Demonstraties

Vanochtend verzamelden ongeveer 30 trekkers/boeren zich bij het raadhuis om daarna via een verderop gelegen dorp naar Stroe te gaan. Een kleine rondgang met de vraag waarom ze weggepest worden leverde niet 1 x het antwoord op wat iets te maken had met het WEF! Als ik er over begon keek men ongeïnteresseerd om zich heen.
Dat blijft denk ik de grootste uitdaging voor de komende tijd. Het laten zien van het grote plaatje aan de normies. Iedereen begint nu wel steeds meer wakker te worden op z’n eigen stukjes, maar de verbanden worden maar niet gelegd.
 
Hi
Moet je ook niet de demo aankondigen. Welke generaal kondigt nou van tevoren zijn troepenbewegingen aan? Desondanks hoop ik dat dit een historisch protest wordt!

Mike
Hier werd ik de laatste tijd ook een beetje moe van bij de demo’s. Elke keer maar weer dat geregisseerde rondje en braaf uit de afgezette straten blijven en instructies opvolgen. Ik blijf tot het einde naar demo’s gaan maar ze mogen van mij wel wat steviger en minder voorspelbaar.
 
Staan die boeren al op het Binnenhof met hun hooivorken of stoppen ze er om 16.00 mee en gaan ze naar huis??
 

Toen was het veld nog niet helemaal vol. Niet alle trekkers konden dat veld op, die stonden op de provinciale weg. En er waren nog meer velden met trekkers maar dat zie je niet op de foto. Ik ben benieuwd hoeveel er waren vandaag. Het was een topdag, hele goede sfeer ook (y)
 
Artikeltje stond al klaar voor morgen? :unsure:
"Duizenden boeren hebben gisteren de protestmanifestatie in het Gelderse Stroe bezocht om hun ongenoegen te uiten over het stikstofbeleid van het kabinet. Volgens de organisatie kwamen er 60.000 mensen met 20.000 trekkers naar de betoging."

 
Toen was het veld nog niet helemaal vol. Niet alle trekkers konden dat veld op, die stonden op de provinciale weg. En er waren nog meer velden met trekkers maar dat zie je niet op de foto. Ik ben benieuwd hoeveel er waren vandaag. Het was een topdag, hele goede sfeer ook (y)
Maar wel ergens ver afgelegen op een veld, dat is als ijshockey spelen in een zwembad.
 
Caroline vd Plas kan binnenkort de politie op de stoep verwachten,

De politie wil een beter beeld krijgen wat er speelt. Vandaag wou Carolien van der Plas haar invloed gebruiken om Jan Huzen van het demonstratie terrein te laten verwijderen. Huzen is geen lieverdje maar op een demonstratie ga je hem zeker niet vervelend aantreffen en dat wist de politie natuurlijk ook wel.

Het blijft wel heel opmerkelijk dat Kamerleden op deze wijze hun invloed willen laten gelden. Jan Huzen is ten slot van rekening zelf één van de aanjagers van deze demo geweest!

Caroline is al een aantal jaren bezig om Jan huzen in kwaad daglicht te plaatsen, zo heeft zij inmiddels al heel wat boeren opgezet tegen Jan. Ook veel media heeft zij ingelicht dat Jan huzen onder andere de sector beschadigd. Wij kennen Jan vooral als iemand die juist heel bedreven is en eindeloos veel tijd opoffert in het belang van de boeren. Hij is zeker iemand die als boerenzoon voor de boeren door het vuur gaat.


Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.307
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan