Consultatie bureau bezoek

zegt het iets over de gezondheid van een kind hoe snel ze kruipen,lopen etc?

ik ken zoveeel kindjes die vanaf de geboorte poedermelk krijgen en alleen maar potjes voeding(waar veel aardappels en maar 10%vlees en zeer weinig vet in zit(nog zoonebloemolie ook)

die alle inentingen krijgen

en met 9 mnd kruipen,met een jaar lopen etc

de ene verkoudheid na de andere oorontsteking..

 
'Gezondheid' en 'groeisnelheid' lijken vaak als synoniem gezien te worden, maar naar mijn idee liggen de zaken een stuk genuanceerder! In de tekst 'Voortplanting en degeneratie'(H 1.4 t/m 1.9) wijd ik me breed uit over de nadelen van kunstvoeding voor baby's. Twee citaten hieruit:

Quote:
Een kind die goed groeit en geen acute ziekteverschijnselen krijgt is iets heel anders dan een kind die een gezonde toekomst tegemoet gaat en een gezond nageslacht zal voortbrengen. Een baby groeit wel goed op kunstvoeding, zoals een plant ook op kunstmest groeit, maar de vraag is waar het ten koste van gaat. Veel of alle ziektes ontstaan namelijk door een gebrek aan voedingsstoffen dat zich in een tijdsbestek van dagen tot tientallen jaren voortschrijdend opbouwt.

(...)

Verder wil ik nog even vermelden dat het raadzaam is om kritisch te kijken naar de groeitabellen die je bij het consultatiebureau te zien krijgt. Ieder kind groeit op zijn eigen tempo en er is geen haast bij gemoeid om tot snelle resultaten te komen. Anderzijds impliceren dit soort schema's dat alles in orde zou zijn wanneer het kind maar snel genoeg groeit. Door dit soort meetkundige informatie worden we afgeleid van wat nou werkelijkheid het belangrijkste is: gezondheid. Ik wil nogmaals terugverwijzen naar het verhaal van de drie biggetjes. Het laatste biggetje had het minste haast, maar bouwde wel de stevigste woning! En dit zou een gevaarlijke woning geworden zijn als dit derde biggetje de snelheid van het bouwproces was gaan meten aan het eerste of tweede biggetje. Goed werk heeft tijd nodig en haastige spoed is zelden goed! Voor de duidelijkheid wil ik ook de analogie met de plantenwereld herhalen: met kunstmest garandeer je een snelle groei, maar ook een lage weerstand.


In de topic "Verschil/overeenkomst kunstmest en babyvoeding?" is er ook een kort gesprek over geweest.

 
ja dat begreep ik al

maar als je op de amerikaanse wpf kijkt bij foto,s van babies die wapf voeding krijgen zie je ook commentaar er bij staan van,ze is nooit ziek en ze liep al met 10 maanden bla bla en ze heeft een rond hoofdje, nou ik zie zoveel babies met ronde hoofdjes,dus ook dat zegt niets

de jaren zullen het uitwijzen..

 
Mijn vriendin heeft zich verdiept in vaccinaties, wel liefst 84 medische artikelen/onderzoeken waarom wel te vaccineren. Ze zegt dat er tegenwoordig geen kwik meer in vaccinaties zit, dus geen kans op autisme. Maar formaldehyde en aluminium is toch ook schadelijk voor het zenuwstelsel van het kind. Ik ga de 84 medische artikelen lezen, maar ik ben nog steeds voorstander van om niet te vaccineren. Nu kwam ik deze studie tegen http://healthimpactnews.com/2011/new-study-vaccinated-children-have-2-to-5-times-more-diseases-and-disorders-than-unvaccinated-children/ ik hoop dat ze ga inzien dat het beter is om niet te vaccineren. Maar het is moeilijk om iemand die in het medische circuit zit te overtuigen.

 
Ja Jeroen, laat je vriendin ook eens opsporen wat formaldehyde en aluminium doen.

Op Dr Mercola's site lees ik alvast dat: formaldehyde is a known carcinogen, causes retinal damage, interferes with DNA replication and causes birth defects. En aluminium wordt gelinkt aan Alzheimers.

 
dat klopt inderdaad. Thiomersal zit in NL alleen in de tetanis (de losse) en de griepprik. (fijn voor al die oudjes van dagen).

Maar goed Thiomersal is niet het enige inderdaad er zijn nog veel meer redenen om heel terughoudend te zijn. De ziektes worden gekweekt op kippeneiwitten omdat dat goedkoper is en dat werkt veel allergieen in de hand.

Het klinkt alsof je vriendin alleen pro wetenschap artikelen leest en dat is in feite nutteloos aangezien wetenschap te koop is.

Ze zou als tegenwicht de website van Tinus Smits kunnen lezen van voor naar achter. Alle kinderziekstes staan daar uitgelicht. Het boek vaccinaties doorgeprikt en de website vaccinvrij.

 
Quote:
De ziektes worden gekweekt op kippeneiwitten omdat dat goedkoper is en dat werkt veel allergieen in de hand.


Ook op apennieren en op geaborteerde foetussen. Hoe ziek en gestoord wil je het hebben?

Het valt me op dat niemand de site van Anneke Bleeckers noemt, www.verontrustemoeders.nl. Met name het verhaal over Freed Haagoort is een zeer schrijnend praktijkgeval:

http://www.verontrustemoeders.nl/pagina48.html

Mike

 
In de topic Voortplanting en degeneratie schrijf ik over vaccinaties:

• Wees zéér kritisch naar vaccinaties! Zonder bijsluiter, zonder resultaatsgarantie en zonder schadeverzekering worden er zeer gevaarlijke stoffen ingespoten, waaronder kwik- en aluminiumverbindingen en tal van andere huiveringwekkende, toxische stoffen. Het Rijksvaccinatieprogramma is een aanslag op het immuunsysteem en is in mijn ogen een ernstige vorm van kindermishandeling. De leuze 'baat het niet, dan schaadt het niet', gaat niet op voor vaccinaties! Informeer je daarom goed voordat je hier aan begint en weet dat je ook selectief kunt zijn in de keuze van welke vaccinaties je wel of niet wilt, ook al is er veel druk vanuit de overheid en willen ze je doen geloven dat het zo hoort om je kind tegen alles te laten vaccineren. Realiseer je het risico van vaccinaties. Bij volkeren die zich niet laten vaccineren komen ADHD en autisme niet voor! Een sprekend voorbeeld hiervan is de religieuze Amish-gemeenschap in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Ook in China kwam autisme niet voor, totdat er er met kwikverbindingen werd gevaccineerd. Nu telt China 1,8 miljoen autisten! Er zijn sterke aanwijzingen dat ook astma, allergieën, diabetes type 1 en wiegendood voortkomen uit vaccinaties. Er zijn intussen al genoeg verhalen bekend van blije, gezonde baby's die na vaccinaties ernstig ziek worden, mentale stoornissen krijgen of 'onverklaarbaar' overlijden. De landen met de hoogste vaccinatiegraad hebben tevens de hoogste kindersterfte! Medici blijven glashard ontkennen dat er een verband bestaat. Ik vind deze ontwikkeling op zijn zachts gezegd alarmerend!

Meer info over vaccinaties:

http://www.nvkp.nl/nederlandse-vereniging-kritisch-prikken/home/

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&l=NL

http://www.verontrustemoeders.nl/pagina17.html

http://www.desireerover.nl/vaccinaties/

Meer informatie over het verband tussen vaccinaties en autisme / ADHD:

http://www.nvkp.nl/fileadmin/nvkp/pdf/Autisme_Hyghyp_Wakefield.pdf

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&s=M22&ss=P1267&l=NL

http://desiree.rover.holoversity.eu/wp-content/uploads/2010/11/Vaccins-kwik-en-autisme3.pdf

 
Nu heb ik net weer wat orgaanvlees gehaald.Uiteraard pure graze maar nu ik alle reacties wat betreft vaccinaties voorbij zie komen dacht ik onderweg naar huis dieren worden toch ook gevaccineerd en is dat verplicht of niet etc.

Worden die wildgrazers of puregraze geënt of niet en hoe zit het met andere biologische dieren?

Als dat zo is krijgen we toch elke keer rotzooi binnen omdat het in het bloed zit en how about organen?

 
Kalveren worden ingeënt tegen het pinkengriep virus. Dit weet ik omdat ik op een boerderij opgegroeid ben.

Dierenarts:

Voornamelijk in de herfst als de infectiedruk het hoogst is. Om de problemen met pinkengriep te voorkomen, adviseren wij u de dieren, vanaf een leeftijd van 6 weken, 2 maal met 4 weken tussentijd te laten vaccineren met Bovilis Bovipast®.

Bovilis Bovipast® is een combinatievaccin tegen longaandoeningen bij jongvee en het induceert immuniteit tegen het bovine RS-virus (pinkengriep), PI-3-virus en Mannheimia(Pasteurella) haemolytica.

 
Zijn boeren dat verplicht want wat ik weet zijn er ook boeren die niet laten enten.

Wat een ellende. Koop je puregraze vlees en dan krijg je nog gifstoffen binnen en ook nog in geconcentreerde vorm. Komt het in het bloed terecht en orgaanvlees of dat dan zo goed is. Ik weet het niet maar ik heb er niet zo bij stilgestaan besef ik nu.

 
We proberen keer op keer het beste van het beste binnen tot ons te nemen. Dat is de intentie en dat is waar we naar zoeken. We leven in een wereld waarin dit erg lastig is en ik zal me erbij neer moeten leggen dat ik dan toch af en toe wat middelen binnen krijg die ik liever niet wil. Maar het blijft zoveel beter dan eten vanuit de massaproductie!

Mijn boerin vertelde dat de lever van rund niet meer verkocht mag worden. Zij is voorstander van alles opeten. Regels verbieden het. Alles Marco-biologisch en toch "niet goed" volgens de wet.

Ik denk dat natuurlijk en met het hart boeren een bijna onmogelijke zaak is.....

 
Ik zie een trend waarbij boeren met het hart op de juiste plaats steeds meer hun eigen methode volgen, die als 'biologisch' of 'duurzaam' gezien kan worden, maar dan zonder het stempeltje. Dit keurmerk is a) peperduur en b) bureaucratisch en prescriptief (voorschrijvend). Het ontneemt een boer(in) om te boeren zoals hij/zij dit zelf wel, vanuit een persoonlijke visie. Kortom, ik zie een trend waarbij men steeds meer traditioneel boert. Persoonlijk vind ik dit een prima ontwikkeling!

Mike

 
Heb dit gisteren aan mijn bio-boer gevraagd.

De kalveren krijgen i.d.d. die pinken-enting..waar Jeroen het over had.

Als een koe moet kalveren..wordt ze 2 maanden "droog" gezet..m.a.w. ze wordt

niet gemolken.

Normale boeren zouden dan de uiers volspuiten met anti-biotica...bio-boer mag dit

niet.

Maar als de koe echt ziek is..krijgt ze wel anti-biotica..maar word daarna 2 maanden

niet gemolken.

Dia.

 
Er komen inderdaad meer boeren bij die goed boeren ook zonder certificaat en ook goed voor de dieren en de omgeving zijn waaronder zeer zeker de melkboer waar ik het melk haal in Arcen.Zijn denkwijze doet me echt goed. Soms denk ik dat er nog zo'n boeren bestaan.Petje af omdat ze het daar wel voor hun veel moeilijker mee maken dus echt respect.

Dia,

Ik weet niet welke boeren wel en welke niet enten maar ik had een keer een pure graze bedrijf gebeld en zij vertelden mij dat dieren die antibiotica krijgen niet verkocht worden en gewoon apart gehouden worden maar dan zit je nog wel met het enten.

Zullen we met z'n allen dan maar overal verspreid in Europa en Azië in de Highlands gaan wonen. Laat de runderen maar lekker grazen en niets enten.Vlees, boter, kaas, yoghurt, kefir etc. zo puur als het maar kan. I have a dream.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan