Constant slikken, erg vermoeiend

Simmentaler

New member
Vandaag ben ik er per toeval via Mike achtergekomen dat ik of veel bacterieen in de keel heb, of een geirriteerde keel door opkomend maagzuur. Dit omdat appelazijn bij mij enorm brandt in de keel. Beide een gevolg van maagzuurtekort.

Nu heb ik al langere tijd het probleem dat ik veel slik. Vooral 's avonds, maar de laatste tijd ook regelmatig overdag. Vandaag bijvoorbeeld al vanaf vanmorgen. Door zuivel wordt het erger. Ik heb hier weleens gelezen dat het ontgifting kan zijn, maar ja, voorheen had ik het ook van gepasteuriseerde melk, denk niet dat je daar van ontgift?

Weet iemand wat dit kan zijn, of is het puur te wijten aan maagzuurtekort? Ik word er heel moe van, het houdt niet op.

 
San heb je het idee dat de appelazijn bij jou goed valt?

Bij mij niet zo.

Als het maagzuur is dan proef je het denk ik toch wel?

Als het bacterien zijn, dan kriebelt je keel denk ik wel: voel je die kriebel?

 
Ik heb soms weleens brandend maagzuur, dus kan best dat het omhoog komt naar m'n keel, alleen voel ik dat niet zo. Ik voel ook geen kriebel in de keel, alleen zit er constant een "prop" in.

Appelazijn is voor mij alsof ik een slok vuurwater neem. Ik heb het zelfs met de neutrale levertraan, die brandt me ook in de keel. De kaneel vond ik helemaal niks, die bestel ik niet meer. In de maag gaat het verder wel. Ik moet maar doorzetten ben ik bang. Alleen dat slikken is echt een ramp. Heb overwogen tijdelijk te stoppen met de zuivel, maar ja mijn dag draait een groot deel om het eten van zuivel.. Hoe voel jij dat het niet goed voelt? In de keel of maag?

 
Herkenbaar hoor San! Ik heb ook last van brandend maagzuur, soms zo hoog als mijn keel komt het omhoog. En die prop heb ik ook weleens, gelukkig niet heel de tijd.

Appelazijn is ook een tijd niet te doen geweest. Ik had die van de ekoplaza, maar heb nu een andere, rechtstreeks van een boer in nld die wordt verkocht bij het smaakwarenhuis in Breda. Die vindt ik in ieder geval van smaak lekker. Ik heb me voorgenomen om nu echt wat te gaan doen met mijn maagzuurprobleem! Dus minimaal 3 keer per dag een glas met sole en appelazijn. Mijn probleem (naast eventueel de pijn) is vooral dat ik een hele slechte drinker ben.

Zuivel maakt mijn klachten volgens mij niet erger. En anders, ik ben koppig genoeg om niet te stoppen met de zuivel, dan drink ik helemaal niet meer... :oops:

Die kaneel brandde bij mij ook ontzettend. Heb nog een fles staan, dan kan ik weer op de neutrale. Maar dat branden is gelukkig wel minder geworden. Of ik ben eraan gewend, of het gaat iets beter met het maagzuur.

Ik heb zelfs gedroomd over het hebben van meer maagzuur! Het wordt dus echt tijd dit serieus aan te gaan pakken!

 
Ik ervaar dit ook, telkens die prop wegslikken, wat dus niet lukt. Het lijkt de laatste tijd een stuk minder te zijn (na 5 maanden WAP eten). Ik ben me nog maar erg weinig bewust van een prop. tegelijkertijd ben ik me ook veel minder bewust van opkomend maagzuur. Ergens in de afgelopen 1-2 maanden moet het omslagpunt hebben gezeten. Wellicht is mijn maagzuurtekort (veel) minder geworden. Daar heb ik ook het meeste op ingezet met keltisch zeezout, appelazijn, veel vloeibaar voedsel, specifieke supplementen, etc. Ik begrijp uit je woorden dat je in een dipje zit. Dat je het even niet meer ziet zitten. Blijkbaar had je (net als ik) bepaalde verwachtingen van WAP t.a.v. het slijm in je keel en komen die verwachtingen niet uit. Ik denk dat elk mens dergeljike dipjes heeft in dit soort processen. Kortom, stap er doorheen, baal even flink goed, en pak de boel weer op. Vooruit met de geit! :)

 
Dat is positief, Alexandra, zelfs dromen over meer maagzuur! Het lijkt me dat je dan gemotiveerd bent. Het kan goed zijn dat je al meer maagzuur hebt omdat de kaneel niet zo meer brandt. Voor mij is het iig niks, die kaneel. De neutrale is echt beter te doen, voor jou blijkbaar ook. Ik wil ook helemaal niet stoppen met zuivel, al ga ik het wel binnen de perken houden want die rauwe melk zet aan. Ik was voorheen op mijn werk echt een drinker, puur uit verveling denk ik, maar thuis moet ik mezelf echt dwingen om thee te maken.

@Moondust: ik zat inderdaad even in een dipje, slikte gister wel elke 10 seconden ;-) Uiteindelijk was ik dolblij te kunnen slapen om maar even van dat geslik verlost te zijn. Maar ik had eigenlijk niet verwacht dat WAP-voeding tegen dat slikken/prop zou helpen. Pas gister door een opmerking van Mike heb ik de connectie gelegd met maagzuur en die "dikke" keel. En was daarom bang dat ik iets over het hoofd zag, aangezien mijn schildklier ook niet helemaal in orde is. Fijn dat het bij jou al een eind in de goede richting zit, je hebt er veel aan gedaan. Ik ga ook vrolijk verder met vuurwater drinken en de rest van de santekraam. Als het zo blijft branden ga ik over op citroensap, maar ik zet nog een tijdje door. Thanks voor de peptalk :D

 
Prop in de keel gevoel heb ik ook wel eens. Ik merk dat als ik gewoon dingen ga doen en lekker bezig ben dat de prop weg gaat. Misschien komt het wel door te veel pieren en te weinig doen waardoor je een blokkade ontwikkeld. Ook door te werken gaat de vermoeidheid weg. Ga iets doen wat je leuk vindt en waar je enthousiast van wordt en denk even niet aan vermoeidheid.

Ik had laats het gevoel van een brandende tong na het nemen van appelazijn. Op zich voelde het niet onaangenaam.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan