De 10 slechtste toxines verborgen in vitamines, supplementen en gezonde voeding

dit is een heftig artikel Debsy, ik heb er 1 onderwerp uitgelicht:

2. Vitamine C / ascorbinezuur (van GM maïs)

Hier is nog een kanjer die zeker een paar ogen doet openen: Bijna alle "vitamine C" verkocht in vitaminen in heel Amerika is op dit moment afkomstig van GMO maïs.

Dit betekent dat veel van de supplementen die worden verkocht bij Whole Foods, de vitamines verkocht op Amazon.com, de pillen bij uw plaatselijke apotheek, en in het bijzonder de producten in de supermarkt (bijna) allemaal routinematig gemaakt zijn van genetisch gemodificeerde vitamine C. Het is meestal genaamd "ascorbinezuur" en bijna 100% van het ascorbinezuur dat gebruikt wordt in de natuurlijke producten industrie is afkomstig van GMO's.

Voor het vinden van een niet-GMO-vitamine C zult u buiten de Verenigde Staten moeten zoeken. In Amerika bestaat er geen distributieketen van gecertificeerde organische, niet-GMO ascorbinezuur (althans niet voor zover ik weet). Het is niet eens mogelijk een niet-GMO ascorbinezuur te produceren in de Verenigde Staten, omdat alle faciliteiten zijn besmet met resten van GM mais.

U kunt er zeker van zijn dat al die goedkope "vitamine C" pillen die worden verkocht in de detailhandel afkomstig zijn van genetisch gemodificeerde maïs




In het artikel van Debsy staan zo nog veel meer schokkende onderwerpen

 
Inderdaad HEFTIG artikel.

Ik heb hem op mn facebookpagina gezet en vanavond maar even verder uitpluizen.

Maar ik kan er dus wel van uitgaan dat ook de vitamine C1000 van Solgar niet goed is?

 
volgens mij als ik me goed herinner zit daar aspartaam in

 
Inderdaad...natuurlijke sap van citrusvruchten, rozenbottels en Camu Camu bessen poeder zijn een veel betere keuze van natuurlijke vitamine C.

Echt niet te geloven....

 
nu hebben we het hierboven over vit.C maar lees ook de rest van het artikel van Debsy, meeste info was redelijk schokkend

 
De grootste fabrikanten van supplementen zitten inmiddels in de zak van de farmaceutische giganten. Solgar, als een van de beste, helaas ook. Je moet dus niet gek opkijken als er alsmaar meer rotzooi in supplementen voorkomt...

Mike

 
dit is geen tactiek om zo goede voeding en supplementen om zeep te helpen?

dit is zo te lezen wel ernstig!

 
Quote:
Misschien een idee om jullie 100% veilige effectieve supplementen/kruiden te plaatsen


Magnesium chloride met het "Zechstein inside" logo

Food grade H2O2

De produkten van Green Pastures (visleverolie/boterolie)

 
Ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat Monsanto ook een vinger in de pap heeft bij Solgar.

 
Heb vandaag nog even verder op de site van earthmatters gesnuffeld. Kom ik een artikel tegen van Betteke Visserman die een beschouwing geeft op het boek De Voedselzandloper van Kris Verburgh.

http://www.earth-matters.nl/5/6488/gezondheid/de-voedselzandloper-een-kritische-beschouwing.html

Daarin lees ik het volgende:
Quote:
Is het altijd goed voor iedereen?

Dat is maar de vraag. Het ongeëvenaarde meesterwerk van Weston A. Price (Nutrition and Physical Degeneration”*) toont echter al in 1939 aan dat vitaliteit, gebitsstructuur, immuniteit voor cariës, skelet bouw, de afwezigheid van bot afwijkingen en het voortplantingsvermogen excellent is waar volkeren zich hadden gevoed met “hun” traditionele dieet. En dat kon zeer uiteenlopend zijn! Al naargelang de omstandigheden was het dieet soms zeer eiwitrijk en/of koolhydraatrijk :?: . Wel waren deze traditionele diëten altijd en in alle opzichten ongeraffineerd, puur en aangepast aan de geografische en klimatologische omstandigheden! Overigens heeft Dr. Price ook overduidelijk aangetoond wat de gevolgen zijn van raffinage van voedsel en onnatuurlijke landbouw en - veeteelt.



Dit is haar eigen interpretatie van het boek van Weston Price. Jammer dat ze de belang van de verzadigde vetten niet vermeld? En koolhydraatrijk?.... Ik heb het boek nog niet helemaal uit, maar heb ik soms iets over het hoofd gezien?

 
Ik mis de onderbouwing waarom ascorbinezuur uit GM mais slecht zou zijn. Ik geloof best dat GM mais niet goed voor de mens is, maar waarom het geïsoleerde vitamine C daaruit dan opeens rampzalig is zie ik zo 123 niet voor mij.

 
Daarom acerolapoeder of rozenbottelpoeder bij Ron bestellen. Het lijkt wel of in aandelen heb bij Ron.

Ik kan wel de Acerola vinden bij Ron, de Rozenbottel niet.

 
Quote:
waarom het geïsoleerde vitamine C daaruit dan opeens rampzalig is zie ik zo 123 niet voor mij.


Maar dat is juist het probleem met GM, je weet niet wat de effecten zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan