Couperose, maar geen maagzuurproblemen?

FloortjeL

New member
Laat ik ten eerste eerst beginnen met iets positiefs!

Namelijk het volgende: de gelige kringen om mijn ogen beginnen te verdwijnen! Ook wordt het donker onder mijn ogen minder... is dit dan de ommekeer? Joehoe!

Nu, waar ik wel mee zit.. (het kan natuurlijk niet allemaal goed gaan direct).

Zoals ik al eerder vertelde: ik heb wat couperose opgemerkt in mijn gezicht. Nu las ik dat dat samengaat met een verslechterde bijnierfunctie en het slecht verteren van eiwitten (waardoor maagzuurproblemen optreden).

Een erg wijs stukje van Mike, wat me dus doet beseffen dat dit ten grondslag ligt.

Nu is mijn 'brandende' vraag: kan je ook maagzuurprobemen hebben zonder dat je dit voelt branden?

Of moet ik het dan toch in een andere hoek zoeken, waardoor het bij mij komt.

Van een afstand is het niet te zien, maar zogauw ik mijn tong in mijn wang duw zie ik adertjes onderhuids zitten. Hierdoor tekent mijn gezicht wel wat roder, wat gezond oogt.. maar niet gezond is!

*Oh ja, ik heb ook regelmatig last van een opgezet gevoel in mijn buik!

 
Ik heb al jaren couperose in zulke mate dat t lijkt alsof ik een rood masker op heb. Ben me nooit bewust geweest van brandend maagzuur of iets dergelijks. Al heb ik er nu weleens wat last van.

 
Vitamine b3-gebrek? https://www.fatsforum.nl/topic/rosacea-zullen-we-het-ze-vertellen (maar dat hangt ook samen met opnameproblemen die mogelijk ook te maken hebben met de maag?).

In elk geval las ik ook nog het volgende: vitamine b3-gebrek ontstaat door methyleringsproblemen (vraag me niet wat het is).

En het schijnt dat vitamine b3 aan het begin staat van de zogenaamde citroenzuurcyclus.

Ik weet nog steeds niet wat dat is: maar dat kan ook belangrijk voor je zijn.

 
Lievergezond, ik had inderdaad ook vernomen dat het samenhangt met b3 gebrek. Hoe die link exact gelegd wordt weer met maagzuur... ehm, daar moet ik ook nog even over nadenken.

Mike????

 
Heb zelf ook last van couperose... In de winter als het heel erg koud is soms ook wat paarsige vlekken.... Niet mooi om te zien hahs

 
Oké, en als je dan beter vitamine B opneemt .. (Als maagzuur beter werkt) .. dan trekt de couperose eventueel weg?

Ik heb betaine met pepsine gekocht, ik heb er alleen geen idee van dát ik überhaupt problemen heb met maagzuur (ik merk het niet in ieder geval!!!).

Is het dus evengoed wijs het tot me te nemen?

 
Betaine met pepsine is zeker een goed idee. Houd echter goed in de gaten wat er gebeurt. Je kunt nl. ook een te dunne beschermende slijmvlieslaag rondom de darmwand hebben en het extra maagzuur kan zich hier doorheen gaan bijten, wat een recept is voor darmzweren (in de volksmond 'maagzweren' genoemd). Als de betaine maag- of darmpijn opwekt, onmiddellijk hiermee stoppen dus!

Mike

'

 
Ik heb er in ieder geval nog geen pijn van.. (Twee keer genomen). Ik houd het in de gaten!

En wat als ik er dus wel problemen mee krijg: wat is dan wijsheid om te ondernemen m.b.t. die couperose?

Hoe komt het overigens dat ik maar grauwe kringen rondom mijn ogen blijf houden?

Van grijs, tot gelig. Het maakt me inmiddels erg wanhopig! Mijn perzik huidje is inmiddels een ver verleden.. Zucht..

Dat het met de bijnieruitputting te maken heeft, dat weet ik. Maar hoe!! (Sowieso slechte eiwitvertering lijkt mij....)

 
Ik geef dit topic maar even een KICK. :D

Zou graag willen weten hoe het nu met je gaat FloortjeL en Alexandra! Hebben julie al progressie geboekt en is de huid al egaler qua kleur? Onder de ogen en de neus bijv. Ben benieuwd!

 
Ik zie regelmatig wit rond de neus :D En de vlinder is echt een heel stuk kleiner geworden. De kleur veranderd ook regelmatig. Al met al, ik ben niet ontevreden! Langzaamaan lijkt het te verdwijnen. Heel langzaam ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan