De soevereine mens

@ Poekie

Kun je dan nog wel reizen, want als je je losmaakt van je sofinummer dan heb je toch ook geen paspoort meer enzo. En via Hypotheek en banen draag je toch sowiezo belastinggeld af?

 
Je maakt je niet los van je sofinummer. Je bent een Soeverein mens van Vlees en Bloed en je bent ook je natuurlijke persoon.

Je natuurlijke persoon heeft een paspoort en een rijbewijs en kan transacties afsluiten met banken, overheid etc.

Wij werken niet meer dus we dragen op die manier niet meer af aan de belasting.

En wij zijn niet soeverein geworden om ons af te zetten tegen van alles en nog wat hoor.

Wij betalen ook belasting en aan de zorgverzekering (alhoewel we dat liever niet meer doen, net als anderen hier op het forum).

Lia

 
Ik zou het eigenlijk ook graag willen doen maar waar ik een beetje tegenop zie is dat je in feite 'statenloos' bent geworden en op enig moment zomaar als persona non grata o.i.d. kan worden uitgezet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Statenloos

 
Je bent niet statenloos als soeverein mens. Je bent een 'natuurlijk persoon' en een 'soeverein mens van vlees en bloed'.

Je kunt evengoed een bekeuring krijgen hoor als je door rood rijdt. :evil:

Zoals ik schreef je hebt gewoon een paspoort en rijbewijs.

Lia

 
Debsy, dank je!

Wat een mooie persoon is die natuurlijke persoon die ook wel Luca genoemd wordt, maar veel meer is dan dat toch!

 
@Poekie: Heb je intussen al iets "gemerkt" van het soeverein zijn? Ik ben me er ook gaan verdiepen, en wil volgende week naar het gemeenthuis voor het opvragen van de kopie. Ik probeer mijn partner ook te overtuigen, maar die ziet nog even geen voordelen. Ik zal hem nog wat meer info moeten verstrekken denk ik. Hij zit nog met het idee dat hij dan geen natuurlijk persoon meer is, terwijl hij dat wel blijft. Zijn er inmiddels al anderen die deze procedure hebben afgelegd?

 
Wij merken er niet zoveel van: geen voordelen en ook geen nadelen.

Achter de schermen is de organisatie met van alles bezig maar dat zijn lange procedures.

Lia

 
Weet iemand hoe het werkt om soeverein te worden wanneer je zoals ik in Duitsland woont?

Ik heb nog wel een Nederlands paspoort, maar ben wel uitgeschreven uit Nederland als inwoner en ingeschreven als inwoner in Duitsland...kan ik dan dezelfde stappen ondernemen?

Het lijkt me ineens zo'n logische stap om soeverein te worden...

 
Een vriendin van mij wil graag soeverein worden en heeft een zoontje,

haar ex probeert haar het kind al jaren af te nemen...

zou haar soevereiniteit voordelen of eventueel nadelen kunnen hebben m.b.t. het houden van haar zoontje?

(ik heb het haar eerst uit angst en onwetendheid afgeraden...maar raad geven uit angst en onwetendheid is nooit goed...ik wil het graag rechtzetten)

 
Hee, je hebt je naam gewijzigd :-D Ik heb hier de site van De Soevereine mens: http://www.ikclaimmijnnaam.nl Als je mailt, krijg je de FAQ's toegezonden, en ze zullen ook wel antwoord weten voor je vriendin. Ik meende dat er in Duitsland ook een gemeenschap is van soevereine mensen, misschien kun je daar iets over vinden. Ik ga maandag als het goed is naar een presentatie over De Soevereine mens, ben erg benieuwd!

 
Er zijn denk ik veel manieren van je eigen soevereiniteit bereiken als mens.

Niet alleen door je naam terug te claimen.

Ook door bewustzijn te krijgen op waar je vandaan komt en waar je naartoe wilt.

Jezelf serieus nemen als een heilige avonturier op deze planeet.

Wij zijn deel van de schepping: er is geen kloof tussen onszelf en de schepping.

We kunnen ons eigen authentieke persoonlijke spel spelen: we zijn er creatief genoeg voor.

 
Van www.pateo.nl: http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=yR5g-ifCEKY&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DyR5g-ifCEKY%26feature%3Dyoutu.be

Ik vind het wel erg leuk, interessant en grappig dat hele soevereine mens gedoe, maar aan de andere kant ook blij dat ik er zelf nooit aan begonnen ben. Niks voor mij, maar leuk dat anderen het wel aandurven.

 
Janse geweldig, dank voor dit filmpje.

Er zijn nog meer filmpjes in dezelfde serie trouwens.

 
http://drleonardcoldwell.com/2013/11/12/if-we-are-truly-sovereign-beings-why-do-we-ask-for-permission/

 
Volgens mij ondervind je wel degelijk een probleem als je je uitschrijft, denk aan het: bij inschrijven op universiteiten etc

Ook het werken bij de (semi) overheid wordt een probleem als je niet ingeschreven staat.

 
Enkele gevolgen van uitschrijving uit het GBA

Uitschrijving uit het bevolkingsregister (GBA) betekent niet dat je geen Nederlander meer bent.

Je behoudt gewoon je Nederlandse paspoort. Wel kan je er een ‘permanent’ visum in laten zetten waarmee je je ook in het buitenland kunt vestigen.

Je behoudt gewoon je sofinummer als je bent uitgeschreven.

Na uitschrijving uit het bevolkingsregister heb je geen recht meer op zaken als bijstand, huursubsidie, kinderbijslag, ANW e.d.

Zo kun je in principe geen DigiD aanvragen [2] als je niet in de GBA staat.

En je kunt ook niet op de wachtlijst staan voor een huurwoning.

Ook kan uitschrijven gevolgen hebben voor een eventuele hypotheekrente aftrek.

AOW: voor ieder volledig jaar (tussen je 15de en 65ste) dat je in het buitenland verblijft wordt je 2% gekort op je uiteindelijke AOW uitkering (voor zover daar tegen die tijd nog wat van over is).

Voor de gevolgen binnen de verschillende regelingen kan je contact op nemen met de betrokken instanties.

Voor een aantal verzekeringen (AOW en ANW) kun je je vrijwillig verzekeren bij de Sociale Verzekeringsbank. Dit moet binnen een jaar na vertrek geregeld zijn. Zie www.svb.nl. De premie is afhankelijk van je inkomen, met een minimumpremie voor het geval je geen inkomen/weinig inkomen hebt.

Sommige landen vereisen een bewijs van je uitschrijving als je daar echt langere tijd wilt verblijven en / of wilt inschrijven.

Lopende verzekeringen: een aantal verzekeringen geven geen dekking meer indien je bent uitgeschreven (aansprakelijkheids verzekering, doorlopende reisverzekering). Voor sommige andere verzekeringen kan het zijn dat het risico anders is (door leegstand of onderhuur meer risico voor woonhuis verzekeringen). Geef dit dus door aan de betreffende verzekeraars! De ene verzekeraar gaat hier soepeler mee om dan de andere, sommige verzekeraars stoppen gewoon de verzekering en geven geen dekking of alternatief. Overstappen is lastig, duur of soms onmogelijk op zo’n moment. Het is dus wat dat betreft ook voor je “gewone” verzekeringen van belang bij een flexibele verzekeraar je verzekeringen af te sluiten, om dergelijke problemen te voorkomen.

Let ook op dat je zorgtoeslag komt te vervallen, indien je niet meer in aanmerking komt voor de basisverzekering. Zet dit dus tijdig stop indien je die had aangevraagd!

Ik heb er nu niet veel mee van doen, maar het zijn teveel nadelen die op dit moment opwegen tegen de voordelen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.597
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan