Dank

Mtje

New member
Dank Dank! voor de vermelding van het feit dat vaak de koemelk-intolerantie slechts voor gepasteuriseerde koemelk geldt. Ik heb dit meteen bij mezelf getest ( kan zelf kinesiologische spiertest uitvoeren) en ja! mijn intolerantie betrof gepasteuriseerde koemelk.

Ik eet alweer een tijdje boerenkaas en dat is zóóó genieten na een periode van jaren alleen maar geiten- en schapenkaas. Heerlijk tosti's gemaakt.

Verder kan ik wel bv. ook yoghurt en creme fraiche verdragen.

 
Goed om te horen !

Hier heb ik trouwens een verhaal gehoord van een kindje met kindje met volledig koemelkintolerantie dat het enkel goed deed op rauwe geitenmelk. Zolang de diagnose niet bekend was, was het een echte huilbaby. Toen het meisje 7 werd overwon ze de intolerantie volledig en nu kan ze alles zonder problemen eten. Op de leeftijd van 7 zou het bloed veranderen. Mike, weet jij hier het fijne van ?

 
Mtje, ik ben ook al wat verder. Gewone melk en rauwe melk gaat niet, maar rauwe melkkefir gaat wel. Binnenkort eens yoghurt van rauwe melk uitproberen....

 
Misschien een idee om via (kinesiologische) spiertesten uit te (laten) testen of je er sterk of zwak op bent. Dan hoef je het niet steeds te proberen en hoeft je lichaam er dus geen hinder van te ondervinden. Zijn veel mensen die dit kunnen. Ik test zowieso nu zelf alles uit. Al die visies en dieeten zijn gericht op groepen mensen... ik test wat het beste is voor mijn lijf.

 
Je bedoelt dan de test met druk op/tegen je arm ? Waarna je arm sterk blijft of zwak wordt ?

 
ja bijvoorbeeld. Ik doe bij mezelf de versie met vinger en duim. Ik heb er jarenlange ervaring mee en vertrouw er nu op, doe het ook voor anderen. (www.balans-balans.nl)

 
middelvinger opgerold naar beneden en omsluiten met je duim. Dan de middelvinger terugduwen. Gaat dat makkelijk ben je zwak als het gesloten blijft sterk.

Zeg bijv, ik ben... (naam) en kijk of je sterk bent Dat zou moeten.

 
Ik vertrouwde er in het begin ook niet op. Is een kwestie van veel doen en handig in worden. Ik heb er ook mijn werk van gemaakt.

Ik zou oppassen om het zelf als beginneling op te vertrouwen. Je kan toch door iemand laten testen welke voeding wel/ niet? Maak altijd ook een lijstje met wat jij zelf denkt wat niet goed is. Gevoel kan namelijk een goede raadgever zijn. echter er zijn ook intoleranties en allegieen waarbij het lichaam schreeuwt om de foute voeding )dat is pech hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan