damiana en bijnieren

Repelsteeltje

New member
ik ben begonnen met het nemen van damiana, het zou namelijk een ondersteunende werking hebben en vooral voor vrouwen een hormoonbalancerende werking op klieren zoals bvb ook de bijnieren. Het werd/wordt zelfs gebruikt als middel tegen diabetes.

Je kunt er thee van maken en dan merk je de werking na ongeveer een week, je kunt het ook roken voor een direct ontspannend effect (het werd ook weleens gebruikt als vervanger voor tabak voor mensen die moeite hebben met stoppen met roken-het is wel slecht voor de longen).

Ik ben dus begonnen met zowel roken als de thee, want ik was behoorlijk uit balans.

Het hielp vrijwel direkt om te ontspannen!

Het helpt me om dingen beter te relativeren en om bvb gezellig in het park met een bal te spelen (gisteren met koninginnedag) en lekker te lachen met vrienden.

Ik nam mezelf veel te serieus de laatste weken en legde teveel druk op mezelf...die ik moeilijk los kon laten-zoals ik al eerder aangaf.

Volgens mij was het dit kruid wat voornamelijk verlichtend werkte, zodat ik daarna zelf verder met mijn gedachten mijn gemoedstoestand kon verbeteren...het leek de basis te leggen voor een gemoedstoestand waar ik weer verder aan kan bouwen-ik krijg er weer zin in!

Ik ben benieuwd of mensen hier het kruid al kennen en of iemand er ook al ervaring mee heeft.

Ik probeer een linkje te plaatsen van een interessant artikel over damiana-een bijzonder kruid!

http://www.ezinenieuwemaan.nl/8.html

 
damiana werd vooral gebruikt om het libido te verhogen, het doet iets met de oestrogeenreceptors.

(grappig dat ik nu weer damiana heb gekocht en weer informatie ging opzoeken en nota bene bij een linkje van mezelf uitkom!)

Ik zal een betere link plaatsen:

www.ergogenics.org/supplement120.html

 
Voor de volledigheid:

inmiddels ben ik ruim een half jaar gestopt met roken, dus ik drink er thee van, maar je kunt gewoon capsules kopen bij bvb natuurvoedingszaken.

Ik gebruik het voor de hormoonbalancerende werking.

Ik ben er nog maar net mee begonnen en hoop dat ik het n tegenstelling tot vorig jaar nu wel volhoudt.

Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn met ervaring met damiana en er een beter libido krijgen.

 
Ja, ik ken dit kruid wel. Heb het ooit ook wel eens gerookt en vond het zelfs lekker.

Het ruikt dan ook erg lekker en is ook erg goed voor de luchtwegen. Wel wordt aangeraden om het gebruik zo af en toe te onderbreken, omdat anders de werking op een gegeven moment minder wordt en/of je er toch te afhankelijk van kan worden. Maar dat is met meer supplementen zo.

Ja, ik vind damiana wel bijzonder.

 
Vrysuyver, ben je een man of een vrouw?

Damiana zou de bloedsuikerspiegel stabiliseren, dus is het zowiezo wel de moeite van het proberen waard.

Nu ben ik ook begonnen met thee van passiebloem, dat is een milde mao-remmer.

Ik vind die mao-remmers wel interessant, altijd als ik drugs nam zoals paddestoeltjes en eigenlijk alles dan heb ik de dubbele dosis nodig in vergelijking met anderen voordat ik er iets van voel...zou mijn chemie anders werken dan bij de gemiddelde mens?

Dus nu probeer ik mijn mao te remmen en me beter te voelen

Iemand hier ervaring mee?

 
Kanne, ik ben inderdaad een man.

MAO-remmers zijn heel lastig om mee om te gaan. Je moet ze gescheiden van veel andere stoffen innemen omdat ze je lichamelijke beveiliging uitschakelen. Dat is dus heel erg oppassen! Zeker als je WAPF doet, en dus zuivel kun je er bijna niet aan beginnen om je MAO te remmen.

Als je MAO wilt remmen kun je ook bijvoorbeeld Yohimbe nemen. Daarvan weet ik zeker dat het je MAO in no-time naar beneden haalt. Geheel op eigen risico!

 
IK haak even in op deze post over MAO-remmers want daar heb ik een vraag over.
Zoals de meesten wel weten van mij ben ik al een tijdje bezig om grotendeels Weston Price te eten maar zeker niet alleen maar. Ik eet dus wel yoghurt eieren vlees.

Nu was ik dik 5 maanden geleden begonnen met het slikken van fluoxetine, hetgeen ik hier ook op het forum een keer vermeld had. Ik ben daar na een paar maanden mee gestopt.
Ook slikte ik de afgelopen 5 maanden regelmatig Valdispert, waarin o.a. passiebloem een werkzaam ingrediënt is, en volgens mij is dat een milde MAO-remmer. Ik lees op internet dat MAO-remmbers in combinatie met SSRI niet goed zijn. Ik vroeg mij af wat precies het effect is als deze 2 met elkaar combineert.

En ik lees ook iets op dit forum dat MAO-remmers sowieso niet zo handig zijn als je weston price eet (ivm de zuivel, het vlees en de eieren).

 
hoi Celtic myst, wat is een MAO-remmer: is dat een aromataseremmer?
En weet je ook waarom MAO-remmers niet zo handig zijn als je westonprice eet?
 
Ik kan het zelf niet goed uitleggen maar op Wikipedia staat hierover vermeld: Monoamino-oxidaseremmers, oftewel MAO-remmers, blokkeren de werking van monoamino-oxidase (MAO). Monoamino-oxidase is een verzamelnaam voor een groep enzymen die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van monoaminen in het lichaam. Mono-aminen, zoals (nor)adrenaline, serotonine en dopamine spelen een belangrijke rol in het lichaam, onder meer bij de regeling van bloeddruk, stemming en motoriek.

MAO-remmers zijn niet handig als je Weston Price eet omdat het niet goed is in combinatie met vlees, vis, gepasteuriseerde yoghurt, koffie.

Zie ook http://azarius.nl/pages/maoi_page/

In de lijst van substanties die je NIET moet innemen 12 uur voor en 12 uur na inname van een MAO-remmer wordt ook fluoxetine genoemd.
Maarja passiebloem is een MILDE MAO-remmer daarom vroeg ik het mij af of het daarvoor ook geldt. Maar als ik dit zo lees lijkt het me niet zo'n goede combi en de Valdispert is me al door meerdere mensen afgeraden (ik slikte die echt veel) dus die probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden nu!
 
Ik lees op internet dat MAO-remmbers in combinatie met SSRI niet goed zijn. Ik vroeg mij af wat precies het effect is als deze 2 met elkaar combineert.

Zowel MAO remmers als anti depressiva kunnen werken op (nor)adrenaline, serotonine en dopamine. Het gevaar bestaat dat bijvoorbeeld het serotoninesyndroom optreedt.

http://hulpgids.nl/informatie/medicijnen/serotoninesyndroom/
 
MAO-remmers zijn niet handig als je Weston Price eet omdat het niet goed is in combinatie met vlees, vis, gepasteuriseerde yoghurt, koffie.

Je hebt het niet duidelijk gelezen Celticmyst. Je link vermeldt namelijk:
"Vlees, vis en eieren die niet vers zijn"
Dat heeft dus niets met de manier van Weston Price voeding te maken.
Daar komt bij dat gepasteuriseerd yoghurt en koffie zijn ook niet WAPF-proof zijn.

Overigens is het slikken van antidepressiva en MAO remmers vragen om problemen, al dan niet in combinatie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan