Creatief

Creatief kan ook betekenen - hoe ga ik creatief om met mijn sores.
Ik heb bv een loodzware accordeon. zou wel een andere willen hebben maar dat is een ander verhaal.
Als ik die op de tafel zet kan ik hem gemakkelijk daarvan optillen. Er zitten tenslotte riemen aan, handen er door en het lichaam draagt.
In principe kan ik er dan mee lopen. Spelen doe ik altijd zittend.
Hij staat nu op een stoel die ik tot tafelhoogte verhoogd heb met diverse kussens.
Eenmaal op mijn schoot kan ik 1,5 uur verdragen.
Het gewicht is dan hoofdzakelijk op mijn linkerbeen en dat geeft weer andere problemen.
Nu ik ouder ben moet ik heel veel creatief denken.
 
Muziek sleept mij door alle moeilijke tijden heen. Tegenover alle horrorbeelden uit Gaza zet ik muziek, om de schoonheid in de wereld niet uit het oog te verliezen. Ik maak gelukkig ook zelf muziek, het houdt mij in evenwicht.

Mike
 
Zelf muziek maken is inderdaad geweldig. Ik heb het afgelopen jaar weer wat oude gitaren van vroeger opgeknapt en ben weer gaan spelen. Ik kom meteen weer tot rust. En het zelf creëren van muziek zal ongetwijfeld een positieve invloed op je hersenen hebben.
 
Mijn broer is ook altijd bezig met gitaren.
eventueel zelf maken, weer een betere kopen en weer wat verkopen.
 
Sinds ik spotify heb ben ik veel aan het zingen. Af en toe hou ik me ook bezig met plaatjes mixen van tekno, techno, acid, electro en disco.
 
Vandaag een middagje ergens door een binnenstad gewandeld.. is gesprekjes aanknopen met mensen ook creatief?...daarnaast daar wat plaatjes van schieten.
Wakkere Armeense winkelmevrouw gesproken.. , een wakkere 'evangelist'.. een mevrouw alleen op een terras..een desembroodje gegeten in een zaak waar je al het ware aan de keukentafel zat ..etc. 1000028275.jpg
 
Creatief kan ook betekenen - hoe ga ik creatief om met mijn sores.
Ik heb bv een loodzware accordeon. zou wel een andere willen hebben maar dat is een ander verhaal.
Als ik die op de tafel zet kan ik hem gemakkelijk daarvan optillen. Er zitten tenslotte riemen aan, handen er door en het lichaam draagt.
In principe kan ik er dan mee lopen. Spelen doe ik altijd zittend.
Hij staat nu op een stoel die ik tot tafelhoogte verhoogd heb met diverse kussens.
Eenmaal op mijn schoot kan ik 1,5 uur verdragen.
Het gewicht is dan hoofdzakelijk op mijn linkerbeen en dat geeft weer andere problemen.
Nu ik ouder ben moet ik heel veel creatief denken.
Wat leuk zeg, speel je accordeon? Toch geen klezmer hoop ik? :p Dat repertoire moet je maar gauw in de prullenbak gooien (grapje). En kunnen we jou ergens beluisteren? :)
 
Muziek sleept mij door alle moeilijke tijden heen. Tegenover alle horrorbeelden uit Gaza zet ik muziek, om de schoonheid in de wereld niet uit het oog te verliezen. Ik maak gelukkig ook zelf muziek, het houdt mij in evenwicht.

Mike
Dat is supermooi! Ik zing ook, ben ook weer gaan tekenen. Dat geeft veel rust. De paragnoste die aanraaddde weer te gaan tekenen vroeg wel 90 euro trouwens. 😣
 
Vandaag een middagje ergens door een binnenstad gewandeld.. is gesprekjes aanknopen met mensen ook creatief?...daarnaast daar wat plaatjes van schieten.
Wakkere Armeense winkelmevrouw gesproken.. , een wakkere 'evangelist'.. een mevrouw alleen op een terras..een desembroodje gegeten in een zaak waar je al het ware aan de keukentafel zat ..etc. Bekijk bijlage 33928
wat een prachtige collage, vooral de muzikant en de lieve kat. En zeker is dit creatief en positief. Maar alles waar TE voor staat is niet meer positief, dus, alles in balans, dan gaat het GOED!
 

Bijlagen

  • COLLAGE 2023.jpg
    COLLAGE 2023.jpg
    289,2 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Vandaag een middagje ergens door een binnenstad gewandeld.. is gesprekjes aanknopen met mensen ook creatief?...daarnaast daar wat plaatjes van schieten.
Wakkere Armeense winkelmevrouw gesproken.. , een wakkere 'evangelist'.. een mevrouw alleen op een terras..een desembroodje gegeten in een zaak waar je al het ware aan de keukentafel zat ..etc. Bekijk bijlage 33928
Ik heb je niet zien lopen, maar oké, met mooi weer is Dordrecht best een leuke plaats.
 
Ik heb jarenlang bij de Concertina,s gespeeld. 1e partij
Het orkest speelt met 4 partijen en slagwerk.
Op hun site staan FRAGmenten.
We gingen ook naar Insbruck, accordeon-concours.

Ik woonde ials kind n Haarlem en had daar priveles. Mocht niet uit mijn hoofd spelen.
Ik had een boek vol met Strauss muziek. Valt uitelkaar van ouderdom.
Maar ben dus fan van Straus. maar ook nog heel veel andere soorten muziek.
Er bestaat accordeon-muziek die speciaal voor orkesten is geschreven.
Ik noem het licht klassiek.
Mijn eigen prive-studie-muziek is licht klassiek en moeilijk te spelen.
Dat blijft een uitdaging
Hongaars is ook leuk. Maar verder heb ik stapels muziek liggen, ook amsterdamse en hollandse liedjes. .
Ook van zangkoor
Na mijn rampjaar in 2008 kon ik niet meer meedoen. Darmklachten.

Kalinka staat op mijn repertoire.
Dit ben ik niet. haha

 
Laatst bewerkt:
Meme's maken, gedichten, liedjes schrijven, artikelen, allemaal creativitiet

MAAR VOORAL

Dat allemaal niet geheim houden voor de wereld maar te delen

Heb je een mooi foto met een verhaal, maak er een meme van en deel het bijvoorbeeld

Je kan met van alles anderen motiveren of inspireren
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.614
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan