Composiet

johng

New member
Mijn tandarts heeft een gaatje ontdekt in mijn kies. Ik weet dat amalgaam vullingen erg schadelijk zijn en heb navraag gedaan over hoe hij het gaatje wil vullen.

Hij zegt dat ze composiet gebruiken en dat als dit eenmaal hard geworden is geen giftige stoffen meer afgeeft.

Hoe kijken jullie aan tegen composiet vullingen?

Zijn deze veilig?

 
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat composiet te prefereren boven amalgaam.

Als je tandarts de amalgaam vulling verder gaat verwijderen (de restanten) vraag hem dan een cofferdam te gebruiken.

Dit i.v.m. giftige dampen en stukjes amalgaam.

Lia

 
Alles is beter dan amalgaam. Geen enkele vulling is echter ideaal, er zitten altijd lichaamsvreemde stoffen in. Bij composiet is dit BPA. Soms moet je echter twee kwaden tegen elkaar afwegen. Het is erger om helemaal geen kauwoppervlak te hebben als je de complete kies zou laten trekken. Dit is o.a. slecht voor de aansluiting van de bovenste en onderste kiezen, waardoor je teveel kaakspanning kunt krijgen. Daarnaast ziet een gat in je gebit er natuurlijk ook niet uit. Dit alles bij elkaar optellende lijkt me zinvol om witte composietvullingen te laten plaatsen en de inwendige ontgiftingscapaciteit van je lichaam te maximaliseren d.m.v. vitamine A in lever(traan), jodium en waterstofperoxide.

Mike

 
Dank voor de reacties!

Weet iemand wat voor vullingen een biologische tandarts gebruikt?

Dit zou misschien een alternatief zijn?

 
BPA is bij composiet nog de minst gemene stof onder de gemene stoffen die erin zitten. Er zitten nog veel ergere stoffen in. Dit is mij verteld door een tandarts die er verstand van heeft. Er is wel een redelijk onschadelijk composiet voorhanden in Zwitserland, maar voor ons is dat kennelijk nog niet beschikbaar. Dat zal mogelijk wel beschikbaar kunnen komen in de toekomst. Veel biotandartsen gebruiken glasionomeer, maar dat heeft ook echt nadelen voor een aantal mensen: daarom kijken biotandartsen welke stoffen het minst druk leggen op je immuunsysteem. Het blijft sappelen met die vullingen. Maar in elk geval is alles beter dan kwik. Ook is het belangrijk te realiseren dat het veel uitmaakt hoeveel kennis en kunde een tandarts heeft over een vulling aanbrengen zonder dat er onder die vulling / tussen de tanden ook weer gaatjes ontstaan. Daar is daarnaast tijd voor nodig die een tandarts vaak niet neemt.

 
Zou goud geen beter alternatief zijn dan composiet of glasionomeer?

Ik las ook dat selenium kwik neutraliseert..

 
Uit Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel:

Quote:
Gouden vullingen en kronen

Puur goud is van nature zacht. Dit maakt het niet geschikt als vulmateriaal voor een kies. Goud moet vermengd worden met andere metalen voor een sterkere vulling. Hoewel het immuunsysteem van menigeen niet noodzakelijk negatief reageert op goud op zich, kunnen de andere metalen in gouden vullingen, zoals palladium, wel degelijk het immuunsysteem ondermijnen.

Goud in vullingen heeft een voorliefde voor kwik dat uit amalgaamvullingen lekt. Het goud trekt het vrijgekomen kwik uit andere vullingen aan en slaat deze op. Wanneer het goud wordt blootgesteld aan hitte, zoals een warme drank, zullen de gouden kronen vervolgens kwikdampen afgeven.


Mike

 
bedankt voor de tip Lia , van morgen hebben ze bij mij amalgaam vulling verwijderd en gebruik gemaakt van een cofferdam.

 
Kijk, goed bezig Henry! :)

Met zo'n cofferdam krijg je dus echt 0.0% schadelijke kwikdampen binnen? Had ik dit 4 jaar geleden maar geweten, toen heb ik ze gewoon laten verwijderen zonder cofferdam..

Ben daarna wel altijd gelijk doorgegaan naar bioresonantie om de boel weer te ontgiften.

 
En ik wil weten waar ik terecht kan voor bio resonantie om te ontgiften. Dat is nieuw voor mij.

Maandag gaat er bij mij een Amalgaam vulling uit en ik zal de tandarts wijzen op die cofferdam. Volgens mij is dat een soot lapje dat ervoor zorgt dat die danpen niet in je lijf terecht komen. maar weet het niet zeker.

 
Hier een pdf van Desiree Rover waarin ze schrijft over een cofferdam gebruiken en ook over een langzaam draaiende boor.

Het staat ergens in de tekst, zelf even zoeken.

Lia

 
@Scheermes,

Ik ben 4 jaar geleden hier geweest http://www.reeskamp-blok.nl/index.html

Als je op google zoekt dan zal er vast wel wat te vinden zijn dicht bij jou in de buurt.

Hier kwamen ze erachter dat ik heftig reageerde op amalgaam. Mijn vullingen hebben ze er in 2x uitgehaald, en na de tandarts ging ik dan gelijk door naar bioresonantie.

Geen idee hoe het precies werkt, die bioresonantie, maar na een aantal behandelingen kon het apparaat meten dat er geen kwik meer in mijn lijf zat.

Toch zou ik me vooral ook gaan concentreren op ontgiftende voeding. Bij kwik moet je dan denken aan selenium, chlorella, spirulina, maar natuurlijk ook aan h2o2 en de zapper.

 
OK, bedankt Janse.

chlorella en spiruline heb ik, die andere producten (nog) niet.En ik ga op zoek naar een bioresonantie praktijk bij mij in de buurt.

 
Een biotandarts die zelf ook een zware kwikbelasting had door 12 jaar regulier tandarts geweest te zijn, die vertelde me dat de korianderextract van holisan ook een goed middel zou zijn om de kwik eruit te werken.

Ik heb korianderextract geprobeerd van hulda clark: die werkte nogal heftig op me in: ik kon er totaal niet tegen (maar ik kan nergens tegen dus dat zegt niet zoveel misschien): maar lichtvaardig moet je niet denken over die korianderextract.

Ik zit aan de chlorofyl van het merk vita.

Daar zit ik al heel lang aan omdat het allerlei schadelijke stoffen ontgift en ik kan niet tegen algen (ik mis daartoe een bepaald enzym cellulase dacht ik - dus met enzymen innemen kan ik wel algen aan).

Vita chlorofyl is bladgroen van alfalfa en er zitten nog meer stoffen in die goed helpen slechte stoffen afvoeren (selenium etc.): die slechte stoffen zijn de zware metalen maar ook bpa.

Tot slot: bioresonantie: aanrader: bij mij heeft die de kwik (en meer! zoals ook cobalt, koper en aluminium!) ook van mijn hypofyse afgehaald gelukkig en vrij moeiteloos ook nog.

 
Een vulling van een stukje porselein dat met composiet vastgezet wordt in het gaatje zal het vrijkomen van stoffen uit het composiet reduceren, het oppervlak aan composiet is dan immers kleiner.

 
@Janse, ik heb nu 2 dagen nadat mijn amalgaamvulling wordt verwijderd een afspraak staan bij een bioresontie therapeut in de buurt. Voel me al iets prettiger daardoor.

Nu mijn tandarts nog voor het (cofferdam-)lapje houden :D

Thanks.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan