De soevereine mens

De laatste podcast van Cafe Weltschmerz gaat over autonomie.


Kan je jezelf autonoom verklaren? Pieter Stuurman, Frank Stadermann en Jeroen Pols over alle vormen van "uit het systeem gaan" .

.. weet waar je aan begint omdat het een enorme strijd wordt.

Steeds meer ontevreden Nederlanders zijn helemaal klaar met de Nederlandse staat. Als gevolg van die ontevredenheid willen steeds meer Nederlanders autonoom worden. Laat je soeverein verklaren! Roepen de ontevreden burgers. Maar kan dit eigenlijk wel?




 
Ik.vind dit draadje beter passen in dit forum en heb het daarom verplaatst. Il ga de uitzending van Weltschmertz bekijken en kom er dan op terug.

Mike
 
Heb het deels bekeken. Ik zit ergens in het midden. Ik ben ervan overtuigd dat we in een maritiem rechtssysteem zitten, iets wat Jeroen en Frank via hun REGULIERE juridische scholing niet hebben meegekregen. Als een arts via zijn/haar reguliere scholing niet leert dat het besraan van virussen nooit wetenschappelijk is aangetoond, is het dan ook niet mogelijk dat Frank en Jeroen niet op de hoogte zijn van deze schaduwvorm van rechtspraak?

Zo heeft Stademaker geen antwoord op de vraag waarom we met hoofdletters worden geadresseerd door officiele instanties als banken en overheid. Een beetje vreemd als je bedenkt dat in de juridische wereld elke formulering, elke punt of komma, en dus ook elke HOOFDLETTER op een schaaltje gewogen wordt omdat dit verregaande juridische consequenties kan hebben. Dan heeft hij simpelweg zijn huiswerk niet gedaan.

Tegelijkertijd is het interessant om nu eindelijk ook.eens een kritische en skeptische kijk op deze materie te zien. Er komen inderdaad veel mensen hierdoor in de problemen, ZELFS ALS ZE IN HUN RECHT STAAN. Ze hebben nu eenmaal met dit rechtssysteem te maken en het vermorzelt ze omdat ze eenlingen zijn. Ook.zie ik dat er goed verdiend wordt aan het autonoom worden, de nieuwe naam voor het soeverein worden van enkele jaren geleden. Eerst door die oplichter van een Bossmaker, nu door Karin Hamaker en de mensen om haar heen. Je moet vraagtekens zetten bij de motieven van deze mensen. En waar zijn idd die miljonairs die hun trust hebben verzilverd, evenals die cryptomiljonairs?

Frank Stademaker zegt heel terecht dat je zelfs vraagtekens moet zetten bij waar deze beweging vandaan komt. Jeroen Pols voegt toe dat alleen slaven geen dragers van rechten en plichten zijn in een samenleving en dat je zonder BSN geen economisch bestaan kan opbouwen in het huidige systeem. Als 'autonoom' mens van vlees en bloed ben je dan een rechteloze, bezitloze slaaf! Dat klinkt als de natte droom van Klaus Schwab: you'll own nothing and be happy! En om het satanische principe helemaal compleet te maken, je kiest hiervoor uit eigen vrije wil!

Dus nee, het huidige systeem is allesbehalve ideaal en ook een vorm van verkapte slavernij. Maar goedgelovige mensen die denken 'vrij' te zijn als ze zich aan dit systeem onttrekken komen er door schade en schande achter dat hen letterlijk alles kan worden afgepakt. Het valt onder het rijtje parallelle samenlevingsinitiatieven: het is gebaseerd op angst en vluchten en de illusie van afscheiding van je medemens. Alleen een ALGEHELE SOCIALE OMWENTELING gaar het verschil.maken, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Ik vind het prima en ook zeer noodzakelijk om dan nog eens te kijken naar de herinrichting van de rechtspraak, evenals de wetenschap, de geneeskunde, het onderwijs, de media, etc. Tot die tijd zullen we het hiermee moeten doen, vrees ik.

Mike
 
Misschien niet helemaal het juiste topic maar Karen Ramaker heeft BLCKX wel enorm in verlegenheid gebracht.

In aflevering #141 was Karen Hamaker-Zondag aanwezig om te spreken over het nieuwe boek 'Ken uw Recht'. Als ghostwriter schreef ze met Michael van Leeuwen dit boek waarin vele vergeten juridische handvatten aangereikt worden aan burgers.

Hierbij heeft ze dingen verteld die juridisch niet bleken te kloppen en Flavio moest zijn excuses hiervoor wel aanbieden. Vanaf ± 10 minuten:
 
Michael houdt een heel andere werking voor van het Nederlands recht voor dan hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Zo geeft Michael aan dat regering en politieke partijen beide verenigingen zijn die onder civiel recht vallen. Voor een politieke partij is dat juist, maar de regering is een publiekrechtelijke entiteit.

Ik heb het boek gekocht en was er in begonnnen, maar na dit programma heb ik geen trek meer om dit boek te gaan lezen en beschouw ik het als een miskoop.
 
Ik heb me door de ruim 2 uur durende uitzending heen geworsteld. Eens te meer is duidelijk als je dit gesprek aanhoort dat die hele autonomiebeweging gebaseerd is op los zand - sterker nog, drijfzand Het enige waar ik in mee kan gaan is de corporatie volgens het maritiem recht, precies ook de reden waarom de Amerikaanse grondwet The Law of the Land wordt genoemd. Maar daar hoor ik Michael niet over, hij tovert ineens 'verenigingen' uit zijn hoge hoed, een nieuwe draai in de Babylonische spraakverwarring waarin hij zeer bedreven is.

Waarom liet Karen Hamakers verstek gaan? Het is overduidelijk waarom zij de ghost writer is van het boek van Michael. Hij beweert dyslectisch te zijn, maar ik hoor ook gewoon een Amsterdamse volksjongen die verbaal niet mee kan komen met zjjn juridisch geschoolde tegensprekers. Karen is echter wel degelijk welbespraakt, zij had hem verbaal kunnen ondersteunen. Waarom liet zij Michael alleen spartelen? Bang voor reputatieschade? Bang om onderuit gehaald te worden omdat je nu uit je eigen bubble op de kracht van je eigen argumenten een weerwoord moet hebben? Het geeft allemaal weinig vlees aan dit hele autonomieverhaal, dat meer fictie dan feit blijkt te zijn.

Ondertussen is de schade op 15 maart wel geleden. Talloze potentiele FvD-stemmers zijn niet op komen dagen voor de verkiezing omdat ze zich autonoom wanen, op basis van het valse argument dat je stem een machtigjng van bestuur zou zijn aan een criminele overheid die de stemmende burger verantwoordelijk houdt omdat deze een contract met de overheid zou zijn aangegaan. Er zijn 2 scams die de moderne burger valse hoop geven op basis van drogredenen: cryoto's en autonomie. Don't believe the hype!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 1 uur 40 Willem en Jeroen over de bewuste aflevering:
 

Belastingdienst is zelfverklaarde jurist autonomen zat na duizenden brieven en spant kort geding aan​

Youri Plate (46) uit het Limburgse Schinveld sprong ‘een gat in de lucht’ toen hij de dagvaarding van de Belastingdienst en het ministerie van Financiën in zijn brievenbus vond. ,,Dit is een geschenk!”, roept hij in een video die hij afgelopen zomer op Facebook zette. Want de dagvaarding geeft Plate, zelfbenoemd jurist, de kans om al zijn grieven tegen de overheid (of ‘roverheid', zoals hij zelf zegt) in de rechtszaal te vertellen.
Wel veel mensen die hier intrappen zeg!
De Belastingdienst kreeg de afgelopen jaren meer dan negenduizend brieven van autonomen.
 

Het stopt niet, niet vanzelf. In dit stukje uberframing worden mensen die zich autonoom verklaren als zwakzinnigen weggezet, kwetsbaar, en 'hoe kunnen we ze helpen'.

Geen woord over de motivatie waarom deze mensen hun vertrouwen in de overheid hebben opgezegd.

Ja, juridisch is soeverein verklaren geen steekhoudend argument, maar de intentie en overtuiging die uit de wil van het autonoom zijn spreekt zou juist bewondering moeten oogsten.

De NCTV, AIVD en hoge raad maken zich zorgen. Dan weet je een ding zeker, dat doen ze niet uit menslievendheid. Deze organisaties zijn bolwerken van macht, zorgen gaan exclusief over bedreiging van de macht.

Het 'zootje ongeregeld' is zaak voor zaak gemakkelijk uit te schakelen, maar daarmee moet de overheid haar masker af doen en dat geeft geen goede reclame. Daarnaast is de groep al best groot, eigenlijk te groot om nog in het gareel te houden met een uitgekleed ambtenaren apparaat (het enige deel dat nog werkt is de marketing afdeling)

Dus nu naast de criminaliseringsrapporten van de NCTV en AIVD een soort charme offensief van de hoge raad, een voorzitter, iemand die zich persoonlijk zorgen maakt, uit mededogen en sociale verantwoordelijkheid...

Vergis je niet nu is deze groep aan de beurt, mensen die kiezen om de overheid te trotseren, zij worden vermorzeld, niet in de laatste plaats om een voorbeeld te stellen. Als je dadelijk je bezit moet opgeven omdat de macht bepaalt dat het beter is voor de wereld, denk dan nog eens aan de wappies, de antivaxxer, de putinknuffelaars, de boze boeren en de soevereinen, zij gingen je voor.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.707
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan