Covid vaccins

In de laatste persco zei Hugosjenko dat de 7 miljoenste prik was gezet. Nu vermoed ik dat dit wel eens een opgeblazen statistiek zou kunnen zijn en dat het werkelijke getal veel lager is, maar uitgaande van die 7 miljoen kom je uit op 41% van de Nederlanders die geprikt zijn. Dat is minder dan de helft van de bevolking en zeker geen 90%. Laat je dus niet misleiden door dit soort propagandistische peilingen de bedoeld zijn om een valse meerderheid te creeren. Don't believe the hype!

Mike
 
Kwam net dit tegen, een schatting! Dus er zal vast wel geknoeid worden met de statistieken. Bovendien kwam een groot deel van de mensen met een medische achtergrond niet opdagen bij de verstuurde uitnodigingen.
 
Dan zit je op 47%. Zelf denk ik dat ze in zware paniek zijn en ver onder de helft zitten. Vandaar dat ze nu mensen van alle leeftijden oproepen. Ikzelf heb geen medische indicatie van long- en luchtwegklachten, maar heb wel in 2015 een CVA gehad. Sinds wanneer valt een hersenaandoening onder de risicogroepen?

Mike
 
Mss sturen ze een uitnodiging naar 'alle soorten' risicogroepen? Dus ook risicogroepen die niks met de luchtwegen te maken hebben?

De speculatie die ik heb... is dat ongeveer 20-25% van de bevolking heel graag het vaccin willen, en dan heb je nog een relatief grote groep die het uit zichzelf niet zou nemen, maar die wegens sociale druk en wegens vrijheden het toch nemen. Dus ik heb het idee dat mss zo'n 40% van de totale bevolking uiteindelijk het vaccin neemt. Zou dit kunnen kloppen?

Als dit zo zou zijn, dan zou die 8 miljoen niet kloppen, want dan zit je nu al boven die 40%.
 
Een collega van mij (56 jaar) laat zich vaccineren, de rede? Anders kan ik nooit meer op vakantie. Echt ongelofelijk voor 2 weekjes vakantie in het jaar nemen ze een vaccin waarvan ze niet eens weten wat er allemaal inzit en wat het op langere termijn met je lichaam doet.
 
Mss sturen ze een uitnodiging naar 'alle soorten' risicogroepen? Dus ook risicogroepen die niks met de luchtwegen te maken hebben?

De speculatie die ik heb... is dat ongeveer 20-25% van de bevolking heel graag het vaccin willen, en dan heb je nog een relatief grote groep die het uit zichzelf niet zou nemen, maar die wegens sociale druk en wegens vrijheden het toch nemen. Dus ik heb het idee dat mss zo'n 40% van de totale bevolking uiteindelijk het vaccin neemt. Zou dit kunnen kloppen?

Als dit zo zou zijn, dan zou die 8 miljoen niet kloppen, want dan zit je nu al boven die 40%.
Volgens mij heeft het te maken met ziekenhuisindicatie. Iedereen die in het ziekenhuis heeft gelegen VOOR WAT DAN OOK komt nu in aanmerking vanwege 'medische noodzaak'. Zo bekeken behoor ik dan wel tot een 'risicogroep'.

Mike
 
Dan zit je op 47%. Zelf denk ik dat ze in zware paniek zijn en ver onder de helft zitten. Vandaar dat ze nu mensen van alle leeftijden oproepen. Ikzelf heb geen medische indicatie van long- en luchtwegklachten, maar heb wel in 2015 een CVA gehad. Sinds wanneer valt een hersenaandoening onder de risicogroepen?

Mike
Ik heb van de week een artikel gedeeld #1488 in dit topic) dat stelde dat covid is veranderd is van respiratoire klacht naar een vasculaire klacht, dus van luchtweg naar spier. Dat was dat artikel dat verdeeldheid zaaide tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
 
Ik heb van de week een artikel gedeeld #1488 in dit topic) dat stelde dat covid is veranderd is van respiratoire klacht naar een vasculaire klacht, dus van luchtweg naar spier. Dat was dat artikel dat verdeeldheid zaaide tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden.
En gij geleuft da?

Mike
 
De aankondiging schoot bij Peter Borger, expert op het gebied van moleculaire genetica, in het verkeerde keelgat. “Dit is echt crimineel, Hugo de Jonge. Deze vaccins zijn gebaseerd op adenovirussen. Ze werden als gentherapie ontwikkeld om in het DNA van kankercellen te integreren. Je mag deze DNA-vectoren niet als vaccins bij mensen toedienen,” schrijft hij op Twitter.
 
En gij geleuft da?

Mike
Ik geloof niet dat een respiratoire klacht een vasculaire klacht kan worden, ik kan me echter wel voorstellen dat men die perceptie wil inzetten. Denk aan alle potentiële plaatsen waar covid dan 'opeens' kan opduiken. Bijvoorbeeld hart, nieren en hersenen. Dan kan covid ook worden ingezet ter vervanging van kanker. Wat natuurlijk net als griep niet daadwerkelijk zal verdwijnen.
 
Van de 1,5 miljoen mensen die werden opgeroepen lieten 830.000 niks van zich horen. Dat is meer dan de helft!

Kevin
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.487
Berichten
511.028
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan