Crash?

Alexandra

New member
Kan iemand mij helpen duidelijk te maken wat er de afgelopen week is gebeurd?

Maandag voelde ik me licht depressief en dat werd met de dag erger. Dinsdagavond heb ik maischips met veel vetten gegeten en werd er ziek van. Voor het eerst in maanden weer eens bitterzout genomen. Woensdag ben ik uit eten geweest, grasgevoerd vlees, maar 3 stukken zuurdesemstokbrood, 3 ice-tea en een chocolade dessert.... Donderdag naast het depressieve gevoel ook een continue adrenalinerush in mijn darmen. Vrijdag daarom geen adrenal genomen, maar dat maakte niet uit. Tegen de middag kwam de continue rush weer opzetten.

Ik had wel continue het idee dat er iets uit moest, maar geen idee wat. Mijn manier van iets eruit werken is er dingen in gooien. 3 verse worsten met kruidenboter (koud) en een fles melk erbij gedronken. Meer ging er niet meer in. In zeer korte tijd was de adrenalinerush weg en leek ik mezelf ook geestelijk weer beterder te voelen. De hele avond continue heel licht gezweet. Vanmorgen weer met zin opgestaan en vele malen beter in mijn vel dan begin deze week.

Nu weet ik ook wel dat het eten van woensdag verre van wapf is geweest, maar ik voelde me daarvoor al heel erg slecht. Ik heb de laatste tijd weinig melk gedronken, kan het zijn dat ik te weinig koolhydraten heb gehad? Maar dan had het dinsdag toch op moeten trekken? Of kan je van te weinig naar veel te veel gaan en daarop ook crashen? Gisteren uiteindelijk totaal 1 liter melk gedronken, want meer kreeg ik niet op. Dus ook niet echt veel als het gaat om kh.

Iemand die me wat meer duidelijkheid kan geven? Buiten om de voeding, ik heb vorige week mijn laatste dienst gehad op het werk en begin maandag op een andere groep. Dit is niet wat ik wilde, maar ik dacht dat ik er goed mee omging. Tot deze week. Gelukkig zie ik het nu allemaal weer zitten, want het was wel een heel donker gat de afgelopen dagen.

 
Je hebt de bacterieflora in de war gestuurd. Dat levert gifstoffen op (naar voelen, hoofdpijn) en maakt de opname van voedingsstoffen moeilijk of zelfs onmogelijk. Bitterzout maakt de boel schoon, maar maakt nog geen nieuwe flora.

 
Hoe heb ik dat in de war gegooid dan? Zondag/maandag begon het. En vanaf daar alleen maar erger. Niets anders dan anders gegeten.

 
een inkoppertje: dan zal er misschien toch stress geweest zijn vanwege veranderingen in je werk.

Lia

 
Dat dacht ik in eerste instantie ook Lia, maar hoe kan het dan als het erger en erger wordt, het na zoveel mogelijk voeding in een korte tijd naar binnen gooien het "over" gaat? Want de situatie is verder niet veranderd.

 
Ik weet niet wat je voor maandag gegeten hebt, maar wat je in je bericht opnoemt is niet allemaal geweldig.

 
Ik eet normaliter 100% wapf en toen ging het al langzaam "bergafwaarts". Maanden geleden nam ik regelmatig maischips met vet, nooit problemen mee gehad. En ik zet niet voor niets die maaltijd van woensdag erbij. Dit zijn dingen die ik ongeveer 1 keer per kwartaal/half jaar doe.

 
Dinsdag en woensdag ruim over de 100 gezeten door verkeerde vulling. Gisteren in 2 uur een fles melk achter elkaar gedronken en daar knapte ik van op.

Ik denk dat ik de afgelopen wisselend koolhydraten binnen heb gekregen. Maximaal 1 liter melk per dag, maar soms ook wel minder. En uit melk haal ik de meeste koolhydraten.

 
Hoe is je vitamine D status? Afgelopen winter heb ik ook zo'n 'crash' gehad. Bleek dat ik heeeeeel laag in vitamine D zat. Maar 35, is echt erg laag!

Ik voelde me echt somber terwijl daar geen enkele reden voor was.

Ik roep ook maar wat, maar misschien iets waar je niet één, twee, drie bij stil staat. Maar dan zou je het nu ook nog moeten hebben en dat is niet zo heb ik begrepen.

Succes met je zoektocht.

 
Geen idee wat mijn waardes zijn. Vandaag mijn potje levertraan leeg gelepeld. Ik ben niet consequent met de levertraan. Maar dat is ook niet anders dan anders. Waar laat je dat meten? Bloedprikken?

 
Over die vitamine D waarden.. Is 35 laag ja. Uit mijn laatste bloedonderzoek kwam een waarde van 25 dacht ik.. 8O dat zat volgens de arts op de grens...ik slik maar braaf mijn levertraan! Maar het verklaart wel een hoop.

 
Hier is de rubriek waar Food en Mood vertelt over de eerdere lage vitamine D-waarden: https://www.fatsforum.nl/topic/vitamine-d-3

Quote:
Ik was ook gestopt met het slikken van vitamine D3 druppels (2000 IE per dag). Een hele tijd de UVB-lamp gebruikt met daarnaast 2 levertraancapsules (Blue Ice Royal) per dag.

Vitamine D3 waarde schrikbarend laag. Namelijk 35.Ik ben me dan ook dood geschrokken. Dat was na deze winter waarin ik me heel slecht heb gevoeld. Op een gegeven moment dacht ik zelfs, ik lijk wel depressief. Nou, geen wonder. Ik neem momenteel weer vitamine D3 druppels in (4000 IE) per dag.

Maar ik vind dat best linke soep, ik ben niet zo voor de supplementen, maar ik weet helaas geen beter alternatief.


 
Vitamine D is altijd in samenhang met magnesium. Als je een magnesiumtekort hebt, kan je D innemen wat je wilt, het zal niet baten.

 
Virussen bestaan toch niet? Maar buiten om dat, iets van buitenaf dat je iedere dag depressiever maakt en opeens is het over. Daar kan ik niet zoveel mee. Ik ontgift door ontlasting en via de huid. Niet door depressief te worden, al stop ik wel met bv H202 ophogen als ik me niet meer lekker voel in mijn hoofd, somberder wordt. Geen idee wat maakte dat ik dan extra ging ontgiften, aangezien ik niets extra's heb genomen.

 
Ik lees Alexandra = Vandaag mijn potje levertraan leeg gelepeld.

Alexandra je kan ook te veel gezonde voeding tot je nemen (lijkt me sterk maar het kan)

bijv. te veel levertraan

Er is zeer zeker een risico verbonden aan overdosering met levertraan

Enkele citaten uit het boek van Weston Price:

De benodigde hoeveelheid van het mengsel van boterolie en levertraan is relatief klein; slechts een halve theelepel drie maal per dag bij een maaltijd is voldoende om vergevorderd tandbederf in bedwang te houden, in combinatie met een voedingspatroon dat zeer arm is aan suiker en zetmeel en rijk is aan voedingsmiddelen met mineralen, met name fosfor.

Het is van belang dat ik hier enkele gevaren aangeef die gewoonlijk niet erkend worden of op de juiste wijze worden benadrukt in de literatuur. Wanneer visolien, inclusief levertraan, in te grote doseringen toegediend worden, ervaren sommige patiënten duidelijke symptomen van depressie.

Het beschikbare bewijs wijst uit dat er zich in visoliën die blootgesteld zijn aan de lucht giftige stoffen kunnen vormen. Mijn onderzoek en dat van anderen met proefdieren geeft aan dat verlamming door overdosering gemakkelijk kan worden opgewekt. Er kan zich ernstige structurele schade voordoen aan hart en nieren

 
Quote:
Ik lees Alexandra = Vandaag mijn potje levertraan leeg gelepeld.



Ik heb de levertraan met boterolie, het was een halve kleine theelepel die er nog in zat. Vandaar mijn "leeglepelen", het was gewoon zo goed als op.

 
Vergeet ook niet al je andere gezonde dierlijke voeding. Ik heb voor mijn vakantie ervaren hoe ziek je kan worden van te snel ontgifte(koorts, Brandende ontlasting buikloop waarvan ik dacht dat me darmen gewoon in de vik stonden zo pijnlijk als het was, niet lekker voelen,slap). Ik ging gewoon te hard van stapel(bottenbouillon, Keltisch zeezout ,h2o2,Levertraan, spirulina Chlorella,3rauwe eieren 3liter rauwe melk PER DAG super veel ontgiftende voeding at ik) toen heb ik een stap terug gedaan met voeding en ging het weer beter.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan