De heilzame kracht van water

Ik heb nu een stukje van de docu gekeken. Echt een supermooie film. Ik wervel mijn water tegenwoordig bijna nooit meer, maar na het zien van deze docu ga ik er gelijk weer mee beginnen 8)

 
Sinds ik begrijp hoe waterstof is opgebouwd, begrijp ik ook dat water verschillende samenstellingen kan aannemen.

Water hoeft dus niet altijd heilzame kracht te hebben, zeker als er nog te veel deuterium in zit.

Daarom zou deuterium vrij water meer onderzocht moeten worden op heilzame krachten lijkt me.

 
Zoals in een ander topic stond:

Quote:
Waterstof bestaat uit verschillende isotopen: deuterium, protium en tritium. Deuterium bevat 1 neutron, is stabiel, is het zwaarst en deze onderdrukt het leven. Protium is lichter, is stabiel, bevat geen neutronen en ondersteunt het leven. Tritium is instabiel, bevat 2 neutronen en is radioactief.

Van protium is het meeste aanwezig in water. Van de andere twee beduidend minder.


Deuterium is dus een zware isotoop. Om deze te scheiden (waarom het zo werkt weet ik echt niet):

- Vries een container (emmer, kopje, olievat) met water

- Na enkele uren is de bovenkant van het water bevroren

- Deze bovenkant is deuterium, dit is ongeveer 1/3 van het water, dit haal je er af

- De rest van het water laat je bevriezen

- Daarna laat je dit water in de zon smelten, zodat er interactie tussen zonlicht en water ontstaat.

Voila, deuterium vrij water.

Ik kwam even vlug nog deze link over deuterium tegen. Interessant!

 
Ben benieuwd hoe primitieve volken dat deden, deuterium vrij water drinken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan