cystine steen in de nier.

G

Guest

Guest
hallo,

Mijn dochters van 14 en 18 jaar, zijn beiden nierpatiënten. Zij hebben beiden maar 1 werkende nier en zij maken cystine stenen aan. Zij hebben 4 liter per dag te drinken, maar toch heeft de jongste die onlangs geopereerd is doordat ze stenen had, heeft ze nu weer 4 kleintjes. Cystine stenen zijn de moeilijkste nierstenen om te vergruizen. Ze maken ze zelf aan, wie heeft een goed middel om de balans van cystinezuur te veranderen zodat zij zelf geen steen meer aanmaken.

Wij zijn radeloos, omdat ze nog jong zijn en een leven voor zich zien van nierproblemen.

met vriendlijke groet van Jolanda

 
Jolanda, welkom. En ik weet hoe graag je als moeder je kinderen gezond wilt zien.

Dus ik kan mij voorstellen dat je wanhopig zoekt naar een oplossing, en niet alleen maar symptoombestrijding, wat vaak niet eens lukt.

Ik denk dat Mike hier vast wel meer over kan vertellen, maar ik zou je adviseren eerst eens te lezen op het : alleen lezen forum.

Je kunt ook eens kijken op de site van Poekie: www.voedingisgezondheid.nl

Dit is een erg overzichtelijke site.

 
Hallo Jolanda,

Ik kan me voorstellen dat je je radeloos voelt maar gelukkig kunnen jullie er nog wel veel aan doen.

Ze zijn nog jong dus valt er nog veel eer te behalen.

hier vind je een stukje over oxaalzuur.

Daar komt ook in naar voren dat oxaalzuur slecht is voor de nieren.

Hier een tip van Rapunzel

En een tip van Mike.

En E-nummers in 'vulling' veroorzaken nierstenen.

Je hebt rechts boven in de pagina een zoekfunctie. Je kunt daar nierstenen in brengen en je krijgt bovenstaande 'hits'

Bovendien kun je dan onderaan de pagina nog klikken op 'zoeken in Google'.

 
Kijk hier voor tips over juiste voeding.

Het is mijn eigen site maar daar staat heel informatie op vanaf dit forum en teksten van Mike.

Mike geeft ook door heel het land kennismiddag/avonden. Zie hier zijn agenda

 
Ik las net het volgende over cystinestenen in honden: "Dietary reduction of protein and alkalinization of the urine may help prevent formation."

Minder eiwitrijke voeding en meer basische voeding.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bladder_stone_%28animal%29

 
Dat eiwitten schadelijk zouden zijn voor de nieren is een mythe, evenals de mythe dat zout schadelijk zou zijn voor de nieren. De cruciale vraag is: waarom vindt er geringe opname van aminozuren plaats, met name cystine? Wat eten ze gewoonlijk?

Mike

 
Ze eten gewoon groente en vlees, drinken veel, ook verse jús d órange. Ze willen wel brood blijven eten.Mijn kinderen leven bij mijn ex-man, hij let niet op E-nummers wat ik wel aangeraden heb. Hij wil ook niet over op biologische voedingswijze wat ik wel doe.

Maar daar hebben we niks aan, mijn kinderen leven bij hem.

Ik ben heel blij met alle reacties van iedereen. Dank jullie wel!

 
Ik zal het gebruik van kokosolie en lijnzaadolie doorgeven. Dat alles gebruik ik zelf wel. Jammer dat mijn kinderen dan bij hem wonen. Met mijn leefwijze zou ze beter af zijn.Ze zijn ouder, dus mogen zelf kiezen waar ze willen wonen, en jammer genoeg laten ze redenen die onbelangrijk zijn zoals materie belangrijker gelden dan hun verantwoording voor hun lichaam.

 
Quote:
Ze eten gewoon groente en vlees, drinken veel, ook verse jús d órange. Ze willen wel brood blijven eten.


BINGO! Dat is de info waar ik op zat te wachten! Fytinezuur in graanproducten zorgt nl. voor de slechte opname van aminozuren. Geconcentreerde fructose in sinaasappelsap helpt evenmin.

Mike

 
Je kunt niets anders dan ze met liefde de kennis doorgeven. Als ze er nu nog niets mee doen, dan misschien wel over een poosje. Ze mogen eigen keuzes maken, ook al zijn het de foute. En ook zij mogen leren van fouten.

 
De hoge consumptie van water (4 liter per dag) helpt ook al niet, want dat verdunt structureel het maagzuur, wat ten koste gaat van...eiwitvertering en -opname!

Mike

 
Ik heb deze site doorgelinkt naar de mail van ex-man, en hoop dat hij er het beste uithaalt.Het is het enige wat ik kan doen. Ik ben wel achter koemis koetjing capsules gekomen wat ook kan helpen, heeft iemand daar dan ervaring mee?

Jolanda

 
Ik zou vooral gaan voor aanpassing van de voeding, als ze dit willen hoor. Want als je ongezond blijft eten dan helpen wat voor capsules dan ook echt niet.

 
Hallo, na heel veel gelezen, wijzer geworden.. Nu wil vragen of ik een sole-oplossing en een natriumbicarbonaat oplossing samen kan maken om mijn dochter te laten drinken voor haar nier. Zou ik dat bij elkaar kunnen voegen? Nu heeft ze 2,5 week geleden onder de vergruizer gegaan om 2 steentjes te vergruizen.

Dat is binnen het jaar na haar operatie gebeurd.

Dus ze maakt hoe dan ook best snel steentjes aan.

groet van Jolanda.

 
Het zijn zuren die nierstenen oplossen. Daarom is cranberrysap bijv. ook zo goed voor de nieren. Je kunt echter ook denken aan appelazijn of citroensap in water.

Mike

 
Ja dat is ook een goede, ik wil haar wat sole-oplossing geven. Om haar toch wat mineralen te geven die zij ook nodig heeft. Ook omdat zij 4 liter moet drinken ( van urologen en kinderartsen ) Zij spoelt hier naar mijn idee al haar mineralen weg.Het heeft mij ook erg geholpen . Nu las ik over de natriumbicarbonaat dat het goed is voor de nieren. Dus wil ik haar daar een oplossing voor geven. Is dat een goede zet voor haar?

Jolanda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan