De Melkkuur Goed Uitvoeren

G

Guest

Guest
Nog iets over de melk Kuur:

Als je alleen melk drinkt, Drink de melk dan langzaam. Neem kleine slokjes zodat je lichaam de tijd heeft om de voedingsstoffen op te nemen. Giet het niet na binnen. Drink je melk op kamertemperatuur. Zet het van tevoren klaar op de aanrecht of zo. Drink de melk niet ijskoud, denk aan je spijsvertering. Verspreid de melk uit door de dag. Een glas, elk half uur met een gemiddelde van twintig glazen per dag. Een klein glas elk half uur is het oorspronkelijke protocol, of neem een glas elk uur. Eet of drink niet drie maaltijden van de melk en niets anders. Je zult ofwel een opgeblazen gevoel krijgen of niet genoeg melk drinken. De manier waarop je het comfortabel krijgt is het minimum aantal liter melk per dag te spreiden. Neem vaak rust. In het algemeen obstipatie betekent dat je niet genoeg melk drinkt en diarree betekent dat je te veel drinkt. Het kan ook afhangen van het vet gehalte van de melk, dan kun je iets mindere vette melk drinken, laat de melk dan staan en schep wat room eraf. Andere suggesties voor het verbeteren van de spijsvertering en stoelgang tijdens het melk dieet is om een ​​beetje vers citroensap vóór of na het drinken van een glas melk te nemen, het toevoegen van een beetje gekookte fruit aan het dieet, of het eten van een paar dadels of pruimen als dat nodig is. Het nemen van gefermenteerde rauwe melk producten kan ook nuttig zijn. Of een klysma.

Veel artsen en voedingsdeskundigen die zich zeer kritisch uitgelaten hebben op melk als een curatief dieet hebben betoogd dat de maag rebeleert omdat het constant aan het werk is zo, en dat het een periode van rust nodig heeft, welke, uiteraard, het niet heeft overdag als de melk regelmatig genomen wordt op half uur intervallen. Dit geldt in verband met andere voedingsmiddelen. Echter, wanneer er niets, behalve melk (met vruchtensappen, indien aangewezen, als aangegeven) genomen wordt wat betreft de maag, is er niets, in mijn ervaring, dat kwaad kan in het toevoegen van meer melk.

In feite, de gedeeltelijk verteerde melk die je al gedronken hebt, fungeert als een 'starter' voor de nieuwe levering van melk, het combineert perfect met het. De praktische ervaring van duizenden mensen die melk hebben genomen op deze manier, met de beste resultaten, bevestigen dit.

Het kan hier worden opgemerkt dat praktisch alle lichte spijsverterings problemen van de maag die zich kunnen ontwikkelen op het melkdieet, door toepassing van citroensap gecorrigeerd kunnen worden.

Zie ook:

http://www.milk-diet.com/classics/macfadden/chapter3/chapter3.html

 
Dank je Amancay.

Weet je toevallig of je van de melkkuur ook een kefirkuur (op basis van rauwe melk) kunt doen met (min of meer) het zelfde effect?

 
Ik denk persoonlijk dat rauwe melk voor zo'n kuur beter is dan totaal met kefir werken. Het is te zuur, beter is het dan om wat glaasjes kefir te pakken bij de rauwe melkkuur.

Iets wat zeer sterk is in werking moet je niet overdoseren, zoals in dit geval kefir.

Je kunt ook kijken wat Richard Nikoley, van Free The Animal heeft gedaan:

http://freetheanimal.com/2013/03/first-kefir-kombucha.html

 
Hoi Indigo:

Indien, om welke reden dan ook, zoete melk niet kan worden genomen, kan karnemelk of sumik: 'dat is een verzuurde melk' worden gegeven om te proberen.

Dus je kunt het ook proberen met Kefir, als je het maar niet te zuur maakt, want dat kan gaan tegenstaan op den duur.

Gewoon kijken wat voor je werkt, maar op de duur krijg je toch zin in dat rauwe zoete melk, het vult beter.

En je zult het beter kunnen verteren, dankzij de kefir.

Van kefir ga je honger krijgen................... Lactose is eruit gefermenteerd.

 
Bedankt Amancay,

Ga je van een melkkuur niet uit de vetverbranding geraken i.v.m. het grote aantal koolhydraten dat je dan gedurende de hele dag door neemt?

Ik wil echt van mijn koolhydraatverslaving af komen en om mijn celgeheugen te resetten, minimaal 1,5 jaar lang geen dag te veel koolhydraten nemen. Vandaar ook dat mijn voorkeur voor Kefir ipv rauwe melk.

Tegelijkertijd merk ik dat ik, net als meer mensen hier, me er aangesproken voel door het idee eens een aantal dagen een kuur te doen.

Ik ga het gewoon eens proberen. Ik ga morgen weer voorraad halen en neem dan extra mee.

Voor de duur van welke periode wordt zo'n kuur aangeraden?

 
De kuur kan 3 a 4 weken duren. Maar je kan zelf het ook korter houden. En uit de vetverbranding raken, is hier niet zo'n punt, ik denk dat je zelfs in de vetverbranding blijft of komt, in de melk zit alles verbonden met het vet en de eiwitten, volmaakte voeding.

Bij koolhydraten in melk moet je er anders naar kijken. Tel het gewoon niet mee tijdens de kuur. Wel als je ander zetmeel voeding erbij zou pakken, dan moet je gaan tellen.

En via de melkkuur kom je van je koolhydraat verslaving af, waarom omdat je bij deze kuur geen zin meer hebt om te graaien. Je hormoon stelsel krijgt een opfrisser. Vooral dus met de volle zoete rauwe melk. Je zult het zelf gaan zien.

 
Hier Indigo wat Mike erover zegt:

Je kunt onbeperkt melk drinken, geen probleem. Het verzadigde vet, de cholesterol en de eiwitten en andere voedingsstoffen die in rauwe melk zitten wegen absoluut op tegen de inname van koolhydraten die je via rauwe melk verkrijgt. Je kunt dan, net als ik, rauwe melk beschouwen als je dagelijkse bron van koolhydraten.

Mike

https://www.fatsforum.nl/topic/koolhydraten-in-melk

 
Dankjewel, morgen ga ik een verkorte versie doen.

De hele week ben ik al aan de troebele appelsap :)

Vanavond start ik met een milde leverreiniging.

Ik noem deze de 3-2-1

3 limoenen

2 eidooiers

1 eetlepel koudgeperste olie.

En de tandjes poetsen met bitterzout.

Ik denk wel dat ik de melkkefir 1/2 om 1/2 verdun met rauwe melk, die kan ik dan mooi tussendoor drinken.

Om te profiteren van het beste van beide.

 
Allereerst bedankt voor deze post, erg leerzaam. De laatste keer dat ik een rauwe melkkuur deed heb ik het niet op deze manier gedaan, dit is misschien beter vol te houden als ik het zo lees. Je hebt het over een minimum aantal liter melk dat je moet drinken, mijn vraag is hoeveel het minimum is?

 
Ieder zijn smaak Heidefiets.

Wel niet vergeten: 'niet drinken maar langzaam slurpen, en elk half uur of uur een glas'.

 
Bedankt voor je antwoorden. Ik merk echter dat ik met een halve liter Kefir per dag, een half bekertje slagroom, soms een stukje 86% chocolade of en stukje eigen baksel van veel vet met kokosmeel, al niet meer volop in ketose zit.

Met 3 liter melk kom je al op ca 250 gr.KH per dag. Zoveel heb ik al heel lang niet meer gegeten. Dat durf ik niet aan.

Ik probeer het met Kefir en dan misschien een paar keer afwisselen met rauwe melk als ik de Kefir zat ben?

 
(Eens hoorde ik een erg eminente arts een discussie voeren over een geval van psoriasis. Hij zei: "Dit was het ergste geval van psoriasis dat ik ooit gezien heb". Deze jongen zat van hoofd tot voeten onder de schilfers. Deze jongen kreeg van ons een melkdieet en binnen een maand had deze jongen een huis als van een baby.

Voor mij betekent dit dat daar klaarblijkelijk iets in de voeding ontbrak. B.v. een voedingsstof of een vitamine of een uitscheiding uit een klier. En in die ontbrekende schakel wordt dan voorzien d.m.v. de melk.

Het is algemeen bekend dat er geen tijd gedurende het leven is waarbij de huid zo mooi is als in de tijd dat een mens/baby nog melk drinkt van zijn (gezonde) moeder. Dat is niet allen waar voor mensen. Ook bij veel zoogdieren zien we dit.

Volgens de "Encyclopedia Brittanica" behoren de Arabieren tot het ras met de mooiste huid (the finest race). Hun dieet bestaat voor het grootste deel uit melk en melkproducten. Zij vullen dit aan met fruit en groenten en wat vlees.)

http://www.patriciershuis.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=49

 
Wommes:

Het is de hoeveelheid melk die verteerd en geassimileerd wordt dat heelt, en niet die hoeveelheid die het lichaam passeert.

Het kan zijn dat minder melk worden verteerd en opgenomen op een grote hoeveelheid melk, dan op een kleinere hoeveelheid melk. Omdat de energie depressie en energie hoeveelheid toeneemt door te proberen te verteren en te elimineren het teveel van wat je echt nodig hebt.

Ideaal is tussen 4 a 6 liter per dag, maar er zijn ook mensen die met 3 liter toekomen, of zelfs iets minder.

Zie ook :

http://www.milk-diet.com/classics/macfadden/chapter3/chapter3.html

Ik weet ook dat Richard Nikoley van Free The Animal, nog minder pakte, maar hij wou afslanken, maar ontdekte dat de kuur nog meer deed en beter uitpakte op ook andere gebieden.

Hij was eerst Paleo maar nu heeft rauwe melk hem ook veroverd.

Richard Nikoley:

http://freetheanimal.com/?s=milk

En het hangt ook af van wel type melk je pakt, zo is schapenmelk of buffelmelk veel calorierijker dan koemelk dus kun je daar minder van pakken, etc......

 
Indigo gewoon doen, uit proberen. Dan neem je meer kefir en minder rauwe zoete melk.

Maar nogmaals, juist deze kuur zorgt ervoor dat je van je koolhydraat verslaving afkomt. Maar als we nu is niet het woord verslaving in onze mond nemen, maar gewoon naar het lichaam kijken en de hormonen, ik denk dat ketose of niet het lichaam intelligent genoeg is om raad te weten met deze rauwe zoete melk kuur. Durf, probeer uit.

 
Ja, dat was ook al door mij heen geschoten Amancay, bedankt voor de aanmoediging. Ik ben opgegroeid met karnemelk, heb nog nooit gewone zoete melk gedronken. Zit dus niet in mijn systeem...

 
Morgen tussen de 28 en 42 liter melk kopen Indigo! :mrgreen: 8)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan