Covid vaccins

Zorgmedewerkers Verenigd

Het verhaal van Petra (verpleegkundige)

Onlangs werd ik zelf opgenomen, met spoed, in het UMC Utrecht. Ik ben verpleegkundige en had een gesprek met anesthesie medewerker ter voorbereiding op de operatie waarbij werd gevraagd of ik bloed of bloedproducten wilde ontvangen indien nodig. Ik zei alleen bloed van ongevaccineerde mensen te willen ontvangen. Dat konden ze niet garanderen want daar werd geen onderscheid in gemaakt. De bloedbank, Sanquin, doet dat niet. Ik vertelde ook het wat vreemd te vinden dat er niet naar werd gevraagd of ik wel of niet geprikt was. Weer zeiden ze daar geen onderscheid in te maken. Ik zei dat ze dat beter wel konden doen, zodat ze kunnen onderzoeken hoe het zit met de bijwerkingen en de oversterfte. Toen bleef het even stil en zei de dame dat zij vond dat de prik effectief en veilig was. Omdat ik daar voor mijn operatie zat zijn we er niet verder over door gegaan maar het geeft je wel te denken. Zolang ze niks noteren is het er niet en hoef je er niks mee. Voor mijzelf konden ze me aanbieden dat als er bloed nodig zou zijn dit eerst met eigen bloed te doen. Wel heb ik ingestemd met bloed te ontvangen als het om leven of dood zou gaan. De operatie is goed verlopen en ik heb geen bloed nodig gehad.

Ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat er in het ziekenhuis niet gevraagd wordt of je bent geprikt. Ik vind dat vreemd. Hoe kan je dan een data analyse maken van deze medische interventie en wat het echt effect is geweest?
‘Petra’ verpleegkundige


ZM.jpg
 
"Heeft u een ziekte of gebruikt u medicijnen die niet in deze vragenlijst staan, dan kunt u zich gewoon laten vaccineren." Omg, hoe vreselijk. Ik lach me een ongeluk.

"Bent u zwanger, ook dan kunt u gevaccineerd worden. U krijgt een Mrna vaccin." Geheel veilig en niet schadelijk voor de foetus.
 
#protip

Wees geen Hugo!!!
Er is maar een echte Hugo. Maar die loopt nog gewoon rond zonder r . Saline-/zoutoplossing iemand?
Wanneer mogen wij hem nu eens vaccineren met een door ons gekozen ampule/batch uit een door ons gekozen doos uit een door ons gekozen magazijn van een door ons gekozen priklokatie in een doo r ons gekozen land. 🎶 vluchten kan niet meer, zou niet weten waar...🎶
 
De vragenlijst bij de prik uitnodiging, het grote indekken gaat gewoon door.
Niet alleen dat. Iedereen geeft vrijwillig af wat ze op andere manieren (nog) niet hebben te pakken gekregen. Gratis stapels en stapens persoonlijke gegevens; als brave slaafjes ingevuld. Hoe omzeil ik allerlei privacywetten...

Ook bij de tandarts... 🦷Die heeft mijn formulier maar weggegooid...
- Heeft een besmettelijke ziekte? [ja/nee] Welke? E-coli
- Heeft u wel eens een aanval gehad? Wat voor?
[ja/nee] Waarom denkt u dat ik een nieuwe tandarts nodig heb" 🤪
 
Niet alleen dat. Iedereen geeft vrijwillig af wat ze op andere manieren (nog) niet hebben te pakken gekregen. Gratis stapels en stapens persoonlijke gegevens; als brave slaafjes ingevuld. Hoe omzeil ik allerlei privacywetten...

Ook bij de tandarts... 🦷Die heeft mijn formulier maar weggegooid...
- Heeft een besmettelijke ziekte? [ja/nee] Welke? E-coli
- Heeft u wel eens een aanval gehad? Wat voor?
[ja/nee] Waarom denkt u dat ik een nieuwe tandarts nodig heb" 🤪
Papieren liggen inmiddels op de kachel. In deze barre tijden moet je alle brandstof koesteren :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.339
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan