De menselijke ziel

Joey2

New member
http://www.unicusmagazine.com/PDF/6th Sun.pdf

Oké, ik ga er bij deze een gewaagde discussie ingooien. Bovenstaand artikel is van een man, Chris Thomas genaamd. Erg down to earth in zijn manier van schrijven en vertellen, behalve dat hij claimt ‘hardwired’ te zijn in de Akashic Records. Dit is de zogenaamde opslagplaats van herinneringen van alles wat er in het universum en dus ook hier op aarde gebeurd. Elk evenement wat impact heeft op menselijk collectief wordt hier in opgeslagen. Chris Thomas geeft aan dat hij hier in direct contact mee staat en evenementen tot in de start van de menselijke geschiedenis kan ‘zien’. Dit is dus precies wat hij beschrijft in zijn boeken. Hij beschrijft zeer veel uiteenlopende onderwerpen, zoals:
- Agenda 21, illuminatie, manipulatie en de (buitenaardse) bron hiervan, welke hij de Velon noemt.
- Het belang van een correct voedingspatroon (hij zet hierbij vetten op #1).
- Hij linkt de chakra’s aan de ziel. Hij legt uit hoe elke chakra zijn eigen functie heeft in het vervullen van de wens van de ziel. Als er delen van je leven niet in overeenstemming met de ziel, dan raken specifieke chakra’s verstopt en uit balans. Deze specifieke onbalans in de chakra staan direct in verbinding staat met het fysieke. Aan de hand van de klachten kan er worden achterhaald welke chakra er uit balans is en vanuit daar de corresponderende zielsenergie.
- En dan de meest uitdagende claim gaat over ons doel hier op aarde: Wij als mensen zijn hier om onze volledige ziel te belichamen. Dit is het menselijk plan, een nieuw en nog nooit eerder vertoont experiment. Wij zijn zielen die voor onszelf een lichaam hebben geconstrueerd. In onze huidige staat zijn wij sub-humaan, wat betekend dat we nog niet onze volledige ziel hebben geïntegreerd. We zijn als mensen in het proces waarin wij de gehele ziel terugbrengen in het lichaam. In onze huidige staat zouden wij 25% van onze ziel in het lichaam hebben en 75% erbuiten.

Erg, controversieel en hierbij wil ik mijn steentje bijdragen aan het aan gort meppen van politieke correctheid. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, hij maakt zeer veel claims die makkelijk te checken zijn, maar ook een aantal die onmogelijk zijn om te weten. Daarom is intuïtie en gevoel een erg belangrijke factor bij dit onderwerp. Helaas is het artikel in het Engels, dus niet voor iedereen leesbaar.
 
Joey2: reagerend op je Nederlandse tekst over de ziel van de mens: als je toch al een tijdje op dit forum zit, hoe controversieel is je tekst hier dan nog?
 
Inderdaad. Ik roep dit al jaren en beweer totaal niet volledig in contact te staan met het akasha-veld!

Mike
 
Ten eerste heeft het, moet ik toegeven, veel te maken met het doorbreken van mijn eigen politieke correctheid. De muren afbreken die ik in mijzelf in stand hou. Ik zie het als een uitdaging om informatie te delen die buiten de norm valt.

Ten tweede: Als je het artikel leest, dan zie je dat deze man in groot detail een beeld schetst. Veel van deze details gaan recht in tegen het beeld wat de meenste van onszelf en van de wereld hebben. Zo beschrijft hij dat er op dit moment 3000 mensen op deze planeet leven die het proces van ziels re-integratie voltooid hebben. Ook beschrijft hij hoe deze mensen de wereld ervaren en welke mogelijkheden hiertoe behoren.
 
Joey, ik waardeer je eerlijkheid en er is ook niets mis met het delen van deze info. Mijn ontwakingsjaar was 2007 en ik heb het tijdens lezingen vaker omschreven als:

"Ik kreeg het ene inzicht na het andere. Het ging zo snel dat ik het nauwelijks kon bijhouden. Het was alsof ik gedownload werd met allerlei informatie."

Klinkt als tappen uit het akasha-vaatje, nietwaar? We staan er allemaal mee in contact, jij ook. We hoeven alleen maar ons Derde Oog (pijnappelklier) wagenwijd open te zetten. Het lijkt erop dat jij hier nu een begin mee hebt gemaakt. Good for you!

Dit is overigens ook wat ik bedoel als ik tijdens discussies (recentelijk nog met forumlid Brian) zeg dat ik vaar op een bepaald intuitief gevoel dat me nog nooit in de steek heeft gelaten. Ik WEET dat iets of iemand wel of niet klopt, maar vaak weet ik op dat moment nog niet waarom. Vaak stuit ik pas later op informatie waarmee ik ook rationeel kan onderbouwen wat mijn gevoel me al die tijd al ingaf.

Een recent voorbeeld is dat ik meteen WIST dat het gnosticisme zoals het door de meest populaire vertolker hiervan, John Lash, niet deugt. Pas later wist ik dit met gegronde argumenten te onderbouwen, omdat ik toen pas over de noodzakelijke informatie beschikte.

Brian (en anderen) doen gekscherend over het feit dat ik me beroep op mijn intuitie en denken dat ik me op deze manier op een gemakkelijke manier aan de discussie onttrek, maar niets is minder waar. Zij zitten uitsluitend in hun hoofd en niet in hun onderbuik. Niet vor niets spreekt de Nederlandse taal over een intuitief 'onderbuikgevoel' (of 'gut feeling' in het Engels) dat je NOOIT in de steek laat. Hoe vaak heb je zelf niet dat onderbuikgevoel genegeerd en de gedachten in je hoofd de voorrang gegeven, om er uiteindelijk achter te komen dat je, achteraf gezien, je onderbuikgevoel niet had moeten negeren?

Joey, je bijdrages waardeer ik zeer en ik wens je veel spirituele groei toe. Jij en Brian (en daarvoor ook Tuna) hebben met elkaar gemeen dat jullie jong zijn, maar jij bent jong en hebt een open geest, of beter gezegd: je geest begint nu alsmaar meer open te staan. Behoed je voor het gevaar van een gesloten geest door te luisteren naar cynische stemmen die je voortdurend ervan proberen te overtuigen dat werkelijk alles onderdeel uitmaakt van een muurvast complot, waaruit geen enkele ontsnapping mogelijk is.

Complotten bestaan, dat mag duidelijk zijn, maar ze staan of vallen bij een gesloten of open geest. Het enige wat je moet doen is ernaar streven om 100% zelfdenkend en vrijdenkend te zijn en je eigen onderzoek doen en je eigen conclusies trekken. Belangrijk daarbij is dat je je geloof en verrouwen dat een oplossing mogelijk is en dat die vanuit onszelf moet komen nooit verliest, anders verval je in cynisme en word je een niet-gelover. En daarvan hebben we er op de wereld al genoeg.

Mike
 
Ik vind dit een interessant onderwerp en weet er niets van! Wel herken ik dat "onderbuikgevoel".
Ik geef een heel mooi voorbeeld.
Ik werkte op kantoor en de boekhouder ging altijd naar beneden de post halen. Ik wilde behulpzaam zijn en haalde de post een keertje. Hij was heeeel boos en ik begreep er NIETS van en het zat me dwars. Wat bleek. Deze man was "het zogenaamde GOEDE HEERTJE. Hij had een auto met chauffeur en die auto leende hij gewoon uit. Hij liet vaak voor iedereen garnalen halen. Dus HET GOEDE HEERTJE. Aardige man trouwens.
Bij de Bib is een boek te leen: Akashakronieken = binnen het esoterische denken een soort geestelijk geschiedenisboek. R. Steiner.
Is de inhoud dan misschien ongeveer hetzelfde als dit engelse boek? Lijkt me wel.
 
Dan heeft die man toch niet helemaal het spreeekwoord 'wie goed doet, goed ontmoet' begrepen. Hij lijkt altruistisch te zijn door zich zo gevend op te stellen, maar als hij dit terug krijgt van een ander blijkt zijn ego hierdoor gekrenkt te zijn. Hij doet het wel degelijk dus puur voor zichzelf! De mensheid heeft nog veel te leren...

Mike
 
Het goede heertje is trouwens veroordeeld,, het was geld van de zaak.
 
Dus de beste man steelt van de rijken en deelt uit aan de armen. Een soort moderne Robin Hood? :wink:

Mike
 
Ik heb even snel gegoogeld. Hij heeft 10 jaar lang gestolen van de Firma Berger & Co. Hij heette Cees van Harreveld. Ik heb daar dus gewerkt ja in die tijd.
Onder het personeel werd weleens gezegd: daar moet je maar niet naar vragen hoe die aan al dat geld komt, hoe die dat doet.
 
Is het boek Akasha kronieken van R. Steiner iets dergelijks als bovengenoemd engelse boek?
 
Mike, bedankt voor je raad en terugkoppeling. Fijn om deze steun van je te ervaren.

Ik zit inderdaad in een diep proces en dit is al een tijdje gaande. Het wilt naar buiten stromen, maar zie nog niet altijd de mogelijkheden om deze te delen met de mensen om mij heen. Dit maakt het tot nu toe een vrij eenzaam, maar desalniettemin, diep proces. Dit is ook de reden waarom ik deze berichten online plaats en onder andere de lezing heb georganiseerd. Het is een methode om wat naar binnen zit naar buiten te laten stromen.

Wat jij zegt over de pijnappelklier die bij mij open gaat: Zou kunnen. Ik zit nog niet in de fase waarin ik dit bewust herken en dit onderscheid kan maken. Wie weet komt dit nog meer. Het is zeker iets waar ik voor open sta en zou willen ontwikkelen.

@ liesje: Of het dezelfde Akashic is waar beiden mee in verbinding staan, dat weet ik niet. Ik weet wel dat Rudolf Steiner een ongelooflijk grote man was in de eind jaren 80/ begin jaren 90. Een Westerse man die zich met volledige overgave heeft gestort op spiritualiteit, antroposofie en pedagogiek. Hij heeft vele tientallen boeken geschreven op deze gebieden.
 
Blijf vooral leergierig, joey. Zoals ik in de lezing al zei: we moeten angst en schuld inruilen voor kennis en verantwoordelijkheid.

Mike
 
Interessant artikel Joey, dank voor het plaatsen. Ik ben de laatste tijd ook steeds meer aan het nadenken over de menselijke ziel en dit is een welkome aanvulling. Mijn eerste kennismaking die deze interesse voor de ziel heeft wakkergemaakt was na het lezen van het boek van Olof Smit en het volgen van zijn workshop. Ik merk nog wel dat ik het een lastig onderwerp vind, maar mijn gevoel zegt mij dat ik mij hier meer in moet gaan verdiepen. Heb gelijk maar een boek van Chris Thomas besteld om er meer over te lezen.
 
Ik had het nog niet doorgekeken, maar als dat erin staat, dan haak ik bij voorbaat al af. Eigenlijk was de bewering van de auteur dat hij een 'live-verbinding' heeft met de Akasha-kronieken natuurlijk.al een rode vlag!

Mike
 
Uit je hoofd...in je lijf! Luisteren naar je lichaam. Dit soort onzin draagt daar niet aan bij inmiddels 11.000 in een dozijn!
 
Pfff en weer de buitenaardse manipulaties.

Hoi Debsy, ik heb het stuk niet gelezen (het engelstalige).

Maar mag ik weten wat jij vindt van deze stellingen:
1. de mens is de enige bewoner van het heelal;
2. er is geen soort te bedenken die zichzelf uitroeit (waarom de mens dan wel).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan