de rol van emoties op het fysieke lichaam

Dank je voor de tip!! Ik ga het goed doorlezen. Heb je trouwens het boek De Helende Reis van Brandon Bays gelezen Rapunzel? Het is volgens mij wel een bekend boek. Brandon Bays heeft zichzelf in 6 weken tijd genezen van een kwaadaardige tumor in haar buik ter grootte van een basketbal. En nog belangrijker, dit is jaaaren geleden en ze leeft nog steeds gezond en gelukkig. In haar boek gaat ze diep in hoe emoties bepaalde lichamelijke reacties triggeren en wat de gevolgen zijn voor het lichaam en geest. Nog belangrijker, er staat een methode beschreven hoe je het zelf kan aanpakken.

 
Nee Louise, ik weet dat het bestaat maar ik heb het zelf nog nooit gelezen. Wel Louise Hay die zichzelf ook al van kanker genezen heeft. Ik ga eens kijken bij de bieb!

 
Ik wist net als jij ook van het bestaan van het boek, maar had het tot voor kort nooit gelezen. Ik ben echt geraakt door haar methode, dus wil het meer en meer gaan toepassen. Ik was helemaal vergeten dat Louise Hay ook zichzelf van kanker had genezen. Van Hay heb ik eerder een cursus gedaan, waar ik veel van opgestoken heb. Op dit moment spreekt de methode van Brandon Bays me meer aan.

 
Ik heb de afgelopen periode bijna alle boeken van Monique Timmers (natuurgenezeres) gelezen. Ook heel bijzonder, vooral de vijfde dag!

 
Ik hoorde gisteren dat als je pijnappelklier niet goed functioneert (straling gifstoffen), dat je dan geen goede gedragen beslissingen kan nemen die bij je passen.

 
Waar heb je dat gehoord? Ben je al onder behandeling bij Hans Reijnen, Lievergezond? David Wilcock heeft het ook al over de pijnappelklier:

 
Rapunzel, ik heb het van mijn behandelaar gehoord.

Hier twee artikelen van niburu over de pijnappelklier http://niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=2127:het-activeren-en-ontgiften-van-de-pijnappelklier&catid=30:bewustzijn&Itemid=43

http://niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=53:is-de-pijnappelklier-de-zetel-van-de-ziel&catid=38:wetenschap&Itemid=51

Fluoride en straling worden daarin benoemd als de boosdoener van een onderfunctionerende epifyse.

Ik heb (pas) een afspraak met Hans Reijnen in oktober as.

 
&feature=email

Huiltherapie:
Quote:
Deep Feeling Therapy: Healing Emotional Pain with Dr. Paul Hannig

Paul Hannig Paul Hannig·28 videos

Uploaded on May 3, 2008

Repressed emotional pain is a powerful force. Like a volcano, it seeks to rise up ... coloring our perceptions, creating fear, impacting our relationships, robbing us of joy, and ultimately exploding into physical symptoms or emotional problems. In this video, Dr. Paul Hannig explores the benefits of therapeutic crying and actual feeling sessions. Learn how you can move on ... healthier, happier and free from old emotional baggage.


 
Heeft wel wat weg van de "brainslave no more" video van Elliot Hulse

Moet je niet doen als je buren ook thuis zijn in elk geval. Ben bang dat ze de politie gaan bellen als je zo tekeer gaat haha :lol:

 
hoi Janse, geinig dat filmpje van jou.

Je ziet trouwens dat de therapieruimte van het huiltherapiefilmpje waar deze mensen te keer gaan goed geisoleerd is met matten.

Dat moet ook bijna wel.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat de emotie is, als die er maar uitkomt.

Huilen heeft me wel altijd goed geholpen trouwens, alleen dan zonder zoveel geluid.

Zingen vind ik trouwens ook een fijne uitlaatklep voor mijn emoties.

Toevallig dat ik de laatste dagen ineens zin heb in bulderlachen :p.

Bulderen dat is van zichzelf een soort dieseltrein die niet te stoppen is.

Zit heel wat in.

Het moet wel lekker zijn als je zo standaard kan lachen.

Mijn eigen lach is normaliter meer ingehouden.

Als normaal echt lach, dan ben ik niet meer hoorbaar alsof ik aan het persen ben.

 
Quote:
Samen met leeftijd is emotionele competentie de belangrijkste factor die invloed heeft op het gebruik van gezondheidszorg. Iemand met een hoge emotionele intelligentie ziet op een jaar tijd gemiddeld de dokter een keer minder, ligt een halve dag minder in het ziekenhuis en gebruikt 128 dagdosissen geneesmiddelen minder dan iemand met weinig emotionele competenties.

Emotionele competenties verminderen ook de impact van risicofactoren voor onze gezondheid, zoals te weinig beweging.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141119_01384216 via http://www.leefbewust.com/2014/nieuws/211114.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan