Dagmenu

PocaHontas

New member
Hoi allemaal,

Ik lees nu al een tijdje mee, heb me voor de hack voorgesteld maar daarna niets meer gepost.
Ik heb er nog steeds een beetje moeite mee, vooral op de wat drukkere dagen dat ik niet de hele dag de tijd heb om na te denken wat ik wel en niet kan eten om de juiste dingen te eten en de slechte dingen te laten staan omdat ik nogal vastgeroest zit in mijn oude gewoontes. (vegetarisch en gek op roggebrood/aardappels).
Ik heb een allergie voor koemelk, ook rauw helaas en ook voor tarwe. Ik ben begonnen met het eten van vis en rundvlees. Orgaanvlees heb ik nog steeds erg veel moeite mee, hoewel ik begreep dat ik met een bijnieruitputting juist wel weer aan de dierlijke bijnieren zou moeten?
Wat eten jullie zo door de dag heen ipv bijvoorbeeld brood, aardappels enz enz. En in welk vet zou ik ei en vlees kunnen bakken omdat ik roomboter niet verdraag? Ik doe het nu in kokosolie maar ik las net een stukje dat kokosolie (plantaardig) ook niet goed is.
Alvast bedankt voor jullie hulp! (oh en een compleet dagmenu zou helemaal mooi zijn of een tip naar een boek waar menu's in staan).
 
Wat is er mis met kokosolie? Waar heb je gelezen dat dit niet goed zou zijn? Toch niet hier?

Mike
 
Er is niks mis met kokosolie. Mocht je om wat voor reden dan ook een alternatief zoeken, er zijn andere dierlijke vetten dan roomboter mogelijk. Reuzel en niervet zijn voorbeelden die ik in Nederland heb gezien. De WAPF raadt volgens mij ook eendenvet aan, maar ik weet niet waar je dit haalt. Mike, weet jij dit?
 
Nee. Het heeft ook niet mijn voorkeur, omdat eenden in schuren worden gefokt en niet buiten, op basis van verkeerd voer.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan