Complotdenkers?


Complotdenker Micha Kat moet 2 jaar de cel in voor opruiing en bedreiging​


De rechtbank in Den Haag heeft complotdenker Micha Kat veroordeeld tot 28 maanden cel, waarvan vier voorwaardelijk. Hij heeft zich schuldig gemaakt aan onder meer opruiing en bedreiging aan het adres van voormalig RIVM-baas Jaap van Dissel. Het OM had een celstraf van 4 jaar tegen hem geëist. Zelf was Kat niet in de rechtbank aanwezig, wat ook gold voor zijn advocaat.

De zaak draaide om uitspraken die Kat, voormalig journalist, onder meer deed in het zogenoemde Red Pill Journal. Daarin sprak hij met twee anderen (Wouter Raatgever en Joost Knevel) vrijwel dagelijks over complotten, waaronder een complot dat draaide om een vermeend satanisch pedonetwerk in Bodegraven. Kat trad daarbij niet op als journalist die objectief verslag deed, zoals hij zelf beweerde, maar nam "een activistische rol" aan, oordeelt de rechtbank.
 
Complotdenkers moeten kapot!
“Het is ongekend. Je gaat niet een burger die al gestraft is door de strafrechter belasten met 215.000 euro voor vage schade.”
Jeroen Pols
“Als de gemeente zich deze bevoegdheid toe-eigent is dat een frontale aanval op de vrijheid van meningsuiting. Dit moet van tafel.”
Jeroen Pols
Toen hij na 11 maanden detentie voorwaardelijk vrij kwam was er beslag gelegd op zijn bankrekening en kon Knevel maandenlang nergens een andere bankrekening openen. Toen hij uiteindelijk in Litouwen een bankrekening had geopend, werd die ook binnen 48 uur opgeheven. “Als ik bel of het beslag van mijn rekening af mag, staat meteen politie voor de deur.” Hij vraagt zich af wie er zoveel macht heeft.
 
Complotdenkers moeten kapot!


Toen hij na 11 maanden detentie voorwaardelijk vrij kwam was er beslag gelegd op zijn bankrekening en kon Knevel maandenlang nergens een andere bankrekening openen. Toen hij uiteindelijk in Litouwen een bankrekening had geopend, werd die ook binnen 48 uur opgeheven. “Als ik bel of het beslag van mijn rekening af mag, staat meteen politie voor de deur.” Hij vraagt zich af wie er zoveel macht heeft.
Die schadevergoeding begrijp ik wel, de gemeente Bodegraven-Reeuwijk is financieel de slechts presterende gemeente van Nederland.
Ze hebben het geld heel hard nodig.
 

AIVD waarschuwt voor complottheorie dat kwaadaardige elite aan de macht is​

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) waarschuwt voor de complottheorie dat er in Nederland een kwaadaardige elite aan de macht is. Daar gaat een langetermijndreiging vanuit, staat in het jaarverslag over 2022.

Het zijn niet de enige zorgen in rapport. Zo is de dreiging van door IS aangestuurde aanslagen hoger dan het afgelopen paar jaar.
Maar als het gaat om het anti-overheidsactivisme zegt de AIVD een "ontwikkeling" te zien van van extremisten die zich niet alleen richten tegen de overheid. Ze richten zich ook meer en meer tegen allerlei organisaties en instituties zoals journalisten, wetenschappers en rechters.
Volgens de AIVD dragen deze extremisten de boodschap uit dat in Nederland een kwaadaardige elite aan de macht is, die de vijand is van de Nederlandse bevolking. De elite zou gebeurtenissen verzinnen die bedoeld zijn voor steeds verdergaande controle, zoals de coronapandemie, de
stikstofcrisis en de oorlog in Oekraïne.
De AIVD schat in dat waarschijnlijk meer dan 100.000 personen in meer of mindere mate in deze complottheorie geloven. Het gevaar is dat deze mensen menen in oorlog te zijn met de 'elite' en dat het gerechtvaardigd is om geweld te gebruiken. Personen die deel uitmaken van de elite zouden moeten worden gearresteerd, berecht in tribunalen en volgens sommigen ter dood worden gebracht.

Levensgevaarlijk die complotdenkers!
 

AIVD waarschuwt voor complottheorie dat kwaadaardige elite aan de macht is​



Levensgevaarlijk die complotdenkers!
Ook op de NOS



Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.077
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan