De waarheid niet uit het oog verliezen en toch positief blijven?

Gezondheid

New member
Dag allemaal,

Als je verhalen over Monsanto zo al leest dan merk ik dus dat ik daar niet positief van word, als ik zie hoe de mensheid deze planeet zo ernstig verziekt heeft dan moet ik wel toegeven dat ik het wel moeilijk vind om bij de waarheid te blijven zonder ook maar door teveel negatieve overgevallen te worden. Ook over de E-nummers en vaccinaties en hoe wij Nederlanders massaal als proefkonijnen gebruikt worden en ook vind ik het zo erg dat jonge meisjes als proefkonijnen gebruikt worden voor vaccins tegen baarmoederhalskanker zodat de farmamaffia lekker geld kunnen verdienen, verder natuurlijk ook dat erg veel mensen beugel nodig hebben, echt verschrikkelijk allemaal dit soort dingen.

Hebben jullie het soms ook moeite mee om je hoofd boven het water te houden? als er besef tot je doordringt hoe verziekt deze planeet wel niet is?

Daarom vraag ik mij af, hoe gaan jullie hier toch ermee om?

Want je wilt ook niet negatief overkomen.

Gezondheid,

 
Gezondheid,

Goed punt. Wat ik doe is zoveel mogelijk genieten van het moment, want ondanks alle ellende is er ook veel moois, ik hoef maar naar mijn kinderen te kijken, of in de natuur te wandelen.

En ik ben blij dat ik het anders kan doen en daar probeer ik zoveel mogelijk mensen bewust van te maken (willens en wetens soms ;) ). Verder heeft het weinig zin om in het negatieve te blijven hangen dus praktisch blijven en veel vet eten, zodat je sterker wordt en het beter kunt verdragen. Misschien heeft het allemaal zin gezien in het grote perspectief en is deze fase nodig om tot een hoger inzicht te komen.

In de schaduw van de duisternis schijn het licht het felst.

 
Toen bij mij echt de ogen open gingen heb ik een maand met buikpijn rondgelopen en nadat ik mij heb ingelezen over vaccinatie had ik er nog een extra knoop in. Dat mag allemaal, waarom niet. Het is een #@#zooi, dus waarom zou je je daar niet verdrietig, boos, etc. over mogen voelen.

Er in blijven hangen heeft geen zin. De slachtoffer worden er geen moment beter van als jij je slecht voelt voor hun. Ik heb me jaren slecht gevoeld, omdat ik me daartoe verplicht (opvoeding/voorgeleefd) voelde om oprecht mee te kunnen leven met mensen met kanker or whatever. En weet je, het heeft mij niet geholpen, het heeft die mensen niet geholpen, het heeft mijn naasten niet geholpen. Het hielp misschien alleen degene die mij deze houding had voorgeleefd en daar heb ik me ook overheen gezet. Ik weet dat die persoon er af en toe veel verdriet van heeft en ik weet ook elke dag dat ik een betere ouder ben nu ik niet meer het leed van de wereld op mijn schouders heb.

Het is aan iedereenzelf om gelukkig te zijn, het is niet mijn of jouw verantwoordelijkheid.

Dit staat los van je verantwoordelijkheid nemen.

 
Bedankt voor de antwoorden lieve mensen :)

Het is bij mij meer zo van als ik de waarheid probeer te vertellen, dan heb ik het soms beetje moeilijk mee dat mensen gaan denken dat ik zo negatief persoon ben, terwijl ik niets anders doe dan gewoon de waarheid vertellen, misschien is dit wel een van de belangrijkste redenen waarom mensen niet hun ogen willen openen voor waarheid, omdat die te hard is.

Moet je die ene monsanto-topic eens lezen. Ik zit dan steeds te spreken over einde van de wereld/mensheid, als ik eerlijk ben vind ik dat eigenlijk te gek voor woorden, want ik wil toch niet overkomen als een extreem negatief persoon, terwijl ik mogelijk de waarheid zit te spreken.

Dat was vooral mijn aanleiding beetje voor het openen van deze topic.

Verder hier ook een topic van Dennis die ook steeds spreekt over de redding van de mensheid zoals hier

https://www.fatsforum.nl/topic/voortplanting-en-degeneratie

En naief, jouw woorden doen mij ook wel goed, dankjewel :)

Gezondheid,

 
Luister je Engels, gezondheid? Ik volg nu al bijna twee jaar mensen die precies dat proberen te doen : positief blijven en niet de waarheid uit het oog verliezen.

Ik luister net naar een oud interview met Neil Kramer : http://dietsoap.podomatic.com/entry/2009-12-23T03_47_09-08_00

Dat vind ik een ontzettend positief persoon die niet in een NewAge valkuil valt. In dit interview legt hij goed uit hoe er voortdurend valse dilemma's worden gecreeerd, in de wereld van politiek, wetenschap, georganiseerde religie etc.

Het gaat bepaalde krachten om de energie van wanhoop die mensen dan gaan uitdragen, gewoon op individueel niveau. Shamanen en druiden wisten dit, dat waren de wijzen die dit in een gemeenschap konden neutraliseren. Daarom werden juist zij in Europa zo grondig aangepakt. Wat dat betreft is het eigenlijk pas de laatste 2000 jaar goed misgegaan, maar de krachten zijn op het moment ontzettend wanhopig. Je schreef in een eerder topic dat de Rockefellers / Rothschilds er ongezond uitzien. Ik vind dat helemaal niet vreemd, zij zijn eerder een soort voertuig. De minimaal 2000 jaar oude tradities die Rome wilde uitbannen zijn trouwens nooit helemaal verdwenen, als je ernaar op zoek gaat zie je dat het nog wel voortleeft.

Naief, ik heb een keer een flinke discussie gehad met Micky, die jij twee keer hebt aangehaald. Hij vond alle tradities van vóór het christendom occult en daarom satanisch en buitenaards en van alles en nog wat. Daar had hij geen informatie voor nodig, zei hij. Hij is eigengereid, en dat is op zich geen slechte eigenschap, maar zijn lange klaagzangen hebben totaal geen diepgang.

 
Beste Gezondheid,

Ik vertel andere mensen de waarheid niet, die mogen ze zelf ontdekken. Ik wijs soms wel op de voordelen van natuurlijk onbewerkt voedsel en de nadelen van bewerkt voedsel om ze aan het denken te zetten. Wat is nu beter: slagroomijs gemaakt van eieren, melk en slagroom en bomvol calorieën, of light-ijs zonder calorieën maar met minstens 20 chemische ingrediënten die niet uit te spreken zijn?

Degenen die geïnteresseerd zijn in hun voeding komen er vaak later op terug en dan kan je er dieper op ingaan en uitleggen hoe gezond vet eigenlijk is. Dat voorkomt een hoop energieverspilling aan mensen die niet geïnteresseerd zijn.

Gelukkig kiezen mensen steeds vaker voor slagroomijs :)

 
Gezondheid, ik kan me helemaal in jouw gevoel verplaatsen.

En net wat Naief zegt:
Quote:
Het is een #@#zooi, dus waarom zou je je daar niet verdrietig, boos, etc. over mogen voelen.


Jouw gevoel daarover mag er zijn. Er zijn genoeg mensen die hier hetzelfde over voelen.

Daarnaast, probeer niet te streng tegen jezelf te zijn. Je bent 22 jaar, je wordt het je nu schijnbaar pas echt bewust hoe het met de wereld en de mensen om je heen gesteld is.

Dat is heel normaal dat je zich deze levensvragen nu begint te stellen. Dat is nodig voor je ontwikkelingsproces.

Deze vragen zul jij zich waarschijnlijk ook altijd blijven stellen omdat je volgens mij een bewuste ziel bent.

Jij kunt en wilt je ogen hier niet voor sluiten, jij wilt helpen.

Heel veel mensen op het forum zijn je daar al in voorgegaan, waaronder ik ook.

Heel veel mensen zijn al stuk gelopen op het helpen van mensen die er doodweg :) nog niet aan toe zijn om geholpen te worden.

Zie mijn post hierover http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/04/29/horen-zien-en-zwijgen/

Je vraagt:
Quote:
Hebben jullie het soms ook moeite mee om je hoofd boven het water te houden? als er besef tot je doordringt hoe verziekt deze planeet wel niet is?

Daarom vraag ik mij af, hoe gaan jullie hier toch ermee om?


Mijn antwoord daarop is: Ja, gezondheid, ik heb er ook soms moeite mee.

Gisteravond was een vriend van mijn zoon op bezoek van wie zijn moeder door zinloos geweld om het leven is gekomen.

Ze is op hun eigen oprit vermoord door haar buurman ( een psychotische harddrugs verslaafde).

De vriend van mijn zoon heeft zijn moeder als eerste gevonden met twee kogelschoten door haar hoofd.

Een half jaar later vindt hij zijn vader dood in bed. De goeie man kon niet over het verlies van zijn vrouw heenkomen en is volgens mijn opinie gestorven aan een gebroken hart (bezweken aan de stress).

In en in triest, hij en zijn broer wonen nu alleen.Ze zijn nu inmiddels 19 en 21 jaar.

Waarom vertel ik dit?

O ja, om te benadrukken dat ook ik het er af en toe verdomd moeilijk mee heb.

Maar als ik die knul dan hier bij mij (met vaderdag) zie zitten genieten van een heerlijk volvette stoofschotel en een lekkere kom sla erbij.

Dan voel ik me gezegend dat ons gezin dit voor hem kan doen. Op zulke dagen zoals Vaderdag en Moederdag nodigen we hem uit en maken het extra gezellig en warm voor hem.

Dat zijn allemaal kleine dingen die we kunnen doen om de wereld een beetje mooier te maken.

Mijn boodschap is dus heel simpel, lever jouw eigen kleine bescheiden bijdrage en zoek het niet zo in het grote.

Het is een cliché, ik weet het.

Maar toch heb ik nog steeds het gevoel en het rotsvaste vertrouwen dat jullie generatie een kentering gaan bewerkstelligen.

Jullie gaan die bullshit niet meer pikken....ff googlen, hoe zit het eigenlijk....gezond (dwars) verstand gebruiken :wink: Op Weston Price terecht komen, gezond gaan eten en dan hand in eigen boezem steken, en laat ze maar allemaal de klere krijgen.

We zijn hier niet om te lijden. We hoeven geen eigen huis, twee auto's voor de deur. Kwaliteit van leven is belangrijker dan kwantiteit.

En dan komen de veranderingen vanzelf. het is al aan de gang en gaat alleen nog maar meer doorzetten.

Onze generatie durfden het nog niet zo goed aan om "lastige" vragen te stellen, maar die tijd is voorbij....

De grote heren komen zich aan het verantwoorden.

Valse autoriteiten gaan door de mand vallen. Wie geneest heeft gelijk of hij nu een doctorstitel voor zijn naam heeft staan of niet. Boeit niet.

De waarheid zal boven water komen en dat is niet negatief maar juist heel positief.

En dan herinneren die mensen zich ineens dat een zekere "gezondheid" het daar eerder ook al eens over heeft gehad. En dan komen ze naar jou toe. En vragen aan jou; Hoe zat het ook alweer met die Monsanto, vaccinaties en E nummers?

Er komt een tijd dat je denkt: Was ik er maar nooit over begonnen, want dan ben je alleen nog maar aan het "prediken" over voeding en gezondheid.

Zeker als je ook nog een blog begint :mrgreen:

 
Thijs,

Engels is helaas niet mijn sterke kant en Engels lezen kan ik ook beter dan luisteren. Neemt niet weg dat het een goede gelegenheid kan zijn om mijn Engels te beteren.

Quote:
Het gaat bepaalde krachten om de energie van wanhoop die mensen dan gaan uitdragen, gewoon op individueel niveau. Shamanen en druiden wisten dit, dat waren de wijzen die dit in een gemeenschap konden neutraliseren. Daarom werden juist zij in Europa zo grondig aangepakt. Wat dat betreft is het eigenlijk pas de laatste 2000 jaar goed misgegaan, maar de krachten zijn op het moment ontzettend wanhopig.


Ja, dat kan je wel stellen dat het goed mis is gegaan.

______________________________________________________________________________________

ManonB,

Juist, ik denk dat je gelijk hebt. Dank je wel voor je tips. Het heeft misschien ook wel geen zin om de waarheid te vertellen voor mensen die daar nog niet klaar voor zijn. Vooral ook hoe schokkend het is en dat heeft bij veel mensen ook veel tijd nodig(stap voor stap) om op mensen in te werken. Zoiets wat jij zoal doet. Dat doe ik ook bij mijn ouders. Ik heb ze bijvoorbeeld voor elkaar gekregen dat ze geen tarwebrood meer eten en dat ze ook ongeraffineerde Keltische Zeezout gebruiken om Sole te maken. Dit is allemaal door mij :)

Gezondheid,

 
De truuk is om zo ontevreden te worden dat je maximaal gemotiveerd raakt door de sluiers van ons bestaan heen te gaan kijken. Inzien dat Monsanto de voedselvoorziening om zeep helpt is nog maar een klein beginnetje. Het gaat uiteindelijk om het doorzien van jezelf. Immers, it's all in the eye of the beholder. Alle beperkingen waar we als mens mee te maken hebben komen uit een en dezelfde bron.....het ego. Ik kan je in dezen de boeken van Jed McKenna zeer aanbevelen. Hij rekent af met alle bullshit en brengt je naar de kern. Met name het derde boek over Menselijke Volwassenheid is erg interessant. Klinken de boektitels van deze man je zweverig, ik kan je verzekeren dat het juist anti-zweverig is. Het heeft mij bevrijd van een hoop "afhankelijkheid" waar het ego mij gek mee maakte.

 
Food en Mood,

Gevoelens mogen er zijn. Volgens mij is deze hele wereld vooral doodsbang om een "meisje" te zijn. Hiermee bedoel ik mee te zeggen dat je kwetsbaar, open, verbonden en onbevangen mag zijn en dat je niet anders voor doet dan je wie je momenteel bent, dus ook als manzijnde je niet sterker(of zwakker) of beter(of slechter) voordoen dan hoe je momenteel bent. Jouw reactie doet mij ergens aan denken, zie hier stukje over "omarm je innerlijke meisje" http://www.ted.com/talks/eve_ensler_embrace_your_inner_girl.html

En omdat mensen in deze wereld opgevoed worden om met alle geweld hun gevoelens proberen te onderdrukken, hun innerlijke meisje dus, gaan mensen ook zeer slecht met meisjes om op deze planeet omdat die onvoorstelbaar innerlijke kracht bezitten waar zogenaamde stoere mensen(vooral mannen) bang voor zijn, omdat vooral kleine meisjes heel goed spiegel voor kunnen houden waardoor ogenschijnlijke stoere kerels met hun zelfaversie(innerlijke zwakte) geconfronteerd worden en daardoor verliezen ze hun zelfbeheersing omdat meisjes gewoon beter weten. Ik ben lang niet altijd met feministen eens, maar Eve Ensler vind ik wel een heel wijze vrouw. Ook dat heeft mij meer open doen staan dat er helemaal geen schande is om gevoelens te hebben, dat je je niet zo nodig zo vermoeiend hoeft in te spannen om je beter te voordoen dan zoals je bent en dat de gevoelens er mogen zijn.

Ik heb je post gelezen. Ja, dat klopt zeker. Als je een ander en gezonder levensstijl hebt dan voelen andere mensen(zelfs familieleden) zich bedreigd omdat ze met zichzelf geconfronteerd worden en keuze moeten maken of ze met je mee willen evolueren of niet. Het is echt een zelfconfrontatie waarbij je jezelf toestaat om te veranderen/transformeren of niet.

En wat een zeer nare verhaal over de vriend van je zoon. Erg om zijn ouders op die manier te moeten missen. Wens iedereen die hier betrokken zijn veel sterkte toe, meer dan dat kan ik niet doen.

De plotselinge keiharde schokkende gebeurtenissen en waarheden kunnen mensen wel letterlijk direct doen wakker schudden en actie doen ondernemen, alleen dat is bij voeding en gezondheid helaas lang niet zo gemakkelijk omdat deze schokkende waarheid veel meer op een indirecte en op ongemerkte manier plaatsvindt, want neem Monsanto die de voedselketen in gevaar probeert te brengen. Monsanto probeert op een ongemerkte manier greep op de Europese bevolking te krijgen en hun gezondheid zodat het volk geen kans krijgt om te ontwaken en wat aan kan doen. In elk geval is het hun bij mij dus niet gelukt :)

Kleine dingen kunnen veel doen inderdaad. Het geeft een blijk van liefde en dat er altijd mensen zijn die wel het beste met je voor hebben, dat is wat het leven wel mooier kan maken.

Quote:
Jullie gaan die bullshit niet meer pikken....ff googlen, hoe zit het eigenlijk....gezond (dwars) verstand gebruiken Op Weston Price terecht komen, gezond gaan eten en dan hand in eigen boezem steken, en laat ze maar allemaal de klere krijgen.

We zijn hier niet om te lijden. We hoeven geen eigen huis, twee auto's voor de deur. Kwaliteit van leven is belangrijker dan kwantiteit.

En dan komen de veranderingen vanzelf. het is al aan de gang en gaat alleen nog maar meer doorzetten.


Haha, ja inderdaad, op gezondheid dan. Bezittingen zoals dat je een grote auto moet hebben interesseren mij niet zo veel, het enige wat mij toe doet dat we gelukkig leven kunnen leiden, soms met de nodige zelfconfrontatie die ik al heel flink wat ondergaan heb. Veel mensen, zo niet, de meeste jongeren doen zichzelf beter en gelukkiger voor dan ze zijn, maar ik heb niet zo'n behoefte om mezelf aan anderen te bewijzen dat ik wel leef door overal aan mee te moeten doen om erbij te mogen horen. Geluk komt nog altijd uit innerlijk en niet van buiten :)

Quote:
De waarheid zal boven water komen en dat is niet negatief maar juist heel positief.

En dan herinneren die mensen zich ineens dat een zekere "gezondheid" het daar eerder ook al eens over heeft gehad. En dan komen ze naar jou toe. En vragen aan jou; Hoe zat het ook alweer met die Monsanto, vaccinaties en E nummers?


Ja, laat ze maar komen :)

Gezondheid :mrgreen:

 
Quote:
De truuk is om zo ontevreden te worden dat je maximaal gemotiveerd raakt door de sluiers van ons bestaan heen te gaan kijken.


Ja, dat herken ik bij mezelf. Dat heb ik ook toen ik door mijn zoektocht naar antwoorden over het hoe en waarom ik klassiek autisme heb gekregen dat gepaard ging met diepe ongelukkigheid en dat ik daardoor bij gezondheid uitkwam waarbij ik vervolgens ontdekte dat de hedendaagse mens in zeer griezelige gezondheidstoestand bevindt. Heb nog nooit zo sterke drijfveer in mijn leven gehad om ergens voor te gaan, dat je het voor jezelf doet maar zeker ook voor anderen. Hierdoor ben ik zoals je zelf zegt echt maximaal gemotiveerd :)

Achteraf ben ik nu wel meer tevreden wat ik nu zoal bereikt heb.

Menselijke volwassenheid, ja, dat boek zou ik wel eens meer over kunnen vinden op google, weer iets om te lezen wat ik ook leuk vind om te doen, dankjewel :)

Meer goede boeken dat over verlossing van het ego gaat zijn boeken van Eckhart Tolle. Zoals "De kracht van het NU" en "Een nieuwe Aarde".

Gezondheid,

 
Ik vind het ook wel lastig om met 'al deze informatie' om te gaan. Vandaag nog een heftige discussie gehad met mijn ouders en mijn broertje. Mijn vader was naar de huisarts gegaan en zijn cholesterol was te hoog, iets van 7-8 ofzo. Had ik ze net een paar maanden van de plantaardige boter af zijn ze weer begonnen met margarine. Weliswaar de biologische maar dat is volgens mij gewoon meer betalen voor dezelfde rommel. Ik gaf al aan dat dat juist niet gezond is, maar ik merk toch twijfels bij mijn ouders. Mijn broertje vindt het daarentegen enorm extreem dat beperkte eten en geen wifi. Bovendien hebben artsen er voor doorgeleerd dus die weten heus wel wat er goed of slecht is.

Mijn broertje vergeet helaas dat ik 12 jaar historie heb met diverse ziekenhuis en huisartsbezoeken en dat de artsen niets konden betekenen op zakjes met vezels na. Dat ik met zelf zoeken en mijn eten aanpassen mij 100 maal beter voel wordt dan even vergeten of is niet belangrijk genoeg als onderbouwing. Het is dus behoorlijk frustrerend als je allemaal goeie tips kan geven en veel informatie kan overleggen zodat ze hun eigen mening kunnen vormen, maar daar dan ook geen zin in hebben. Dat is misschien nog wel het meest frustrerende, dat ze het niet met je eens zijn maar zich er ook niet in willen verdiepen om echt een mening te kunnen vormen.

Ik kom in elk geval nu wel op een fase dat, hoe goed het bedoeld is, je inderdaad maar moeilijk mensen kan overtuigen zolang je mening niet overeenkomt met de massa. Het meest frustrerende is dat iets dus eerst mis moet gaan voordat er naar je geluisterd wordt en mijn angst is dat het dan dus weer te laat is.

Ik begrijp uiteraard ook wel dat iedereen zijn eigen tempo en tijd nodig heeft. Ach ja, misschien zet zo'n discussie mensen wel aan het denken. Ik ga er voorlopig gewoon niet over beginnen en gewoon lekker de vrede bewaren :)

 
@Gezondheid Ik heb er ook af en toe last van maar "schud" het snel weer van me af. Het is een realiteit waar we mee moeten leven, helaas. :)

 
Ik erger mij kapot zoals we met de natuur omgaan en hoe ik daarmee omga is: zelf bewust bezig zijn, boodschappen doen eigen tassen meenemen, markt (zie de plastic tassen rond zweven) ik heb vaste eigen plastic tasje bij mij (nog uit de tijd toen ik zelf niet bewust was) Het leuke is de mensen kennen mij inmiddels doordat ik al roep geen tasje!! Voor de rest zoveel als mogelijk op verpakkingen letten, bewust met water en energie omgaan, afval zoveel als mogelijk scheiden, bewust eten kopen. Ik ben aan het bedenken om hoe ik mensen bewust kan krijgen van het gebruik van plastic tassen! Neem je eigen tas mee!! De plastic soep is enorm!!! Het machteloze gevoel omzetten in positief actie ondernemen... Succes

 
Gezondheid, Eckhart Tolle is kinderspel vergeleken met Jed McKenna in mijn beleving. Mijn leven is door de boeken van Jed echt veranderd. Het is zo hard binnengekomen allemaal. Ik ben me gaan realiseren hoevaak en hoeveel ik in mijn leven in bullshit heb geloofd. Het is bijna genant. Waarom worden me telkens verleid tot geloof? Omdat we de ware natuur van het leven niet kennen. En Jed wijst de weg. Het is kinderlijk eenvoudig.....en de kans om te mislukken is bijna 100%! ;-)

 
Beste druktemakers, het leven is geen foutje, de chaostheorie is onzin en alles is perfect en precies zoals gepland. Dit is altijd zo, zal altijd zo zijn en kan ook niet anders zijn. Wij mensen kunnen het geheel niet overzien, omdat we maar een heeeel piepklein stukje zien binnen ons bewustzijn. Als je grondig gaat kijken naar wat het leven werkelijk is in plaats van het te interpreteren (100% kans op misinterpretatie), dan zal je gaan zien dat het allemaal geloof is wat ons de das omdoet. We geloven dat plastic slecht is, we geloven dat dood en verderf slecht is, en geloven nog ontzettend veel meer en daardoor zien we niet meer dat het een perfect functionerend geheel is. Je erom drukmaken is een doodlopende weg, je komt er nooit uit. De enige weg is jezelf vrijmaken van alle beperkende overtuigingen van het ego. En zo kan ik eindigen met het cliché "Een betere wereld begint bij jezelf". De wereld is al perfect, nu jij nog. ;-)

 
Helemaal geweldig dat je mensen ontdekt die je op een goed spoor zetten, ik ken hem niet, zal eens kijken.

Maar n.a.v. bovenstaande vraag ik me toch even af wat je vindt van wat ik schreef over de NewAge-valkuil. Ik kan het misschien niet goed onder woorden brengen maar ik heb twee keer een lang gesprek gehad met mensen , en het kwam erop neer dat gezonde voeding eigenlijk niet nodig is. Want het allemaal zo gepland en het is goed zo, het is allemaal een groot kosmisch plan en je ziel heeft om de ervaring gevraagd die je nu hebt, en dat geldt voor iedereen en moeten we niet willen veranderen. En : als we geloven dat bepaalde voeding ons ziekmaakt dan is dat zo. Maar andersom ook. En dus weer een zak chips openen. Ik kreeg het idee dat ik beland was bij gelovigen, die niets wilden horen over wat er aan negativiteit om ons heen is, omdat ze het geloof erop nahouden dat negativiteit alleen gemaakt of versterkt wordt als mensen zich ermee bezig houden. Deze mensen vonden ook dat ze al een stap verder waren dan ik, in een proces wat de hele mensheid doormaakt.

Ik kon alleen verzuchtend de opmerking retour doen, dat ik ooit precies zo dacht zoals zij totdat ik een stuk verder was gekomen, maar die grap begrepen ze ook al niet. Wat ik beschrijf - is dat een geloof, een prachtige manoeuvre van de psyche om vervelende waarheden te ontwijken, of is dat overal boven staan? Ik vond het eerste.

 
thijs, dank voor deze post, want ik kan echt helemaal niks met dat 'alles is perfect'-gedoe. Als alles perfect is, kan ik net zo goed dit forum opdoeken en me volladen met suiker, transvetten en chemicalien!

Mike

 
Lampje,

Quote:
Het meest frustrerende is dat iets dus eerst mis moet gaan voordat er naar je geluisterd wordt en mijn angst is dat het dan dus weer te laat is.


Precies en dat is het gemene van deze schokkende waarheid. Als er iets plotseling zeer extreem ongewoons gebeurt dan worden mensen wel letterlijk wakker geschud om iets eraan te doen.

Maar over voedingspatroon die de meeste mensen hebben en ongezonde gevolgen ervan, dus over de degeneratieve toestand waar de moderne mens zich bevindt en die nog steeds verder aan het aftakelen is, is een proces dat vele jaren eroverheen gaat waardoor deze schokkende waarheid net een massamoordenaar is die op een sluipende en ongemerkte manier te werk gaat, waardoor zelfs de mensheid in gevaar dreigt te komen als meer dan 95% procent mensen maar vast blijven houden aan hun meningen en niet te overtuigen zijn dat hun voedingspatroon een weg naar zelfvernietiging is. Deze waarheid is een langzaam sluipende proces en dat is het gemene ervan.

_______________________________________________________________________________________

Moondust,

Ah ha ok, dan maak je mij toch iets wat nieuwsgierig, zal het eens kijken dan naar dat boek :)

_______________________________________________________________________________________

Thijs,

Quote:
Ik kan het misschien niet goed onder woorden brengen maar ik heb twee keer een lang gesprek met mensen , en het kwam erop neer dat gezonde voeding eigenlijk niet nodig is. Want het allemaal zo gepland en het is goed zo, het is allemaal een groot kosmisch plan en je ziel heeft om de ervaring gevraagd die je nu hebt, en dat geldt voor iedereen en moeten we niet willen veranderen. En : als we geloven dat bepaalde voeding ons ziekmaakt dan is dat zo. Maar andersom ook.


Aha, daar trap ik niet in, ik bedoel, mensen kunnen maar geloven wat ze willen, zolang ze niet dezelfde soort voedingspatroon hebben zoals de natuurvolkeren dat deden, zal de aftakeling en degeneratie hoe dan ook gewoon door blijven gaan en zullen er steeds meer gebrekkige en afgetakelde mensen zijn. Stel dat mensen erin geloven dat ze met hun aangepaste maar in werkelijkheid nog altijd ongezonde voedingspatroon nooit meer tandbederf zullen krijgen, nou reken maar dat ze nog altijd hun tanden moeten poetsen en naar de tandarts moeten.

Quote:
Wat ik beschrijf - is dat een geloof, of is dat overal boven staan? Ik vond het eerste.



Ja, ik ook. Niks meer dan geloof. Ik pleit voor spiritualiteit met beide benen op de grond. Een topic van Mike gaat daarover :)

https://www.fatsforum.nl/topic/spiritualiteit-met-beide-benen-op-de-grond

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan