Complotdenkers?

G

Guest

Guest
Ik ben hier terecht gekomen omdat ik informatie zocht over gezonde voeding. Ik had nog nooit gehoord van dit forum en ben de afgelopen dagen actief meelezer geworden. In eerste instantie uit nieuwsgierigheid maar daarna ben ik ook wel een beetje geschrokken van de doelgroep. Het draadje over voeding is (deels) interessant maar hier op de politiek pijler worden best heftige onderwerpen aan de kaak gesteld. Nu ben ik zelf helemaal geen complotdenker maar ben toch meegezogen in al deze onderwerpen waarvan ik het bestaan niet wist.
Is iedereen hier complotdenker en vinden de complotdenkers hier zichzelf ook complotdenker? En hoe ga je daarmee om als in je omgeving niet iedereen 'wakker is' (wat is dat wakker zijn? En wie zegt dat jullie wakker zijn in plaats van andersom?)
Is er hier de mogelijkheid om als andersdenkende de discussie samen aan te gaan of past dat niet? In dat geval zal ik weer verdwijnen in de meeleesstand denk ik.
Dit is een eerlijk bedoelt onderwerp.
 
Wij doen aan complotFEITEN, geen theorieen. Je bent vrij om mee te lezen en schrijven, ook als je net komt kijken op dit gebied. Preken voor eigen parochie is ook maar saai.

Mike
 
Je zou je eerst eens af moeten vragen wat de definitie is van het woord "complot" en op welke manieren en ook met welk doel dit woord gebruikt kan worden.

Kevin
 
Weet je wie het woord "complot" groot heeft gemaakt en waarom?
Wat vind je heftige onderwerpen?
 
Ik ben hier terecht gekomen omdat ik informatie zocht over gezonde voeding.

Zo is het bij mij ook begonnen en ik vind de draadjes over voeding net zo interessant als de heftige onderwerpen die dus tegen je waarheid in druisen. Daarnaast ontkom je niet aan de andere topics die hier lopen want alles grijpt in elkaar.
Wanneer ben je wakker? Als je het konijnen hol van binnen en buiten kent of als je eerst jeZelf hebt leren kennen..zeg het maar want ik weet het niet.
In mijn omgeving zijn er mensen die de discussie aan gaan om je vervolgens belachelijk te maken, stellen geen vragen uit nieuwsgierigheid maar in mijn optiek uit angst.

Wat vind je van de gezonde voeding visie hier?
 
ja, mee eens, eens je een begin maakt met zelf-onderzoek, gezonde voeding, noem het maar, kom je op een gegeven moment ongemakkelijke waarheden tegen en dan is de vraag;

Wat doe ik hiermee ? Negeer ik het omdat het mijn wereld totaal op zijn kop dreigt te zetten, mijn referentiekader waardoor ik naar de wereld kijk ? en wil ik dat wel ? is het niet gemakkelijker gewoon mijn normale leven verder te (laten) leiden ?

Of ga je de uitdaging aan en onderzoek je verder .. met onverwachte gevolgen en verassingen van dien
 
@ Mike: Oke, je doet zeg je aan complotfeiten. Maar ik heb tot nu toe alleen heel schreeuwerige en discutabele bronnen voorbij zien komen. Ik denk ook dat als je heel eendimensionaal googelt je uiteraard altijd antwoorden zult vinden die in je straatje passen. Maar waarom voelen mensen zich op oa dit forum dan zo verheven boven het plebs? Waarom hebben jullie wel de feiten en waarom zijn jullie wakker en ligt de rest onder een steen dom te wezen?
Jensen is bijv in mijn ogen een enorme blaaskaak met zijn online filmpjes met flikkerende lichtjes. Zo Amerikaans en populistisch. Trump is in mijn ogen een gimmick die de hele VS moet besturen maar ondertussen in mijn optiek dus te dom is om te poepen. Ik snap wel dat jullie er een andere mening op na houden (ik vind het prima trouwens) maar waarom hebben jullie vinden jullie de waarheid in pacht (dat vind ik namelijk van mezelf ook hahaha)
 
@ Kevin: Ik ben benieuwd, zou je het me willen uitleggen?
 
Hoi Johnny, de gezonde voeding visie vind ik (deels) interessant (niet alles)
Ik haal er uit wat bij mij past. En laat de rest een beetje aan me voorbij gaan.
Dat was ik met deze pijler ook van plan maar mijn handen begonnen plots te jeuken.
 
Hoi Edwin,
Heftige onderwerpen vind ik die over vrouwen, racisme, homoseksualiteit, abortus ed

En verder heb ik niks met chemtrails, graancirkels, trump, baudet en ben ik ook al niet anti-moslim.
Ik drink wel graag rauwe melk, dat dan weer wel :)
 
Ik vrees dat je te ver heen bent, Clemence. Ik zal desondanks een poging wagen om je vragen/opmerkingen te beantwoorden:



Oke, je doet zeg je aan complotfeiten. Maar ik heb tot nu toe alleen heel schreeuwerige en discutabele bronnen voorbij zien komen.

Welke bronnen zijn volgens jou schreeuwerig en discutabel? Dit is een zeer algemene opmerking die zonder dat je specifiek wordt nietszegend is. De bewijslast ligt bij diegene die het oordeel velt, dus jij bent aan zet!



Ik denk ook dat als je heel eendimensionaal googelt je uiteraard altijd antwoorden zult vinden die in je straatje passen.

Dat heet 'confirmation bias' en daar heb jij zo te lezen meer last van dan wij. Opnieuw ligt de bewijslast bij jou en zul je met meer aan moeten komen dan algemene oneliners.



Maar waarom voelen mensen zich op oa dit forum dan zo verheven boven het plebs? Waarom hebben jullie wel de feiten en waarom zijn jullie wakker en ligt de rest onder een steen dom te wezen?

Waar maak je dat uit op dat wij ons 'verheven boven het plebs' voelen? De bewijslast ligt wederom bij jou. Geef maar voorbeelden IN CONTEXT waarin ik en/of anderen dit volgens jou doen.



Jensen is bijv in mijn ogen een enorme blaaskaak met zijn online filmpjes met flikkerende lichtjes. Zo Amerikaans en populistisch.

Dat is een mening en je hebt recht op jouw mening. Ik kan hier echter niets mee. Wat wil je nu zeggen anders dan dat je een Jensen-hater bent?



Trump is in mijn ogen een gimmick die de hele VS moet besturen maar ondertussen in mijn optiek dus te dom is om te poepen.

Dat is een mening en je hebt recht op jouw mening. Ik kan hier echter niets mee. Wat wil je nu zeggen anders dan dat je een Trump-hater bent?



Ik snap wel dat jullie er een andere mening op na houden (ik vind het prima trouwens) maar waarom hebben jullie vinden jullie de waarheid in pacht (dat vind ik namelijk van mezelf ook hahaha)

Dat laatste getuigt van enige zelfkennis. Als het prima is dat wij er een andere mening op nahouden en het volgens mij nu wel duidelijk is dat we hier niet heel snel uit gaan komen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van jouw bijdrages tot nu toe.

Mike
 
Het woord complotdenker zegt het al. Complot. De vraag is wie hier (in Nederland bv) en /of in de hele wereld hanteren er complotten. Maar zij noemen dat "de waarheid". HUN waarheid.
Alles wat in HUN straatje niet past is een complot.
Ik geef een paar voorbeelden die iedereen wel kent.
Vroeger gebruikten dokters kruiden. Kruiden mogen nog wel verkocht worden maar er mag niet op het pakje staan waarvoor ze dienen. Dat is BIJ WET verboden.
Waarom? Omdat de grote fabrikanten van geneesmiddelen niet kunnen verdienen aan kruiden gaan ze het verbieden! Geneesmiddelen hebben bijwerkingen, allemaal, dus ik hoef ze niet.
Tabak-industrie. iedereen weet dat je er longkanker of keelkanker van krijgt. Dat is jaaarenlang door hun niet toegegeven en nog geven ze het niet toe.
Borstimplantaten, vrouwen allemaal ziek.
Matjes, allemaal ziek.
Vaccinaties - verdienmodel maar toegeven dat we er juist ziek van worden, ho maar.

Monsanto gebruikt gifstoffen. Er bestaan filmpjes hoe dieren en mensen op boerderijen misvormde babies en dieren krijgen.
Bayer heeft Monsanto overgenomen en moet nu schadevergoedingen betalen.
Luister gewoon naar de radio en TV en wees kritisch.

Zodra er iets niet deugt en het wordt verzwegen noemen ze het "geheim". (regering).
Hebben ze het over complottheorieen? Dan moet er gelijk een lampje gaan branden en moet je naar de echte waarheid zoeken.
Voor de "gewone man" is dat zowiezo moeilijk, want ook wetenschappers en politici hebben tegengestelde meningen.
Dus wordt maar snel wakker.




 
@ Kevin: Ik ben benieuwd, zou je het me willen uitleggen?

Even snel uit m'n hoofd is het woord conspiracy theory ooit door de CIA in het leven geroepen om mensen die kritisch waren op het officiële verhaal rondom de moord op JFK monddood te maken.
En dat zie je eigenlijk met alles... Zodra je iets aan de kaak wilt stellen of gewoon iets afvraagt hoeft de ander alleen maar complot te zeggen en de discussie is stil! Ik zou zeggen google eens hierop en er is zat info te vinden over het woord "complot".


Heftige onderwerpen vind ik die over vrouwen, racisme, homoseksualiteit, abortus ed

Ik ben zelf homo en ben hartstikke gelukkig met m'n vriend, en toch is er geen enkel ander forum waar ik mezelf zo welkom voel als hier! Ook zitten hier volgens mij net zoveel actieve vrouwen als mannen op dit forum ;)

Kevin
 
Het is dat je het zelf zegt maar anders wist ik het niet. Er wordt ook niet gevraagd of je homo bent of lesbisch of katholiek of Jodin zodat je hier ja of nee mag mee-praten. Zowiezo kan iedereen hier meelezen. Volgens mij kan dat bij Google niet. moet je eerst inloggen.
.
 
Kevin heeft eens hier de klassieke uitspraak gedaan dat homo's niet te vertrouwen zijn, is me altijd bijgebleven. Hij vertelde toen dat hij zelf homo is, wat het nog hilarischer maakte! Die vrouwen die hier niet boos weglopen erkennen dat de meeste vrouwen eveneens niet te vertrouwen zijn. Daar kan je moeite mee hebben, Clemence, evenals met Trump, Baudet en andere 'populisten', maar het lijkt erop dat jij meer verzand bent in identiteitspolitiek dan wij hier. Iedereen mag hier meedoen, of je nou bruin, geel, paars bent of een slurf hebt.

De enige ware diversiteit is diveriteit van meningen en de enige ware gelijkheid is gelijkheid van kansen, niet uitkomsten. Deze lagen 300 jaar geleden al verankerd in de grondwet en types als jij staan passief aan de zijlijn terwijl deze systematisch wordt uitgehold, terwijl we van de ene naar de andere fake crisis hobbelen. Veel succes met je morele superioriteit, je komt er pas achter als het te laat is en de 'complotdenkers' al die tijd gelijk bleken te hebben gehad!



Mike
 
Oh ja, nog dit. Mensen die de waarheid vertellen worden allemaal een koppie kleiner gemaakt. JF Kennedy, zijn zoon, dokters, ministers, journalisten, advocaten. Waarom zou dat nou zijn?
 
Informatie dringt maar zover tot je door als dat je bewustzijn het toelaat. Na dat punt treedt cognitieve dissonantie op. Dat komt doordat je je niet kan voorstellen dat zoiets bestaat.

Jouw mening over Trump en Baudet is gebaseerd op wat je je hebt laten wijsmaken door de media. De media is in de meeste gevallen niet meer dan een “mind control” element van de “elite”.

Heb je de documentaire Out Of Shadows gezien, die op 10 april is uitgebracht op Youtube?

Dat is voor jou misschien wel een goed “begin”.

&feature=youtu.be
 
Informatie dringt maar zover tot je door als dat je bewustzijn het toelaat. Na dat punt treedt cognitieve dissonantie op. Dat komt doordat je je niet kan voorstellen dat zoiets bestaat.

Behalve dat dit helemaal raak is, is het ook nog heel begrijpelijk. Wij kijken dus helemaal niet neer op het 'plebs', dat is eerder voorbehouden aan de werkelijke complotdenkers, zij die keurig de stronthoop het nieuws slikken dat hen dagelijks wordt gevoerd. Het heeft te maken met het feit dat de meeste mensen helemaal geen kwaadaardige inborst hebben, wat m.i. positief is en tegelijkertijd ons werk zo lastig maakt. Men kan zich idd niet voorstellen dat dergelijk kwaad bestaat en al helemaal niet op het niveau van onze mis)leiders. Heel eerlijk gezegd, kun je het de mensen kwalijk nemen als je weet waar men zich aan de top werkelijk aan schuldig maakt i.p.v. het beeld dat ze aan de buitenwereld tonen? Toch moeten we het allemaal onder ogen zien, zonder uitzondering. Het kwaad kan alleen maar overwinnen als goede mensen niets doen!



Mike
 
Ik probeer even een voor een te antwoorden hoor. Het loopt hier best wel storm dus het kan zijn dat ik niet aan iedereen toe kom waarvoor dan alvast mijn excuus.

Ik vrees dat je te ver heen bent, Clemence. Ik zal desondanks een poging wagen om je vragen/opmerkingen te beantwoorden:

Ik vind iemand die een andere mening heeft 'te ver heen' noemen best wel een belediging. Hoezo ben ik te ver heen? Dat kan ik natuurlijk ook gewoon van jouw zeggen toch?

Oke, je doet zeg je aan complotfeiten. Maar ik heb tot nu toe alleen heel schreeuwerige en discutabele bronnen voorbij zien komen.

Welke bronnen zijn volgens jou schreeuwerig en discutabel? Dit is een zeer algemene opmerking die zonder dat je specifiek wordt nietszegend is. De bewijslast ligt bij diegene die het oordeel velt, dus jij bent aan zet!

Dat is wel grappig dat je mijn vraag omdraait :)
Ik ga echt niet alle bronnen erbij halen maar ik vind eigenlijk verreweg de meeste hier totaal onwetenschappelijk. Tot zover mijn antwoord.
Ikzelf geloof in andere bronnen, maar die zal jij discutabel vinden. Het is niet zo dat we dan een welles-nietes gaan doen want ik heb mezelf echt niet als taak toebedeeld om jullie van mening te doen veranderen (as if)
Ik ben gewoon nieuwsgierig aangelegd en heb heel veel zitten lezen hier. En het is niet gelukt om iemand als Trump, ondanks alle filmpjes, of iemand als Baudet serieus te nemen.


Ik denk ook dat als je heel eendimensionaal googelt je uiteraard altijd antwoorden zult vinden die in je straatje passen.

Dat heet ‘confirmation bias’ en daar heb jij zo te lezen meer last van dan wij. Opnieuw ligt de bewijslast bij jou en zul je met meer aan moeten komen dan algemene oneliners.

Ik denk dat we allemaal doen aan confirmation bias. Ik niet meer dan jij bijvoorbeeld. Ik hoef niks te bewijzen, jullie van mij ook niet. Zoals ik dus al eerder zei, ik vind het gewoon bijzonder om allerlei invalshoeken te lezen. En dan trek ik daarna mijn eigen conclusies. Het enige verschil is denk ik dat ik niet denk van mezel dat ik de wijsheid in pacht heb ;-)

Maar waarom voelen mensen zich op oa dit forum dan zo verheven boven het plebs? Waarom hebben jullie wel de feiten en waarom zijn jullie wakker en ligt de rest onder een steen dom te wezen?

Waar maak je dat uit op dat wij ons ‘verheven boven het plebs’ voelen? De bewijslast ligt wederom bij jou. Geef maar voorbeelden IN CONTEXT waarin ik en/of anderen dit volgens jou doen.

Zie je eigen antwoorden boven ;-)

Jensen is bijv in mijn ogen een enorme blaaskaak met zijn online filmpjes met flikkerende lichtjes. Zo Amerikaans en populistisch.

Dat is een mening en je hebt recht op jouw mening. Ik kan hier echter niets mee. Wat wil je nu zeggen anders dan dat je een Jensen-hater bent?

Oh dat is dan weer jammer dat je me woorden in de mond legt. Ik vind Jensen een blaaskaak zoals ik zoveel mensen blaaskaken vind. Die haat ik dan niet meteen. Haten vind ik een groot woord. Ik haat maar weinig mensen. Eigenlijk niemand bedenk ik me net.

Trump is in mijn ogen een gimmick die de hele VS moet besturen maar ondertussen in mijn optiek dus te dom is om te poepen.

Dat is een mening en je hebt recht op jouw mening. Ik kan hier echter niets mee. Wat wil je nu zeggen anders dan dat je een Trump-hater bent?

Zie antwoord boven ;-)

Ik snap wel dat jullie er een andere mening op na houden (ik vind het prima trouwens) maar waarom hebben jullie vinden jullie de waarheid in pacht (dat vind ik namelijk van mezelf ook hahaha)

Dat laatste getuigt van enige zelfkennis. Als het prima is dat wij er een andere mening op nahouden en het volgens mij nu wel duidelijk is dat we hier niet heel snel uit gaan komen vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van jouw bijdrages tot nu toe.

Niet. Ik hoef ook helemaal geen toegevoegde waarde te hebben eigenlijk. Nergens niet. Hooguit ter vermaak wellicht. Maar dat is een kwestie van smaak ;-)

Mike

ps zetten we hier altijd onze naam onder onze posting? Is dat een forum regel?
In dat geval:

Clemence
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.776
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan