Danival zout

Lesley

New member
Dag allemaal,

Gisteren heb ik de info van Mike Donkers ontdekt over bijnieruitputting.

Hoewel ik reeds behoorlijk gezond leef, zou ik toch graag de aanbevelingen in het Ebook eens willen uitproberen, omdat ik al jaren kamp met zware vermoeidheidsproblemen. Het Keltisch Zeezout is een van eerste stappen die ik wil toevoegen. Nu had ik reeds een zakje zout staan van Danival (zie link null) en ik heb hier gisteren een Sole van gemaakt, in de veronderstelling dat er maar 1 soort Guerande zout is en ik dus het juiste zout had.

Echter nu lees ik hier dat er ‘goedkoper’ Guerande zout bestaat, dan minder gecontroleerd wordt op de kwaliteit? Ik vrees dus dat het Danival zout hiertoe behoort, maar wie kan me dit met zekerheid zeggen?

Ik heb dus gisteren mijn eerste glas gedronken, en ik ben eigenlijk vooral ongerust over de ‘veiligheid’ van dit mengsel. De Sole ziet er troebel uit (zal wel niet anders kunnen) maar vooral: er zweven vanalle deeltjes in rond (ook bv. kleine zwarte deeltjes) en ik vraag me af wat er nog meer in zit .... parasieten, microben, eitjes ... ? Ik ben niet het type dat zich snel ‘vies’ maakt van iets, maar hier durf ik toch niet meer van drinken ... Wie kan me adviseren hierover?

Alvast bedankt !

Lesley

 
Hoi Lesley, welkom hier op t forum.

Ik ken het zout niet, maar je moet het zout hebben van www.keltischzeezout.nl Er zijn ook verkooppunten. Ik weet niet of je jouw zout eerst op kunt gebruiken.

De sole is bij mij ook altijd troebel in t begin. Duurt even voordat alles gezakt is. En ja, er drijft vanalles in rond. Dat is huis de kracht van het keltisch zeezout.

 
Niet .nl, maar .com: www.keltischzeezout.com. het zout van Danival is nog steeds kwaliteitszout, laat ik dat vooropstellen, maar het komt van de Cooperative en is dus zoiets als melk van de Campina, afkomstig van meerdere leveranciers en daarna met elkaar vermengd. De ene zoutwinner zal zijn zoutberg afdekken bij neerslag, de ander niet. Er kunnen dus mineralen en spoorelementen zijn weggelekt. De zwarte deeltjes en troebelheid zijn gewoon kleideeltjes, niets om je zorgen over te maken.

Mike

 
Als je op www.keltischzeezout.com kijkt kun je klikken op verkooppunten. Daar kun je zien waar het bij jou in de buurt wordt aangeboden. Via deze site weet je zeker dat je goed en eerlijk Keltisch zeezout krijgt en niet het (wat) mindere cooperative zout wat je ook ziet. Wij bieden het Keltisch zeezout ook aan, en alleen, van Pascal Pichon (keltischzeezout.com dus), kwaliteit en goed!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan