De zorg moet naar de dokter

Gerard

Well-known member
Ik kwam een artikel tegen dat een, inmiddels tot epidemie uitgegroeide, toestand aan de kaak stelt. En het gaat niet alleen in de zorg zo, ook op andere gebieden is het meer dan treurig gesteld. Simpele feiten en simpele oplossingen worden ondergeschikt aan geldverslindende flauwe kul.

Lees en huiver:
In een middelgrote stad is er bij een woning een schoorsteenbrandje uitgebroken. Geen enorme fik, het zou bij wijze van spreken kunnen worden geblust met twee emmers water.
Nu bestaat het plaatselijke brandweerkorps voor een groot deel uit goed opgeleide managers. Heren in keurige streepjespakken met stropdas. De brandmelding was net binnen en de heren kwamen direct in actie. Meteen werd er een projectgroep gevormd om deze zaak goed aan te pakken. De projectgroep, ook alert, stelde gelijk twee werkgroepen in, want er diende toch op breed niveau te worden bekeken, hoe die brand moest worden geblust. Er werden wandborden vol geschreven met berekeningen betreffende het aantal spuitgasten die nodig waren, hoeveel wagens er naar toe moesten, wat de druk van het water was om te kunnen spuiten, hoe lang de slangen waren, enz enz. Geen eenvoudige klus.

Hier verder lezen:
http://gavimensch.blogspot.nl/2012/07/gastcolumn-koos-dirkse-de-zorg-moet.html
 
hoi Gerard, ja wat een ellende in die "zorg"-sector, die juist ook bedoeld is om kwaad bloed te zetten volgens mij. Alleen voor het zover is hebben de graaiers hun slag nog wel even kunnen slaan.
De titel: dat is denk ik ook geen oplossing: de zorg, en dan bedoel ik de geneeskundige zorg, niet de huidige geneesknudde, moet naar de mensen zelf terug en helemaal de zeggenschap erover.
Ik heb mezelf wel eens horen roepen naar mijn huisarts: u bent als het goed is mijn dienstverlener, mijn adviseur, maar zo gedraagt u zich geenszins.
Tegen elke andere dienstverlener kun je zo praten behalve tegen artsen of tandartsen terwijl ze er vaak genoeg een potje van maken.
 
Ik krijg iedere dag een mail van Skipr Daily. Niet alles is even interessant maar vandaag stond er een artikel over de zorgtoeslag.
Maak zorgtoeslag direct over aan zorgverzekeraar. Ik hoop dat dat een "ballonnetje" is.
Als ze dat ooit zouden gaan doen zou ik niet blij zijn. Want de meeste zorg die ik nu gebruik is NIET REGULIER maar moet allemaal uit eigen zak worden betaald en wordt niet of nauwelijks vergoed.
 
beste Gerard: U hebt het mis...
De managers zijn nodig, maar dan voor andere dingen zoals het 'inkomen regelen van pharma en er voor zorgen dat ieder ziek blijft en betaald. Wanbetalers in de zorg, dat kan toch niet!
Verplichte zorgverzekering, al kun je het niet betalen, bewijst het falen van overheid en 'gezondheid' zorg. Steeds meer mensen, net als ik, kiezen voor 'Alternatief'.Alternatief geneest!
Het weg 'bezuinigen' van de verpleging is het bewijs dat 'we' ziek moeten worden, zijn en blijven. Het oude ziekenfonds zegt mij dat 'zorg' niet duur is of hoeft te zijn vermits men bij werkelijke GENEES-kunde blijft.

Ik vond een tijd her deze site, ook geen woord onverstaanbaars:
http://worldunity.me/maagzout-geneest-kanker-nu-is-het-bewezen/

Ik bedoel hier niet NBC of kanker, hoewel ik daar achter sta, maar vooral de rekensom.
Ik ga nog wel naar de huisarts, maar slechts om te weten WAT ik evt. mankeer.
 
Hoi maarten2,
Even ingaan op je post:
Op het moment lees ik het boek
Het instituut van Huppes Kemp
Het is geschreven in de vorm van een triller, zodat de auteurs er geen problemen mee krijgen. De nekharen gaan je echter overeind staan bij het lezen van het boek.
http://www.huppeskemp.com/

De auteur heeft ook nog een ander boek geschreven
https://www.bol.com/nl/p/we-zijn-de-klos/1001004005752493/

Het gaat over de problematiek die jij hierboven beschrijft.
Dorothé



 
jammer dat het in het Engels is D.
Ik kan mij tijdens vakantie aardig redden, maar boek, en vooral Engelse kranten, zijn mij iets te veel.
Mijn nekharen staan al een tijd overeind, de rest zou ook overeind staan, maar ja, er valt bij mij niet zo veel meer te hooien...
Boek twee heb ik, naar ik meen al eens in handen gehad. Goed boek.
Al deze boeken, verhalen en ervaringen stemmen mij beslist niet vrolijk. Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die een heilig ontzag voor DE dokter hebben en , zelfs na jaren, niet door hebben dat ze niet genezen doch slechts aan het lijntje gehouden worden.

ps. ik zoek nog even of het boek ook vertaald is.
 
Ja, ik zie net je reactie. Ik wilde gaan schrijven dat het in het Nederlands te krijgen is, maar dat heb je nu net besteld. Veel lees'plezier'.

Dorothé
 
Triest:
http://worldunity.me/rust-zacht-mevrouw-maat-het-spijt-mij-onze-hulp-komt-voor-u-te-laat-ik-heb-er-buikpijn-van/

Mijn tante van 93 jaar had laatst 2 longontstekingen en had een delier en is nu langzaam aan dement aan het worden.

Mijn vader brengt haar (ze is de zus van mijn moeder) elke dag het eten en doet was en inkopen etc. Een zware belasting, omdat hij ook nog mijn moeder op het moment moet verzorgen.

Ze woont nog zelfstandig in een complex met oudere mensen maar die willen dat ze met spoed opgenomen wordt omdat ze rare dingen doet.

Mijn ouders moesten hierin wel toestemmen.

Hoe gaat dit verder? Het bezorgt me wel zorgen, als ik zo een artikel als hierboven lees.

Dorothé
 
Op RTL Z was een docu: een alternatief voor medicijnvoorschrift. Aanrader hij zit helaas achter een betaalmuur bij RTL.
Arts Chris Tulleken maakt zich zorgen over de overkill die aan medicijnen wordt voorgeschreven. Hij loopt mee met een huisarts, die had 40 patiënten gezien en 39 recepten uitgeschreven! Die vaak niet werken en schadelijk zijn.
Chris schrijft geen medicijnen voor maar neemt ze af....wat een topper.
http://www.gemist.info/rtlz/het-alt...ft/2835403-afl-1-dinsdag-24-januari-2017.html
 
Dorothé triest he, bejaarden worden hier gezien als een last ipv de wijze ouderen zoals bij natuurvolken.
Ik kom elke week in een verpleeghiis voor mijn vrijwilligerswerk. De man naast hem riep te vaak de verpleging, hij was stervende...
Wat doen ze? Ze haalden zijn bel weg. Toen begon hij te roepen en te jammeren.. echt mensonterend. Maar ik heb er ook nooit bezoek gezien, hij had kinderen maar waar waren die?
 
Hoi Elkedageenei,

Ja, dat is triest.

Nog even terug op mijn tante. Ze is dus aan het dementeren. Maar weet je wat zo raar is? Als ik bij haar ben weet ze alles, zoals de verbindingen tussen de mensen (mijn ouders).

Tja, hoe gaat dat verder....

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan