Covid vaccins

Dat statement "je hebt er niet voor gekozen om Joods te zijn" impliceert dat het wél oké zou zijn om iemand te mishandelen en te vermoorden als ze ervoor hadden gekozen om Joods te zijn. Dat is nog steeds niet echt een goed argument.
Nee, dat impliceert het niet m.i.......
 
Die conclusie trek ik, gebaseerd op het idee "persoon A kiest vaccin en word daarom bij de samenleving betrokken" en "persoon B kiest vaccin niet en daarom is het prima om hen buiten te sluiten"

Stel dat Joods zijn een keuze was geweest, dan was dat toch vergelijkbaar?
 
Ik weet niet waar dit heen moet... Hier of stop de lockdown of humor uit Duitsland....

De Duitse euthanasie klinieken zijn alleen toegankelijk voor geprikten of herstelden van corona virus......


Gelieve niet van de bank rollen van het lachen 🤣🤣🤣🤣
 
Ze heeft een nogal trage, hakkelende, monotone spreekstijl (omdat ze voorleest). Dat trek ik niet. Misschien een korte samenvatting?

Mike
 
Dat statement "je hebt er niet voor gekozen om Joods te zijn" impliceert dat het wél oké zou zijn om iemand te mishandelen en te vermoorden als ze ervoor hadden gekozen om Joods te zijn. Dat is nog steeds niet echt een goed argument.
@NovFox: ja je wordt gek van die ''identiteitspolitiek''. Ik heb een lieve vriendin. Lange tijd had ik geen contact met haar gehad maar we hebben elkaar pas sinds kort weer gevonden. Maar hoe dan ook, zij is lesbisch en stemt D66. Dat even als achtergrond. En ik ging haar dus waarschuwen voor die vaccins. Dat ze ze niet moest nemen want de proefdieren waren aan dergelijke vaccins gestorven (zonder uitzondering) in de wetenschappelijke onderzoeken. Het bewoog haar in niets om niet voor die vaccins te gaan uiteindelijk . Maar wat me verbaasde. Ze had het erover dat ik haar vrij moest laten. En ik zei dat ik dat ik haar uiteraard vrij liet, maar goed, dat het vanuit dat ik om haar geef dat ik haar wilde waarschuwen omdat ik haar liever bij het leven houd. Maar hoe dan ook. Ik zei haar: de groep die de ander niet met rust laat is de groep waar jij op gestemd hebt (D66) want mijn rechten als ongevaccineerde gaan straks mede door toedoen van D66 ingeperkt worden. En toen bleek dat ze van die laatste opmerking van mij hoofdpijn had gekregen. Vriendin zei ook dat het mijn keuze is als ik dat vaccin niet neem (implicerend dat je dan de consequenties moet aanvaarden die onze overheid daaraan verbindt). Terwijl, kijk, Joden (en ''lesbiezen''), ja die zijn nu eenmaal zo geboren, weet je wel weet je niet. Die kunnen er niks aan doen.
Over de kwestie wel / niet kunnen kiezen: Vriendin heeft, zijnde een lesbienne, ook nog steeds de keuze om met een man of een vrouw te leven. En sommige mensen zijn Joods van religie, maar verder niet. Ik kende iemand die geadopteerd was in een gezin dat joods is/was. En zij noemt zichzelf ook joods.
 
Laatst bewerkt:
Het moment zat eraan te komen. Voor iedereen komt dit moment. Vandaag ben ik aan de beurt. Vader aan de telefoon of ik asjeblieft het vaccin wil nemen, gesmeekt zelfs. Hopelijk was mijn nee duidelijk. Moeder is het ermee eens en is ook niet blij dat ik niet geprikt ben. Ze hebben echt geen idee. Beide heb ik het afgelopen jaar amper gehoord over Corona en mams zoen ik gewoon en we doen normaal. Rug recht houden nu. Wish me luck.
 
Het moment zat eraan te komen. Voor iedereen komt dit moment. Vandaag ben ik aan de beurt. Vader aan de telefoon of ik asjeblieft het vaccin wil nemen, gesmeekt zelfs. Hopelijk was mijn nee duidelijk. Moeder is het ermee eens en is ook niet blij dat ik niet geprikt ben. Ze hebben echt geen idee. Beide heb ik het afgelopen jaar amper gehoord over Corona en mams zoen ik gewoon en we doen normaal. Rug recht houden nu. Wish me luck.

Wat is zijn argument? Bang voor corona of gaat het om “vrijheid terug krijgen”?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.781
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan