De invloed van de diepvries op ons eten

autumn

New member
Dat water een geheugen heeft en informatiedrager is van trillingen is me bekend. Wat dat betreft doe je er goed aan om dingen te eten en te drinken die met liefde en zorg zijn behandeld en niet met chemische stoffen of straling. Water energetiseren verbetert de onstoffelijke kwaliteit van water. Dat is me allemaal bekend.

Maar wat ik pas hoorde is dat water zijn geheugen reset wanneer die van vorm verandert: gas - vloeibaar - vast. Dat betekent dat de waterkristallen van Masaru Emoto wanneer ze ontdooien een neutrale frequentie zullen dragen. Dat heeft dus ook gevolgen voor het gebruik van de vriezer. Bevroren en ontdooide producten dragen dan dus niet meer de informatie die ze vanuit de natuur en het leven hebben meegekregen. Ook hoorde ik dat de levenskracht in een product flink moet inleveren wanneer het bevroren is geweest. Dat maakt ook het gebruik van de vriezer een stuk minder aantrekkelijk. Is iemand bekend met dit soort zaken?

 
Ik waag zeer te betwijfelen of water zichzelf 'reset' nadat het uit bevroren toestand ontdooit. Er is aanzienlijk minder verlies van smaak en voedingsstoffen a.g.v. bevriezing dan verhitting. Ik zie persoonlijk het probleem niet.

Mike

 
Dat water neutraliseert wanneer het van vorm verandert, heb ik dacht ik in deze interessante docu gezien, maar mijn computer is te langzaam om het terug te kijken en op te zoeken. Ik heb hem elders gezien.

 
Het maakt niet uit of GOED voedsel daarna neutraal is want je moet zelf eten met intentie, wat wil jezelf van het voedsel. Dus voor het eten bedank het eten dat het je gaat voeden en je volmaaktheid geeft.

 
Ik zie dat veel mensen hier op dit forum van alles onderzoeken, en veel uitproberen, veel lezen, maar waar blijft het vertrouwen injezelf? Wat zegt je gevoel, en kun je ook iets een intentie meegeven, zelf al heb je op het eerste gezicht net niet volmaakt voedsel, het wil niet zeggen dat het je niet goed gaat voeden, en dan komen we weer bij de intentie uit. Natuurlijk is het eten van het beste voedsel dat bij jou past belangrijk, maar ook al eet je soms iets dat nou niet perfect is, je kunt het wel verheffen met een goede intentie.

 
Maar met het uitproberen, lezen, ervaringen uitwisselen ben je toch juist bezig met je intu-itie? Met het ontdekken en voelen waar je jezelf goed bij voelt. Met vragen stellen, discussie vind je vaak weer oplossingen om iets weg te laten of juist weer toe te voegen. Zodat je steeds meer leert vertrouwen op je gevoel.

 
Hallo Dirtsa dat klopt, vaak merk je bij uitproberen, lezen, ervaringen uitwisselen, met vragen stellen, met discussies etc. van zeg dat wist ik al, of het maakt iets los bij je. Diep in jezelf liggen eigenlijk alle antwoorden, je kunt alles volgen alles doen, maar ontwikkel dan ook je eigen waarneming. Kun je je als er helemaal niks is je ook op jezelf verlaten. Je kunt eeuwen lang alles bestuderen, bijvoorbeeld een bijbelgeleerde is een bijbel aan het lezen onderweg, en iemand verder op valt in het water en is bezig te verdrinken, de bijbelgeleerde zegt ik heb geen tijd want ik moet het heilig boek bestuderen, terwijl een mens die echt leeft volgens god's principes in het water springt en de persoon red.

Heb veel in je hoofd en weinig in je hart dat is niet evenwichtig. Studeren is goed als het je van binnen openmaakt voor de waarheden die in jezelf verborgen liggen.

 
En dirtsa echte intuitie is weten zonder dat er denken aan te pas komt. Naderhand denk je van he? Dan probeert het denken zelf de eer te winnen. stel er komt ineens een ingeving binnen en je handelt daarna, dat is directe energie, het denken kun je dan gebruiken om richting te geven, want je weet het verschil tussen opbouw en afbraak.

 
Ik denk dat voor veel mensen beiden nodig zijn. Als ik thuis op mijn meditatiestoel ga zitten wachten op alle ingevingen waar ik komend jaar mee vooruit kan, dan denk ik dat ik van een koude kermis thuis kom. Als ik er op uit trek en dingen ga proberen en onderweg met mensen ga praten over allerlei zaken, als ik zo en dan eens een boek opentrek en mijn bevindingen ook weer doorgeef aan anderen... onder het doen van dit alles en onder rustmomenten tussendoor komen bij mij de meeste ingevingen/inzichten. Kortom: leef, volg je passies en doe je dingen en nadenken over wat nou intuïtief is of niet, brengt meestal ook niet zo veel zoden aan de dijk. Ik kan me in jullie beider verhalen wel vinden.

 
Ik heb weleens gehoord van vriesbrand.

Zie Wikipedia:

vriesbrand v/m

1.schade aangebracht aan smaak zowel als structuur door het verdampen van ijskristallen aan het oppervlak van bevroren voedsel

Misschien bedoel je dit?

 
Hoi Dennis maar dat bedoel ik ook wees bezig en tegelijkertijd luister naar je intuïtie.

Verweef het aardse met het binnenste van jezelf. Ik bedoelde alleen maar dat tegenwoordig teveel met het hoofd geleefd wordt, terwijl het verwoven moet worden met het hart. Wijsheid zonder liefde is onevenwichtig, liefde zonder wijsheid is ook onevenwichtig. En Dennis zoals jij al aangaf: "Als ik er op uit trek en dingen ga proberen en onderweg met mensen ga praten over allerlei zaken, als ik zo en dan eens een boek opentrek en mijn bevindingen ook weer doorgeef aan anderen.....onder het doen van dit alles en onder rustmomenten tussendoor komen bij mij de meeste ingevingen/inzichten": dit klopt ook. Je ben bezig geweest te zoeken en op rust momenten valt het binnen, precies waar je intentie naar uitging. Ik onderzoek ook veel, maar ben er wel achtergekomen dat er onnoemelijk veel te ontdekken is wat eigenlijk op het zelfde uitkomt, alles zit al in jezelf anders was het er niet. Je kunt alle kanten op die je wilt, maar hier op aarde heb je dan nog te maken met natuurwetten, nu ik dit opschrijf valt me ineens te binnen dat dus als je sterft dat je dus in de sfeer terecht komt die jezelf schept met je geloof en instelling en beweegreden, dan kan ik dus ook uit die sfeer gaan door voor het hoogste te gaan de schepper, naar het echte leven, zuivere intentie. (Dat is dus die zoek en u zult vinden, klopt en er zal open gedaan worden). Maar dat betekent niet dat ik stil zit, kan ook niet met het juiste eten etc, dan wil je bezig zijn. Echt bidden is ook bezig zijn, en niet stil op een stoel zitten. Je kunt ook mediteren in het dagelijkse leven, door er gewoon te zijn. Je moet gewoon de rust in jezelf toelaten ongeacht wat je doet. Het is meer een strijd met jezelf dan met de uiterlijke wereld bedoel ik. En ja via ervaringen, onderzoekingen, discusies etc. kun je veel leren of beter afleren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan