Degeneratie door straling

Ik hoorde dat in de meeste muren materiaal zit met baron of gammastraling. Is dit schadelijk en zo ja is de een erger dan de ander?
 
Ze willen bij ons ook een slimme meter plaatsen. Uiteraard bedanken we voor de eer. Volgens mij kan ik gewoon de oude met draaischijf houden. Ik wil helemaal geen digitale.
http://imgur.com/61cEYz3
 
Muis: dat is radongas. Radongas is licht radioactief. Moderne woningen zijn uitgerust met mechanische ventilatie om te zorgen dat de concentratie van dag gas in de woning niet te hoog wordt. Ventilatieroosters dus altijd open! anders werkt het niet, tenzij er een ventilatie systeem is toegepast met warmteterugwinning, dan komt er ook automatisch verse buitenlucht naar binnen.
Er zijn normen voor de hoeveelheid radioactiviteit. Deze normen zijn volgens de huidig stand van veiligheid, hopelijk zonder invloed van commerciële belangen, vastgesteld. Mijn normen voor veiligheid liggen altijd een klasse veiliger, ik geeft de gezondheid liever het voordeel van de twijfel: iets is wellicht ongezond tot het tegendeel bewezen wordt. In de natuur geld echter wel dat er altijd enige radioactiviteit aanwezig is, dus onder een bepaalde warde zal het niet schadelijk zijn. Als je nu de lucht in huis zoveel mogelijk laat lijken op schone buitenlucht, ben je een heel eind.
Naast radioactieve stoffen zijn er ook nog andere ongezonde stoffen zoals roet. We maken ons druk om dieselmotoren, maar steken wel met de kerst gezellig kaarsjes aan, die de roetconcentratie in de woning hoger maken dan er ooit van het verkeer in huis komt. Idem met de krant: de oplosmiddelen zijn ronduit slecht voor je, maar desondanks zitten er heel wat mensen met hun neus vlak bovenop, terwijl als er in een woonwijk ergens wat oplosmiddelen in de bodem worden aangetroffen, heel veel mensen ineens hoofdpijn daarvan hebben.
 
Geen idee of dit al eens voorbij is gekomen. Voor degenen die er belangstelling voor hebben.


 
Geen idee of dit al eens voorbij is gekomen. Voor degenen die er belangstelling voor hebben.


Ik heb deze:


Sinds ik deze plaat heb slaap ik ontzettend goed en wordt ik uitgerust wakker, tussen de middag ff de ogen dichtdoen is er niet meer bij.
 
Ik hoorde laatst wel dat er eindelijk in NL meer aandacht komt voor schade van straling: mensen die in de buurt van een mast wonen worden uitgekocht en de masten gaan ondergronds dacht ik. Het is een begin...

Ik schakel hier 's nachts de wifi uit, het UPC bakje, en we doen de mobiel uit. Meer kunnen we niet doen :-(
ik woon ook inde buurt van een mast; zo'n plaat zou misschien ook wel wat voor mij zijn
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat een werende verf en gordijnstof (die ook door politie wordt gebruikt als er GSMs in beslag genomen worden)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.717
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan