Consultatie bureau bezoek

simone

New member
Nu is mijn vrouw met onze kleine zoontje van twee naar het consultatiebureau geweest.DE vorige keer was ik mee geweest.

Nu kijken ze hoe goed zijn grove en fijne motoriek is en hoe hij praat en zijn woordenschat etc.

Nu praat onze zoon af en toe door zijn neus, de vorige keer zij de arts dat daar ook en wou hem een zoutoplossing geven omdat hij mischien vocht achter het trommelvliesje zou kunnen hebben.

Nu zei ze weer ja het is nog niet weg en had ze het weer over een zoutoplossing en een bezoek naar een kno arts vanwege het door de neus praten.Het zou op te grote neusamandelen kunnen duiden.

Verder vond ze hem niet veel praten, nou ik vind dat hij enorm veel woordjes zegt maar soms iets onduidelijker en sommige woordjes door de neus.

Ze kan me nog van alles zeggen maar het is toch heel uitzonderlijk te noemen dat onze zoon van twee jaar al tot ongeveer vijftien kan tellen en je kunt ook alle cijfers van 0 t/m zo'n 13 14 opschrijven en hij noemt ze gewoon op en als je een cirkel of ovaal tekent weet hij ook.

Dan zegt zo'n arts dat hij niet veel weet.

wat moet ik daar nou mee, door de neuspraten, neusamandelen, vocht achter trommelvlies, kno arts noem maar op.

 
Niet meer gaan, of is dat verplicht ofzo die doktersbezoekjes?

 
Ja Haluk,

Waarom zou je nog daar naartoe gaan als je zoontje het voor de rest heel goed doet qua gezondheid?

Jullie kunnen zelf toch beoordelen hoe het met hem gesteld is?

Het brengt alleen maar onrust in je gezin. Want iets (zoals bij jouw zoontje door de neus praten) wordt al gauw als afwijkend gezien.

Afwijkend van wat?

Ik lees in je tekst dat je hartstikke trots op hem bent omdat hij zo goed kan tellen voor zijn leeftijd.

Noem dat maar niets, die doktoren weten er ook niets van. :mrgreen:

Lia

 
Jullie hebben gelijk maar soms in je achterhoofd speelt er toch iets zo van dalijk zat ik er naast en had ik actie moeten ondernemen.

Kijk ik weet ook niet alles en leer ook elke keer bij maar wanneer welke actie het beste is en wanneer je welke stap moet nemen is soms lastig temeer omdat je zo goed als niets aan de regulier artsen hebt en homeopaten die wel goed zijn zijn ook schaars en als ze er zijn niet in de buurt noem maar op en daarbij weet ik ook zoals Mike elke keer zegt is kennis is macht maar het menselijk lichaam en voeding is zo ontzettend complex dat je er tig boeken mee kunt vullen.

Je wilt gewoon niet een verkeerde beslissing nemen en dan achteraf zeggen had ik maar dit of had ik maar dat. Je wilt gewoon het beste voor je kinderen maar wat is het beste?

Ik wil gewoon altijd alles weten, waarom praat hij soms door de neus en waarom zou er vocht achter zijn trommelvlies zitten en hoezo en waarom zou hij te grote neusamandelen hebben? Het houdt je wel bezig. Het komt allemaal wel goed.

 
ik weeg en meet alleen, sla ook wel eens bezoekjes over.

Heb weinig boodschap aan de mededelingen van dit bureau.

Heb laatst nog een artikel heen gestuurd over paracetamol en ontwikkelen van luchtwegenklachten en oa astma.

laat ze maar nadenken, heb tot op heden geen reactie gehad.

Ik noem het consternatiebureau en ga vaker neit dan wel,mijn vriend doet de prikken, want ik wil het eigenlijk niet.

Als jij je geen zorgen maakt en weet dat je goed kijkt naar je kind, hij is pas 2!

Ik zou als kind ook niks zeggen tegen zo'n dokter :)

 
Het is allang bekend, ook regulier, dat het knippen van de neusamandelen geen effect heeft op wat dan ook. En ze zitten er echt niet voor niets hoor.

Druppel eens met H202(3%). regelmatig, in zijn oortjes.

Een kind ontwikkelt zich nooit op alle fronten tegelijkertijd, de een is vroeg met lopen en laat met met praten, de ander maakt sprongen met rekenen en dan blijft de woordenschat achter. Op het montessori-onderwijs wordt dit onderkent, en daardoor is er geen klassikaal onderwijs, het ene kind is bezig met taal, de ander met rekenen. En aan het eind van de rit heeft iedereen zich op zijn eigen manier de stof eigen eigen gemaakt.

En vergeet niet: er bestaan geen gemiddelde kinderen, de een zit eronder, de ander erboven, de een gaat snel, de ander langzaam, Het ene kind is lang, de ander klein.

(volgens het buro dan dus te!! klein, of te!! lang, of niet snel genoeg, of...vul maar in.

Zij gaan uit van een gemiddelde, en daar moeten alle kinderen aan voldoen. Ze praten ouders een complex aan of een schuldgevoel. pas ermee op.

Want daarmee krijgen ze jou in hun macht.

 
Ik ben ook geen fan van het Consternatiebureau (zo noemde ik het dus ook altijd).

Eerste dochter geen problemen. Tweede dochter reageerde ZEER heftig op de inentingen (ik wist toen nog van niks, qua inenten) en bij de prik van 8 maanden gooide ze bij het ZIEN van de dokter al een schoen naar het hoofd van die vrouw...Omdat ik merkte dat ze na elke inenting mentaal gewoon 3 stappen terugdeed, ben ik er mee gestopt. Helemaal. Misschien is dat wel haar redding geweest, want ze neigde dus (zo zei men toen ze 4 was) naar autisme en ze dachten aan PDD-nos. (Anders gezegd: als die eerste inentingen er niet waren geweest had ze misschien wel helemaal niks gemankeerd!!) In elk geval, ze dachten dat ze niet naar een normale school zou kunnen ivm haar onsociale gedrag en licht autistische neigingen.

Op school bleek ze het echter prima te doen, een strak patroon deed wonderen, en heel langzaam en met wat hulp van een aardige juf trok ze sociaal gezien wat bij. Qua intelligentie is ze hartstikke goed (heeft een klas overgeslagen op de lagere school, en gaat nu naar 4 Atheneum, terwijl ze nog 14 moet worden...) maar het 'sociaal doen' (dat kan ze dus wel, maar het gaat niet vanzelf) kost heel veel energie en dat maakt haar vaak ook moe.

Maar goed, als ik naar het consultatiebureau geluisterd had : ... nog meer inentingen, naar de jeugdpsychiater en dan naar een 'bijzondere' school???

Oja, verder zou mijn oudste dochter volgens het CB ondergewicht hebben, en de jongste overgewicht... De oudste at alles wat los en vast zat, en de jongste is enorm de lengte in gegaan (wat te verwachten viel met een vader van 2 m), dus het is allemaal goed gekomen, zonder het consultatiebureau. :)

Ik vind het Cb net zoiets als het voedingscentrum en de consumentenbond ... n

 
Ik heb al een conflict met mijn vriendin voordat we aan kinderen beginnen, over opvoeding en vaccinaties.

Ik heb veel gelezen over vaccinaties zoals het boek "vaccinaties doorgeprikt, en ik zou mijn kinderen liever niet inenten. Mijn vriendin werkt in de zorg, en is echt PRO inenten. We komen helaas tot geen oplossing.

 
Heeft je vriendin wel eens iets gelezen van de tegenstanders? Kijk ook eens bij: virussen bestaan niet.

Hierbij ook artikels van een viroloog.

Zij zou zeker moeten weten wat er allemaal in de vaccinaties zit.

Verder het gegeven dat er sinds de vaccinatie veel meer autisme voorkomt bij kinderen, maar ook wiegedood (vogens mij mag om deze reden in Japan niet ingeent worden onder de 2 jaar)

En dan de contolerende instantie, dat is dezelfde als diegenen die de vaccinaties voorschrijven. Dat moet je al aan het denken zetten.

 
Ik heb haar dat boek "vaccinaties doorgeprikt" laten lezen, maar toch ziet ze het anders, maar ze begrijpt wel dat ze beter geen kind van een half jaar kunnen vaccineren.

Maar mijn vriendin blijft bij haar standpunt dat ze het zo geleerd heeft in de gezondheidszorg, ze is verpleegkundige. Als ik met bepaalde dingen kom van gezondheid, bijvoorbeeld wat ik op gezondheidsradio gehoord hebt, die totaal anders zijn ontstaat er een stress reactie bij haar. Ik vind het leuk om mij te verdiepen in, gezondheidsleer, en dit forum is zeer leerzaam en wat ik op leefbewust lees ook.

 
Quote:
Als ik met bepaalde dingen kom van gezondheid, bijvoorbeeld wat ik op gezondheidsradio gehoord hebt, die totaal anders zijn ontstaat er een stress reactie bij haar.


Oftewel: de waarheid is te confronterend en afbrekend voor haar geloofsovertuigingen en onwetenschappelijke aannames. In plaats van dat het haar ogen opent vlucht ze in de angst en biedt ze weerstand. Een gemiste kans. Het maakt leugens niet minder leugenachtig en waarheid niet minder waar.

Mike

 
zij heeft een probleem, nl het los durven laten van wat haar geleerd is. maar daar zit juist het probleem. Artsen worden ook alleen nog opgeleid richting het verstrekken van medicijnen, alleen nog syptoom"bestrijding".

Je vriendin moet eens om zich heen kijken, als de vaccinaties zo goed zouden zijn, zouden er steeds minder zieke kinderen moeten komen. helaas is het tegendeel waar, er komen steeds meer zieke kinderen, chronisch zieke kinderen. kinderen met psychische problemen, autisme in alle soorten en maten, diabetes, zelfs ms, reuma, kanker etc.

Als zij anders durft te kijken doet zij zichzelf, maar zeker jullie(toekomstige) kinderen een enorm plezier.

 
Jeroen,

Misschien kan je vriendin eens praten met ouders die hun kind niet (of anders) hebben gevaccineerd. Je treft ze vaak niet in je omgeving maar ze zijn er wel.

Mijn zus en ik hebben beiden een dochter die niet gevaccineerd is. Er zijn opvallende verschillen met kinderen die wel alle prikken hebben gehad. Je zou ook eens naar een informatieavond kunnen gaan, te vinden op vaccinvrij.nl

Er zijn natuurlijk ook andere opties dan helemaal niet vaccineren. Denk aan later vaccineren of vaccineren met vaccins uit Duitsland die bijvoorbeeld kwik-vrij zijn.

succes met het inwinnen van informatie om haar tot inzicht te brengen. Zorg dat je op één lijn zit, voordat er kinderen worden geboren. Dit is te belangrijk.

Succes verder

 
De relatie dreigt hierom op de klippen te lopen, maar bedankt voor de informatie. Ik zal de website vaccinvrij.nl bekijken! Maar als mijn vriendin geen interesse heeft om er naar te kijken, zal ik niets pushen want dat heeft geen zin.

 
He Jeroen,

Lastige situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat het veel stress geeft (in jullie relatie).

Sterkte!

 
Het zou nog veel meer stress opleveren als je aan kinderen begint en zo tegenover elkaar staat. Het is echt zoveel gemakkelijker en leuker als je alletwee de noodzaak inziet van gezonde voeding en gezonde leefomstandigheden voor de kinderen.

En geen stress in de vorm van vaccinaties/gif/fluor etc

 
Hallo Haydarpasa,

Ik werk op een kdv, waar we ook kindjes hebben die nasaal praten. En vaak worden zij doorverwezen naar kno arts. Meestal krijgen zij of buisjes als ze vaker oorontstekingen hebben gehad. In jouw verhaal rep je daar niet over. Het is een hele slim kind, wat jullie nazegt wat jullie altijd vertellen. Kent de cijfers van papier lezen... Het begrip is er nog niet, maar hij krijgt veel socialen aandacht zegt mij dat. Hoever is hij in z'n motorische ontwikkeling en vanaf wanneer loopt hij? Dat is op dit moment belangrijker. Heeft hij vaak zomaar koorts of voelt hij zich niet lekker in z'n vel. Dat merk je snel genoeg. Luister als je naar het consultatieburo gaat vooral naar je eigen intuïtie, dat is het allerbelanrijkst ! Ben je het niet met de c.b. eens is het belangrijk om met je vrouw eens te zijn. Samen sta jullie sterk.

Sterkte en luister naar je kind. respecteer dat !

 
Jootjeboxer,

Hij heeft geen oorontstekingen gehad omdat hij gelukkig niet alle entingen heeft gehad.We laten hem al een tijdje niet meer enten. De grote zoon van 10 heeft meer entingen gehad helaas en heeft ook vaak oorontsteking gehad en gelukkig geen buisjes maar de oorontstekingen komen vaak door de inentingen na het lezen van een boek achter gekomen.

De kleine zoon is qua motoriek en lopen heel goed te noemen.Klimmen, lopen, rennen etc. gaat heel goed en hij liep al aardig snel maar dat zegt niet altijd iets. Ik liep al met 9 maanden.

Hij heeft ook niet zomaar koorts wat ik weet en gelukkig staat mijn vrouw qua de meeste gedachtes ook aan mijn kant.Dank je wel.

Dirtsa,

Je hebt het over de 3% foodgrade waterstof peroxide.

Nu kan je die ook hier kopen:http://www.hinmeijer.nl

Hoe kan je deze het beste gebruiken qua verdunning dan want je kunt er ook je tanden mee poetsen en je huid mee deppen.

 
Haydarpasa,

Wat je schrijft zegt mij wel iets over het welbevinden van de kleine zoon.

En dat is goed te noemen, want anders klimt en rent hij ook niet..

Jolanda

 
Jeroen,

Ik weet niet hoe goed jullie Engels is, maar misschien helpt het als je vriendin dit gloednieuwe artikel over de voors en tegens leest uit Wise Traditions, het kwartaalblad van de WAPF:

http://www.westonaprice.org/childrens-health/vaccinations

De auteur van het artikel heeft ook een film hierover gemaakt, genaamd The Greater Good. Hier de trailer:



Als je een beetje handig bent met bittorrent kun je hem gratis downloaden...

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.773
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan