Cortisolwaarden

martinm

New member
Dag beste mensen,

Op een ander forum heb ik ook reeds mijn cortisol waarden gepost. Graag zou ik weten wat jullie er van denken. Ik heb deze test uit laten voeren door ProHealth te Weert, na het lezen van het boek over Bijnieruitputting van Doctor Wilson.

tijd - Cortisol - resultaat - eenheid - referentie

17:48u - 's avonds - 3,17 - ng/ml - 2,60-9,50

11:55u - 's middags - 3,73 - ng/ml - 4,10-13,50

08:15u - 's ochtends 1 - 9,04 - ng/ml - 8,50-22,00

08:50u - 's ochtends 2 - 6,24 - ng/ml - 8,50-22,00

09:21u - 's ochtends 3 - 5,31 - ng/ml - 8,50-22,00

Alvast hartelijk bedankt :)

 
Ikke niet nee, zegt me zo ontzettend niets! Maar ik vraag me wel af wat je zelf van de waardes vindt en wat degene die t getest heeft ervan vindt.

 
ProHealth heeft het getest voor me. Op mijn eigen initiatief omdat ik zoiets bij de huisarts niet rond krijg. ProHealth test alleen, ze zeggen er verder niets over. Helaas...

Zelf lijken ze me nogal laag. En dus bijnieruitputting...

 
Nou die conclusie zou ik ook trekken, je haalt 2 keer per dag amper de onderwaarde en verder zit je eronder. Ervan uitgaande dat de referentiewaarde op mensen is gebaseerd die niet gezond zijn kan je wel een dikke bijnieruitputting op je conto schrijven, maar ik ben geen expert. Je kunt hiermee naar je huisarts stappen en hem om toelichting vragen misschien? Of een natuurarts/kpni therapeut die verstand van bijnieruitputting heeft?

 
Dank voor jullie reacties.

Weet iemand misschien ook een arts wat Noordelijker in het land?

Ik woon namelijk op een waddeneiland. Nou is het niet onmogelijk om Zutphen op en neer te gaan maar dat is toch aardig zwaar voor me.

Heb ook gehoord van Paul Musarella in Zeist, maar ook dat is een eindje weg.

Ik reis trouwens liever een stukje voor een betere arts, maar toch.

 
Ja dat is alsnog wel een stuk weg, maar daar ben ik wel in een uur of 2. Zutphen/zeist dan kan je toch al op een uur of 4 reizen rekenen.

Misschien wel een goed idee, bedankt voor je tip!

 
Bellen kan natuurlijk altijd. Deze man heeft ook altijd zonder website gekund (sowieso wel gebruikelijk in Friesland volgens mij). Mocht je er t.z.t heengaan ben ik benieuwd naar je bevindingen :)

 
Waarom laat je je waardes testen als je niet weet wat ze betekenen of iemand die ze kan interpreteren? En wat zegt men op t andere forum? Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar.

 
Ik loop al ruim 12 jaar met problemen/vermoeidheid etc. Bij toeval heb ik cortisol toegediend gekregen bij een oogontsteking, daar knapte ik zo ontzettend van op dat ik overtuigd was dat daar iets mee mis was.

Toen ben ik bij het boek van Wilson terecht gekomen over Bijnieruitputting. Daar staan diverse tests in. Zo ook deze cortisol test welke vele malen betrouwbaarder is dan een bloedtest bij de huisarts.

Ook was ik er van overtuigd dat ik wel iemand kon vinden die de waardes voor mij uit kon lezen, en zelf ben ik ook niet dom ;).

Op het andere forum word ik gelijk naar Musarella verwezen, verder weinig reacties.

 
er is hier al vaker over dr. Musarella gesproken en niet alleen in de meest positieve zin, ik heb onthouden dat hij vooral erg duur is met veel supplementen adviezen

 
Pike, inderdaad, tnx voor de links.

Marijan, dat heb ik inderdaad ook (deels) gelezen.

Ik ga eerst het ebook van mike lezen en mijn voeding langzamerhand aanpassen.

Heb een blender besteld voor smoothies te maken. Enig nadeel is dat hier geen natuurwinkel is. Maar tegenwoordig is gelukkig (bijna) alles op internet te bestellen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan