zelf overwogen om te gaan maar ik moet eerst nog werken en weet niet of ik het daarna nog ga redden.
 
Met 8 man op terugweg even langs een pomp a d snelweg kort in gesprek met een oudere dame welke in het verleden een bio fruitbedrijf had en ook echt niet vind kunnen wat er nu gebeurt.. ook ziet ze dat dingen niet kloppen en ze vertelde o.a. dat de boeren niet moeten gaan rellen.. wij uitleggen dat het anders zit en het oorlog is. Ze schrok wel een beetje maar vond ons wel sympathiek met de rode zakdoeken etc. Toen we vroegen wat ze v d wappies vond .. dat was toch maar eng volk zei ze .. haar grimas vertrok toen we vertelden dat we alle 8 wappies zijn en ze sloeg gelijk dicht. Bijzonder toch he.
 
Met 8 man op terugweg even langs een pomp a d snelweg kort in gesprek met een oudere dame welke in het verleden een bio fruitbedrijf had en ook echt niet vind kunnen wat er nu gebeurt.. ook ziet ze dat dingen niet kloppen en ze vertelde o.a. dat de boeren niet moeten gaan rellen.. wij uitleggen dat het anders zit en het oorlog is. Ze schrok wel een beetje maar vond ons wel sympathiek met de rode zakdoeken etc. Toen we vroegen wat ze v d wappies vond .. dat was toch maar eng volk zei ze .. haar grimas vertrok toen we vertelden dat we alle 8 wappies zijn en ze sloeg gelijk dicht. Bijzonder toch he.
Blijkt maar hoe sterk de beeldvorming van de mensen bepaald wordt door het kastje in de woonkamer.
Goed dat jullie je uitspraken en waarschijnlijk denkt ze vandaag of morgen er nog wel even over na.
En komt ze tot het besef, dat ze nog steeds leeft, ondanks dat ze vlak bij wappies stond.... Het blijft bijzonder... Ik kom ook nog steeds mensen tegen die als de dood zijn voor wappies, en zwaar verbaasd zijn als ik zeg, dat ik volgens de definitie van de media als wappie beschouwd wordt. En zij vervolgens steeds benadrukken dat ik helemaal geen wappie ben. Hopelijk gaat hun angst voor de wappies eraf en anders ook maar niet. Wat ze van mij vinden, is mij eigenlijk geen zorg!. Mochten ze me nodig hebben ben ik er voor hen, dan komen ze maar naar mij toe
 

De World Council For Health en de Griekse Medical Freedom Alliance veroordelen de acties van de huidige Griekse regering en staan achter de 37 zorgmedewerkers die vreedzaam protesteerden toen ze deze week werden gearresteerd.

Veel zorgmedewerkers leven in Griekenland in armoede als gevolg van het besluit van de regering om hen tien maanden geleden te ontslaan omdat ze geen Covid-19-injectie hadden genomen.

Op donderdag waren 37 van deze ontslagen zorgmedewerkers vreedzaam aan het protesteren bij het huis van de premier toen ze werden opgepakt en naar het centrale politiebureau van Athene werden gebracht.

Gedurende de 2,5 uur dat ze werden vastgehouden op het Griekse politiehoofdkwartier voordat ze officieel werden gearresteerd, werd hun verboden om hun advocaten te ontmoeten. Een verzoek van de advocaten om moeders van eenoudergezinnen vrij te laten werd niet ingewilligd, waardoor jonge kinderen de hele nacht alleen gelaten werden.

Hoewel er geen illegale handelingen plaatsvonden, werd er veel moeite gedaan om de arrestatie van de vreedzaam protesterende zorgmedewerkers te rechtvaardigen.

Ongeveer 100 supporters verzamelden zich op vrijdag 8 juli om 12.00 uur bij de rechtbank van Evelpidon om de aanklager en de rechtbank te verzoeken de arrestanten vrij te laten die vreedzaam demonstreerden voor het huis van de premier in Lycabettus.

Alle 37 van hen werden vrijdag rond 16.00 uur vrijgelaten en wachten nu op hun proces dat gepland staat voor 19 oktober 2022.

De Wereldraad voor Gezondheid steunt de Griekse Medical Freedom Alliance en de World Doctors Alliance in hun eis dat alle aanklachten tegen de zorgmedewerkers worden ingetrokken en dat hun ontslag wordt teruggedraaid.
 
Bericht van Klokkenluiders TG kanaal!!

‼️‼️‼️ UITNODIGING ‼️‼️‼️
Zoals jullie weten heeft burgemeester Bruls laten weten dat geen boer de stad Nijmegen binnenkomt nu 's werelds grootste meerdaagse wandelmars binnenkort van start gaat. Hierbij zal veel internationale pers aanwezig zijn.

De boeren hebben deze uitdaging geaccepteerd en hebben, naast lopende acties, aangekondigd om actie te gaan voeren tijdens de Nijmeegse 4-daagse.

Het lijkt ons, als kritisch denkende burgers, een uitstekende gelegenheid om van 19 t/m 22 juli ook massaal aanwezig te zijn om de boeren te steunen en vreedzaam ons standpunt uit te dragen: ❗️HIER STOPT HET❗

Wil jij dit ook? Kom dan tussen 19 t/m 22 juli een of meerdere dagen als toeschouwer naar Nijmegen en maak je aanwezigheid en standpunt kenbaar met een van de welbekende rode boeren zakdoeken en/of een omgedraaide Nederlandse vlag.

Moedig de wandelaars aan, bouw een feestje en ga in gesprek met je medemens. Maar houd het netjes en respecteer elkaars mening.

Deel dit bericht en we zien jullie in Nijmegen!

⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕
 
Korte tips en trics uit de noodverordening linkje
1. Tot 23 juli 12 uur geldig in Centrum (binnen de gele lijnen)1657914117769.png

2. Van donderdag 21 juli vanaf 18 uur t/m vrijdag middernacht voor grondgebied Nijmegen.

Het is eenieder die zich door voertuig(en), kleding, uitrusting, meegevoerde voorwerpen of gedraging(en) manifesteert als (potentiële) deelnemer aan groepsactiviteiten met de kennelijke bedoeling om de openbare orde te verstoren, verboden op een openbare plaats aanwezig te zijn.

Het is verboden om zich met groepen van meer dan twee personen, kennelijk gericht op het verstoren van de openbare orde, op te houden op een openbare plaats.

Dan nog wat opmerkingen over wapens, brandbare stoffen en landbouwvoertuigen die ook niet mogen in het aangewezen gebied.

Dus zakdoeken, vlaggen en andere activiteiten die NIET de bedoeling hebben om de openbare orde te verstoren zijn NIET in overtreding!!!
 
Bericht van Klokkenluiders TG kanaal!!

‼️‼️‼️ UITNODIGING ‼️‼️‼️
Zoals jullie weten heeft burgemeester Bruls laten weten dat geen boer de stad Nijmegen binnenkomt nu 's werelds grootste meerdaagse wandelmars binnenkort van start gaat. Hierbij zal veel internationale pers aanwezig zijn.

De boeren hebben deze uitdaging geaccepteerd en hebben, naast lopende acties, aangekondigd om actie te gaan voeren tijdens de Nijmeegse 4-daagse.

Het lijkt ons, als kritisch denkende burgers, een uitstekende gelegenheid om van 19 t/m 22 juli ook massaal aanwezig te zijn om de boeren te steunen en vreedzaam ons standpunt uit te dragen: ❗️HIER STOPT HET❗

Wil jij dit ook? Kom dan tussen 19 t/m 22 juli een of meerdere dagen als toeschouwer naar Nijmegen en maak je aanwezigheid en standpunt kenbaar met een van de welbekende rode boeren zakdoeken en/of een omgedraaide Nederlandse vlag.

Moedig de wandelaars aan, bouw een feestje en ga in gesprek met je medemens. Maar houd het netjes en respecteer elkaars mening.

Deel dit bericht en we zien jullie in Nijmegen!

⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕⭕
F539DBE5-80FA-4814-9A1C-324A46216037.jpeg
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.835
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan