De doodsstrijd van de dollar

China is afhankelijk van America/Europa wij kopen alle troep/schit uit China in.
Die chinezen zullen toch niet zo snel de dollar laten vallen ???? dan hebben ze een veel mindere afzetmarkt.

 
Maar we gaan de zaak niet oplossen door een ander groostchalig systeem te introduceren, aangezien de macht van een kleine groep altijd naar het hoofd stijgt en we binnen no-time terug zijn bij af.

 
Die chinezen zullen toch niet zo snel de dollar laten vallen ???? dan hebben ze een veel mindere afzetmarkt.

Ze zullen wel moeten. In feite zijn al die dollars waardeloos en het is niet echt heel handig om stapels waardeloze dollars op de bank te hebben. China wacht nauwlettend af wat er gaat gebeuren en zal, net als Amerika, het onafwendbare zo lang mogelijk proberen te rekken. Maar uiteindelijk zal China een beslissing moeten gaan maken om massaal dollars te gaan dumpen en daarmee de definitie val van de dollar inzetten. Dit kaartenhuis blijft niet eeuwig overeind!

Mike

 
Maar we gaan de zaak niet oplossen door een ander groostchalig systeem te introduceren, aangezien de macht van een kleine groep altijd naar het hoofd stijgt en we binnen no-time terug zijn bij af.

Als de dollar om valt zal niks meer zeker zijn. Grote kans dat mensen dan de machthebbers wel tot verantwoording roepen, maar wie er dan mee gaat lopen, zo´n wildersfiguur? Die riep toch al zo lang dat het zo niet langer kon? Het zou mij niks verbazen als de gemiddelde mens met ondervoede hersentjes het niet kan trekken als er geen aardappels meer in de winkel liggen en daar de verkeerde de schuld van geeft. Nu vinden nederlanders het ook maar heel gewoon dat kinderen in hun eentje uitgezet worden oorlogsgebied in.

Het systeem waar we in zitten is alles dat we kennen, dat is onze realiteit, en als dat wegvalt, wat dan? Een hond die altijd in een hok gezeten wil en kan er ook niet meer uit. Tuurlijk zijn er overal mensen met goede initiatieven, maar alles moet opnieuw uitgevonden worden, wij zelf ook. Wij zijn gemaakt om in een stam te leven, maar sorry, ik sta bepaald niet te popelen. Zelfvoorzienend leven klinkt leuk, maar doe het maar eens, en hoe moet het met mensen in de stad? Wij zijn zover verwijderd van wat we ooit waren dat ik bang ben dat het heel pijnlijk zal worden om dat terug te vinden.

 
@ Iklustvet: Die weg terug hoeft niet pijnlijk te zijn als we het geleidelijk aan doen. Er zijn al trasitiontowns en andere initiatieven.

 
Transition Towns is veganistisch ingesteld en gelooft in de mythe van global warming. Alleen een werkelijke ontwaking kan ons redden!

Mike

 
Idd, ik heb me er eens in verdiept, hier in de buurt is zelfs zo´n groep, maar ik heb geen zin om onder het genot van een glaasje wortelsap met zijn allen heel langzaam in de moestuin te schoffelen. Excuseer me voor alle vooroordelen, ik overdrijf, maar dit is niet wat ik zoek. Ik ben niet op zoek naar nieuwe dwalingen, die mensen telen groenten omdat vlees te veel vervuiling veroorzaakt.

 
Helemaal mee eens! Het is jammer dat mensen die wel veranderingen willen aanbrengen voor vegetarische of New Age-dogma's vallen. Zo zie je maar weer hoe gewiekst de elite werkelijk overal gedachtenvirussen heeft rondgestrooid!

Mike

 
En vervolgens hier intelligent of dom, kies maar, erover blijven babbelen gaat niets veranderen. Voor verandering zullen de handen uit de mouwen moeten. De vegaprodukten van de transitiontowns kunnen dan mooi aan de koeien gevoerd worden.

 
Koeien? Die laten hartstikke veel scheten en boeren en daar warmt de aarde van op!Begrijp me goed Gerard, ik vind het heel knap van die transitiemensen dat ze iets doen, en dat ze zich kunnen organiseren, en niet al ruzie krijgen voor ze goed en wel op weg zijn. Ik ben bang dat een bende vega´s of hare krishnas bij elkaar krijgen nog wel lukt, die zijn er genoeg. Maar als de stroom uitvalt en we geen internet hebben, waar zijn dan de andere WAPFers?

 
Be careful what you wish for.
Wat gebeurde er na 1929?
Alles uit de kast van 1939 tot 1945 met op het eind een paar kleine atoom bommetjes.
Nu liggen er een paar meer te wachten..

Over de waarde van goud in 1944/45 in west Nederland;
Een zak aardappelen was niet goedkoop.

 
Glazenbollen genoeg. Jammer dat die altijd in een apart, enigszins verduisterd hokje staan, los van de buitenwereld. De vergelijking met een computerscherm dringt zich aan mij op: het LCD-TFT scherm met LED backlight, de moderne versie van de glazen bol.
Ben benieuwd wanneer we door verzadigd te zijn met verzadigde vetten zoveel energie krijgen dat we daadwerkelijk de handen uit de mouwen steken om de verandering in gang te zetten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.332
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan