Cursussen/opleidingen/therapieen voeding/leefstijl gerelateerd

Ilzutju

New member
Hoi iedereen,
Ik ben werkzaam als fysiotherapeut in een revalidatiecentrum en voorheen ook in een fysiotherapiepraktijk. Vanuit die praktijk en fitness ontstond de vraag naar voedingsbegeleiding en afvallen, ik heb toen via Kosmeoo Health/Civas de cursus voedingsdeskundige van 10 maanden gedaan. Leuke basis, maar niet wat ik zocht. Ik had inmiddels meer kennis opgedaan door zelf veel boeken en op internet te lezen. Maar het was natuurlijk erg leuk en een mooie ervaring om mensen te motiveren in hun gezonde leefstijl.
Bij de praktijk ben ik 2 jaar geleden gestopt en nu werk ik fulltime in een revalidatiecentrum, grotendeels begeleid ik de beweegprogramma's voor de hartrevalidatie. Met de kennis die ik nu heb begin ik er steeds meer moeite mee te krijgen hoe deze patienten geinformeerd worden met reguliere dieetadviezen en volgestopt worden met cholesterolverlagers, bloeddrukmedicatie en heel veel andere troep.
Sinds enkele maanden weet ik het zeker... ik wil het roer omgooien en een parttime opleiding of gedegen cursussen gaan volgen zodat ik daarna écht genoeg kennis en zelfzekerheid heb om zelf mensen goed te gaan begeleiden. Ik ben perfectionistisch en leg de lat hoog, ik wil niet zomaar starten en dus goed afwegen welke opleiding of cursus ik kies. Dit vind ik erg moeilijk, want de inhoud van de opleidingen spreekt me vaak enorm aan, maar ik vind het lastig inschatten waar ik nu daadwerkelijk het meeste aan heb. Orthomoleculaire therapie, natuurgeneeskundige therapie, pni therapie, of de nieuwe opleiding orthomoleculair epigenetisch therapeut? ( http://sohf.nl/opleidingen/orthomoleculair-epigenetisch-therapeut-jaar-1 ) , en zo zijn er wel meer... Ik ben echt aan het orienteren dus! Eventueel wil ik dit gaan combineren met een of meerdere vormen van massagetherapie, omdat dit natuurlijk goed aansluit bij mijn vak.

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben hiervoor en kijk uit naar jullie reacties!

Groetjes,
Ilse
 
Ilzutju: In elk geval was deze rubriek er al hier op forum voor zover je er iets aan hebt: https://www.fatsforum.nl/topic/opleidingcursus-medische-basiskennis/

Verder hierover:

ik wil het roer omgooien en een parttime opleiding of gedegen cursussen gaan volgen zodat ik daarna écht genoeg kennis en zelfzekerheid heb om zelf mensen goed te gaan begeleiden. Ik ben perfectionistisch en leg de lat hoog, ik wil niet zomaar starten en dus goed afwegen welke opleiding of cursus ik kies. Dit vind ik erg moeilijk, want de inhoud van de opleidingen spreekt me vaak enorm aan, maar ik vind het lastig inschatten waar ik nu daadwerkelijk het meeste aan heb. Orthomoleculaire therapie, natuurgeneeskundige therapie, pni therapie, of de nieuwe opleiding orthomoleculair epigenetisch therapeut? ( http://sohf.nl/opleidingen/orthomoleculair-epigenetisch-therapeut-jaar-1 ) , en zo zijn er wel meer… Ik ben echt aan het orienteren dus! Eventueel wil ik dit gaan combineren met een of meerdere vormen van massagetherapie, omdat dit natuurlijk goed aansluit bij mijn vak.

Je zegt dat je het lastig in vindt schatten waar je het meeste aan hebt.
Dat is vaak toch iets wat je zelf in moet schatten.
Wat ligt je hart precies? Hoe wil je of denk je mensen het beste te kunnen helpen? Waar liggen je overtuigingen?
En: denk je daarvoor een cursus nodig te hebben?
Ik dacht bij professionele zelfverwezenlijking eerder ook snel in termen van opleidingen en cursussen doen, maar dat hoeft niet altijd.
En ik dacht ook groot: in opleidingen.
Maar dan zit je er wel weer lang aan vast.
Dat soort dingen.
Massagetherapie klinkt ook heel goed, mocht het je ook echt iets lijken.
Ik heb persoonlijk qua massages de beste ervaring met shiatsu: drukpuntmassage.
Maar dan heb je ook weer een heel traject te gaan en dat doe je niet even ¨voor erbij¨.
Excuses als wat ik je zeg niet aansluit bij waar je mee zit, maar dit komt er bij me op wij wat je schreef...

 
Haha, ben net met die opleiding bij civas begonnen. Maar goed, ik wil gewoon een papiertje hebben op dit gebied.
 
@lievergezond; dank voor je reactie! Hier heb ik zeker iets aan, het sluit aan bij de richting waarin ik denk. Ik ga dat oudere topic eens rustig lezen en nog verder vergelijken!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan