De logica achter Pimozide

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Toen ik in 2016 geroyeerd werd door de WAPF en dit forum doorging van het Weston Price Forum naar het Fa(c)ts Forum publiceerde ik 3 draadjes, omdat dit onderwerpen waren die me al lang dwars zaten: een draadje over feminisme, een draadje over de regenboogillusie (omvolking) en een draadje over LGBTQ+. In dat laatste draadje postte ik toen een video van Black Pigeon Speaks. Deze video is inmiddels al lang en breed verdwenen van YouTube en lijkt wel volledig van het internet gewist te zijn.

Nu we weten hoeveel moeite Big Pharma doet om ons weg te houden van Ivermectine en HCQ, wordt het tijd om ook Pimozide eens wat nader onder de loep te nemen. In het verdwenen filmpje van BPS noemt hij dit middel als een eenvoudig en zeer doeltreffend middel tegen genderdysforie. Let wel, genderdysforie is een STOORNIS die je 'geslachtsverwarring' zou kunnen noemen. Je leest het goed: transgenders zijn te helpen met een pilletje!

Nu we op dit forum dappere onderzoekers als Julian aan boord hebben wordt het tijd om ook dit konijnenhol in te duiken, vandaar dat ik ook hierover een draadje open. Wat is Pimozide en waarom werkt het tegen genderdysforie? Zijn er evt. nog andere alternatieven? Ik doe alvast een voorzet met de volgende studie:


Wist je dat Pimozide een middel is dat door Janssen Pharmaceuticals is ontdekt reeds in 1963?

It was discovered at Janssen Pharmaceutica in 1963.


Hoewel het officieel een antipsychoticum is wordt het nog steeds ingezet als meer moderne antipsychotica teveel bijwerkingen vertonen. Net als IVM wordt het dus zeer goed getolereerd met relatief weinig bijwerkingen, dit is iets beduidend anders dan de hedendaagse SSRI's!

Currently, atypical antipsychotics such as olanzapine or risperidone are used as first line treatment. However, patients who experience negative side-effects with the first line medications are typically given pimozide.

En uit hetzelfde Wiki-artikel:

Pimozide has been used in the treatment of delusional disorder and paranoid personality disorder. It has also been used for delusional parasitosis.[6] It was also shown to alleviate gender dysphoria.

Het werkt dus ook tegen paranoide, schizofrene aandoeningen, waar naar mijn mening genderdysforie ook onder valt. Iets om nog verder in te duiken. Kom er maar in, Julian!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Ik breng deze weer even onder de aandacht. Het zou mooi zijn als Julian (of iemand anders) dit zou willen oppakken. Er is nl. een oplossing voor alle gender-nonsens!

Mike
 
Zo tjemig zeg, dit is compleet nieuw voor mij! Interessante gedachtengang.
Zal hier eerdaags eens induiken als ik tijd heb.

Zou dit middel ook voordelen kunnen hebben voor een gebalanceerd, gender-zeker persoon?

Ik ben het met je eens (denk dat je dit bedoeld) dat veel geestelijke problemen een enorm grote fysieke component hebben. De hersenen (en hart en onderbuik en pijnappelklier) zijn ook 'maar' fysieke organen.

Op de lange termijn zie ik de volgende oplossing:
Mensen weten dat we bedonderd zijn, dus er komt een behoefte aan een spirituele terugkeer naar het willen weten wie je bent. Verantwoordelijkheid nemen over je eigen leven resulteert in meer introspectie. Denk dat gezond, grasgevoerd voedsel de norm gaat worden.
In het onderwijs komt meer ruimte voor fysieke activiteit, denken en ervaren i.p.v. reproduceren. Meisjes die meisjes mogen zijn. En jongens die niet druk zijn maar leren bikkelen. Dus ik vraag me af of het nodig is om dit als essentieel probleem te gaan zien. De genderverwarring is denk ik meer een tactiek dan een onderliggend probleem. Middelen als bijv. holotropisch ademwerk, EFT en psychydelica pakken niet enkel de genderverwarring aan maar ook onderliggende (mogelijk epigenetische) trauma's.
 
Denk overigens wel dat zoiets een plaats kan hebben. Net zoals je nu designer-hormonen kunt nemen om het andere geslacht aan te nemen, zie ik hier wel een rol om juist prettiger te voelen in hetzelfde geslacht.
 
Kort hinkstapsprong gedachtengang

Pimozide = anti psychoticum
THC [bijvoorbeeld] kan psychose in de hand werken
THC verlaagt GABA niveau
Zou het wederom een tekort aan GABA kunnen zijn?
 
De vraag is vooral: op welke natuurlijke analoog is Pimozide gebaseerd? HCQ = kinine. IVM = fermentatieprouct van bodembacterie. Waar komt Pimozide oorspronkelijk vandaan en welke rol speelt dit basisproduct bij de regulering van geslachtsidentiteit? Het moet een hormonale balanceerder zijn.

Mike
 
Pimozide behoort tot de groep klassieke of "typische" antipsychotica. Chemisch gezien is het een difenylbutylpiperidine. Het vermindert in de hersenen het effect van de natuurlijk voorkomende stof dopamine. Hierdoor kunnen psychosen, hevige onrust en bepaalde spiertrekkingen afnemen. Het middel wordt door artsen voorgeschreven bij psychose, manie, onrust, schizofrenie, depressie, dementie, Tourette en tics, maar omdat het een sterk middel is met verschillende bijwerkingen wordt het hoofdzakelijk gegeven wanneer andere middelen niet blijken te werken. Ook kan het voorgeschreven worden ter voorkoming van psychosen bij schizofrenie en bij schizoaffectieve stoornis.


Het onderdrukt dus dopamine. M.a.w. schizo's hebben veel te veel dopamine in hun brein. Dan hebben de powers-that-be middels social media hele generaties schizo gemaakt, dit verklaart de schrikbarende toename van narcisme in de samenleving!

Mike
 

Behalve Pimozide bestaan ook Flusprilieen en Perifluridol in dezelfde groep. Alledrie zijn ze ontdekt door Paul Janssen van Janssen Pharmaceuticals. Waarom is hier niets mee gedaan? We hadden zoveel psychoses en angststoornissen kunnen voorkomen, alsmede die genderverwardheid!

Mike
 

Het onderdrukt dus dopamine. M.a.w. schizo's hebben veel te veel dopamine in hun brein. Dan hebben de powers-that-be middels social media hele generaties schizo gemaakt, dit verklaart de schrikbarende toename van narcisme in de samenleving!

Mike
Zie je dan nu de link met GABA?
Het is allemaal simpeler dan je denkt. Het zit em in de GABA hoek via de s-eiwitten/gif.
 
Now breaks my wooden shoe


Administration of pimozide to TRAMP mice reduced the progression of prostate cancer with increased ROS generation and decreased SOD activity. These results suggest that the antipsychotic drug, pimozide, has beneficial effects in prostate cancer in vivo and in vitro. The mechanism of pimozide may be related to augmenting ROS generation. We recommend pimozide as a promising anticancer agent.
 
Ik ben zowiezo zeer geinteresseerd omdat mijn broer een vriendin heeft die "stemmen" hoort, opgenomen is geweest en uiteraard met middelen werd behandeld, (gedwongen) en alleen maar achteruit is gegaan.
Hij heeft haar ooit leren kennen als een gezonde vrouw en probeerde haar op eigen houtje enigszins helder te houden. Hij neemt haar nog vaak mee naar buiten
 
Ik zie dat het dopamine onderdrukt. Dopamine kan converteren naar adrenaline onder stress. Dus door de dopamine te blokkeren is het gehalte van adrenaline ook lager. Bedenkt maar eens hoe snel je mood om kan slaan als je bloedsuiker tankt. Dit is de adrenaline die ervoor zorgt dat je niet in een coma kan belanden.

Hieronder is ook een quote uit het artikel hoe de regulatie tussen adrenaline en gaba is. de een is oppeppend en de ander rustgevend

"In the rest of the body, GABA plays a myriad of important protective roles. It modulates the adrenal response to stress by acting as the gate-keeper of norepinephrine and epinephrine release (catecholamines responsible for the adrenaline surge) [1]"
 
Goeie vraag Mike. Gisteren ook al gezocht op Pubmed maar niets gevonden. Wil dus niet zeggen dat er geen verband is, dat blijkt maar weer eens. Ik heb mijn broer wel zojuist even een mail gestuurd maar hoewel hij geinteresseerd is in dit soort onderwerpen blijkt hij moeite te hebben met lang achter de computer te zitten en te zoeken. Jammer.
Maar hij heeft prostaat-klachten!! en is veel meer thuis dus wie weet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan