Nederlandse echtgenoot (43) van zangeres Belle Perez onverwachts overleden
https://nu.nl/muziek/6379702/nederl...ngeres-belle-perez-onverwachts-overleden.html via @NUnl
In sommige artikelen staat zelfs dat hij met een 'getroffen werd door een aneurysma'.
Da's heel knap, want normaal gesproken zie je een aneurysma alleen op een CT-angiografie.
De man had dus een hersenbloeding, om precies te zijn een subarachnoïdale bloeding, ten gevolge van een aneurysma. Zolang dat aneurysma niet knapt, heb je nergens last van. Dat hadden de media aan ieder willekeurige artificial stupidity programma kunnen vragen, maar zelfs dat is blijkbaar te moeilijk.
Het typische risicoprofiel is dat van een vrouw tussen de 40-50 jaar oud die fors rookt en vaak ook een hoge bloeddruk heeft. En vaak zijn het slanke tot magere vrouwen (en mannen). Waarom dat zo is, weet ik niet.
Het is een ernstige aandoening, waarvan grofweg 1/3 van alle patiënten sterft, 1/3 restbeperkingen heeft of late complicaties krijgt en 1/3 er goed vanaf komt. En inderdaad, er overlijden ook mensen acuut.
Bij een zo jong persoon, zeker als het een man is met een laag risicoprofiel die niet rookt, geen hypertensie heeft, is de volgende belangrijke factor een familiaire predispositie/ genetische aanleg. Maar vaak is dat al bekend en worden mensen al vanaf een bepaalde leeftijd gecontroleerd.
Ja, ik weet wat de reacties gaan zijn. Maar ik geloof pas iets als ik de pathologische preparaten met de juiste kleuringen zijn gedaan. Dat dat maar duidelijk is.