Compliment

G

Guest

Guest
Ik ben nu een paar dagen aan het lezen hier op het forum. Wat een enorme schat aan informatie is hier te vinden!! Ben overigens nog lang niet klaar met lezen maar ik moet mezelf een beetje remmen anders verdwijn ik weer in het thema eten en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Mike, ik las geloof ik ergens dat je zei dat je alleen stukken schrijft als je geïnspireerd bent, dat geloof ik onmiddellijk, de bezieling spat er van af van de stukken die je schrijft. Daardoor komen ze bij mij in elk geval helemaal binnen!!

De groene smoothies met bladgroenten zijn de deur uit, ben nu begonnen met de smoothie zoals hij hier op de site staat. Nog niet helemaal met alle ingrediënten, maar het begin is er.

Ook heb ik inmiddels het Keltisch zeezout besteld, dat sprong er voor mij in alles wat ik gelezen heb enorm uit. Zowel voor mezelf om aan mijn voeding toe te voegen, als wel voor mijn man die het gaat gebruiken voor neusspoelingen. Hij kampt al bijna 20 jaar met neuspoliepen en chronische verstopping van zijn bijholtes en voorhoofdsholte. Normaal gaat dat op en af en gaat het soms iets beter. Nu duurt het echter al een paar maanden, het zit echt helemaal vast, er komt niks los, en hij is inmiddels zo wanhopig dat hij op het punt staat om zijn neuspoliepen te laten verwijderen in de hoop dat dat in elk geval (tijdelijk) verlichting zal geven.

Maar om terug te komen op de titel van mijn topic compliment: Ontzettend bedankt dat jullie de tijd nemen om deze waardevolle informatie beschikbaar te maken en mensen te helpen in hun zoektocht naar de juiste voeding!!!

Liefs, Wendy

 
Wendy,

Wat een enthousiasme, dat horen we graag. Ik vind het ook een heerlijk forum waar ontzettend veel te leren valt.

Lees maar lekker verder en er zijn wel slechtere dingen hoor (dan goede voeding) waar je in kunt verdwijnen.

Wat voor je man ook nog goed zou kunnen helpen is om naast het keltisch zeezout ook een druppeltje 35% H2O2 foodgrade in het water erbij te doen. Als hij dat eng vind kan je ook een paar druppeltjes 3% doen maar bij ik merk zelf dat de 35% meer 'oplost' zeg maar.

Lia

 
Hoi Lia,

ik had inderdaad ook al iets gelezen over de foodgrade H202 maar liep een beetje vast op de manier om de oplossing te verdunnen. Maar dat moet ik nog maar eens goed en rustig gaan nalezen. Ikzelf vind het zonde als hij die poliepen chirurgisch laat verwijderen, aan de andere kant zie ik ook wat het met hem doet, hij heeft geen geur en smaak, hij snurkt waardoor hij helaas op de logeerkamer slaapt anders doe ik geen oog dicht. Kortom het is geen pretje. En ik probeer hem wel bewust te maken van het feit wat goede voeding kan betekenen maar hij is helaas nog niet zover dat hij al die oude patronen kan en wil loslaten en dat heb ik te respecteren.

Maar dat ik enthousiast ben is zeker, het is fijn om hier dingen te lezen die gelijk een "klik" maken met mijn gevoel, dan weet ik dat ik op het juiste spoor zit.

Ik hoop dat het Keltisch zout vandaag binnenkomt, ga nu boodschappen doen, ik wil de bottenbouillon gaan maken.

Liefs, Wendy

 
Hoi Wendy,

Hier vind je meer uitleg over het gebruik van H2O2 en het verdunnen.

Wij zijn vandaag ook weer in de weer om bouillon te maken. Een pan van 21 liter. 8)

Lekker joh.

Lia

 
sjezus, 21 liter. Wat doe je er allemaal in dan?

Ik ga namelijk volgende week weer een bouillon maken. Nu gaat er een hele kip in, ossestaart, mergpijpjes, wortel, uien, selderij, Keltisch zeezout. :)

Ik heb de site bekeken en daar staat het op. :D

 
Bedankt Lia!! Ja 21 liter is voor mij ook wat aan de grote kant, mijn pan gaat niet verder als 5. Maar wel makkelijk als je het allemaal in kan vriezen!! :)

 
Wij kunnen inderdaad veel invriezen, dan hebben we meestal voor 3 weken soep. We eten het dus elke dag.

En er gaat een hoeveelheid naar mijn moeder.

Lia

 
Quote:
Mike, ik las geloof ik ergens dat je zei dat je alleen stukken schrijft als je geïnspireerd bent, dat geloof ik onmiddellijk, de bezieling spat er van af van de stukken die je schrijft. Daardoor komen ze bij mij in elk geval helemaal binnen!!


Ik kan dit volledig onderschrijven. Ik kan van lang niet iedereen zo maar teksten lezen. Ze grijpen me niet, zijn te langdradig of wat dan ook. Mike's informatie, maar ook schrijfstijl spreken me wel aan. Op het forum ben ik ook altijd geprikkeld om het vervolg van een topic te checken wanneer ik zie dat fatsnotbad heeft gereageerd.

 
Hallo poekie mag ik vragen waar jullie de 21 liter bouilon in bewaren. Ik bedoel zijn dst plastic bakjes??als dat zo is ....is dat niet schadelijk??je hoort tegenwoordig zoveel negatieve verhalen over plastic bskjes vandaar mijn vraag. Alvast bedankt

Groet lizzy

 
Wij bewaren het wel in plastic bakjes, denk eraan het koud in de bakjes te doen. Volgens mij is er dan niet zoveel aan de hand.

Dat je dit nooit in het plastic moet verwarmen en zeker niet in de magnetron hoef ik vast niet meer te vertellen.

Wendy, welkom hier, en wat leuk dat je met complimentjes begint.

Ik heb zelf meer dan 20 jaar chonisch bijholteontsteking gehad. Veel neusspray gebruikt, stomen, uien naast bed, gespoeld door kno arts(traumatische ervaring)

Ik ben hier nu al 4 jaar helemaal vanaf, dit is gebeurd toen ik met eliminatie-dieet ben begonnen en nog verder verbeterd sinds ik wp eet en H202 gebruik.

 
Beste Wommes,

Misschien post ik voor jouw misschien een heel vreemde oplossing voor probleem van de verstopte voorhoofdholtes en bijholtes en het hinderlijke snurken van jouw man.

Zelf heb ik jarenlang hiertegen natuurgeneeskundige druppeltjes ingenomen van Bonusan nl. Echinacea en Sinusan en die heb ik sinds deze zomer kunnen schrappen.

Mijn dochtertje van 6 kreeg in die periode een vervelende voorhoofdholteontsteking en kan niets van medicijnen en plantaardige druppeltjes verdragen.

Zoals reeds eerder in een ander topic aangegeven hebben wij contacten met een natuurgeneeskundige praktijk in het Zeeuws-Vlaamse Eede die inmiddels 450 verschillende soorten edelstenen van betrouwbare kwaliteit aan acceptabele prijzen verdeelt.

In het geval van mijn dochtertje hebben we meerdere kleine stukjes aquamarijn op de plaats van de ontsteking gelegd. Daarna is ze meteen beginnen gloeien. Ze kreeg het warm en binnen het uur was de ontsteking helemaal genezen. Haar gezichtskleur ging van bleek naar blozend. Ze heeft de daaropvolgende nacht uitstekend geslapen en de dag daarna was ze vanouds en ze heeft sindsdien nooit meer van een ontsteking geklaagd.

Zelf heb ik door het tijdelijk dragen van een grote aquamarijn bij me inmiddels mijn hooikoorts en chronische bijholteontstekingen voorgoed verholpen.

Mij is bekend dat de praktijk ook stenen verdeelt die hinderlijk snurken effectief bestrijden. De juiste benaming weet ik helaas niet meer. Even een mailtje sturen naar gezondheid@zeelandnet.nl voor het antwoord. Ik verwacht dat je man binnenkort weer naast je kan gaan slapen !

 
Dat laatste lijkt mij een redelijk voorbarige conclusie, wel goed dat je je eigen ervaringen deelt hoor, maar op deze manier klinkt het als een wondermiddel.

 
Even de volgende aanvulling.

Het is mooi meegenomen als je door het combineren van zowel een goede voeding als andere hulpmiddelen een sneller herstelproces kan doorlopen en zelf ervaar ik dit momenteel. Vandaar dat ik het verhaal met jullie wou delen in de hoop dat jullie (zoals ze in Vlaanderen zeggen) er jullie voordeel kunnen mee doen.

Het dragen van of slapen met de juiste edelstenen kan ondersteunend zijn in het verlichten en soms het volledig verhelpen van heel wat gezondheidsklachten.

Hierbij is de nodige voorzichtigheid geboden om de reden dat er ook vervalsingen / namaakstenen aangeboden worden.

Ga je zelf op het internet naar een bepaalde steen op zoek dan is niet altijd duidelijk of het om de originele goedwerkende steen gaat. Om deze reden kan ik het ongeloof bij Dirtsa in eerste instantie dan ook goed plaatsen.

Wij halen onze stenen bij een natuurgeneeskundige praktijk waar men enkel met betrouwbare stenen van minimaal AA-kwaliteit werkt en wij hebben om deze reden de goede eigenschappen hiervan kunnen ervaren. :)

 
Ik ben er ook steeds meer van overtuigd dat edelstenen in het algemeen een frequentie hebben of iets met de energie uit de aarde doen. Quartz is een bekend voorbeeld, maar naar mijn idee moet je toch ook de frequentie van andere stenen kunnen meten als men dat ook van quartz kan?

Als iedere edelsteen een andere frequentie heeft, dan kunnen ze ook voor verschillende doeleinden gebruikt worden.

Ik verbaas me niet meer over 'wondermiddelen', omdat we nog zo weinig weten of eerder, dat bestaande kennis verloren is gegaan of wordt achtergehouden en nu herontdekt wordt.

 
Het heeft niets met ongeloof te maken hoor, maar meer met de stelligheid waarmee jij beweert dat ze binnenkort weer naast haar man kan slapen.

Dat is nogal een bewering, ik heb er echt helemaal niets op tegen als je je ervaringen deelt, maar alleen edelstenen zullen naar mijn idee zo'n heftig probleem niet oplossen. Het kan misschien wel ondersteunend werken.

 
@Vivianne Ik zou zo een steen bestellen als ik niet met beide voeten op de grond stond.

Hier hetzelfde probleem ook met snurken, mijn vriend voedt zichzelf niet goed, ik denk dan ook dat zo'n steen het snurkprobleem niet zo 1 2 3 gaat oplossen.

Dat het je lijf ondersteund zou kunnen, ik heb geen idee,maar ik denk zelf dat bijna alles met goede voeding begint.

@Wommes wel vervelend dat apart slapen, rust is belangrijk, maar samen in 1 bed is toch wel gezelliger vind ik.

ratel

 
Ja leuk is anders, en het doet ook echt wat met je. Maar ik ben zelf ook wel van de edelstenen, heb er een aantal thuis ook. En ik geloof zeker dat die een positieve bijdrage kunnen leveren. Ik neem het zeker mee, evenals het Keltisch zeezout en de H2O2. Hij gaat morgen naar de huisarts voor een verwijzing naar de KNO-arts. Ik hoop dat hij er alsnog van af zal zien.....

 
Hij kan gewoon aanhoren wat deze arts te zeggen heeft en welke oplossing hij aandraagt. En dan alles on overweging nemen, voelen of hij dat echt wil of toch de voeding en het zelfherstellend vermogen van zijn lichaam een kans wil geven.

 
@ rateltje

Misschien denk je nu van wat gebeurt er daar allemaal ? Wij staan hier echt met onze beide voetjes op de grond hoor,...

Van mij hoeft er niets, we hebben respect voor elk standpunt. Zo zijn we thuis opgegroeid.

Het afgelopen jaar hebben we hier los van de voeding al meerdere malen gezien dat de stenen serieuze klachten kunnen oplossen !

Mijn zoontje had een serieuze spraakachterstand opgelopen door een tijd lang niets te horen als gevolg van een dubbele slijmoor. Hij had hierdoor weinig vriendjes op school. Hij slaapt nu 2 maanden met chalcedoon en kyaniet in de kussensloop. Resultaat hij kan zich nu taalkundig heel vlot uitdrukken en ook andere mensen buiten ons gezin begrijpen hem goed. Vroeger was dit een serieus probleem en hierdoor werd hij boos als er niet gebeurde wat hij verwachtte.

Zelfs de logopediste die hem onderzocht in april van dit jaar en met de behandeling begon in juli, vond begin augustus dat het opeens heel vlot ging en kon het niet plaatsen. Ze vroeg me om opheldering en zei vervolgens : " Vooral doorgaan met het slapen met de steentjes " !

Het aanpassen van het voedingspatroon volgens de principe van WAPF kan trouwens tijdens het reinigingsproces overgevoelige reacties van bepaalde organen met zich meebrengen. Zelf had het ik een dag of 10 geleden met mijn bloedsuikerspiegel. Ook in dit geval blijken de steentjes goed van pas te komen.

 
@Vivianne, maakt het nog uit welke vorm de stenen hebben? Want je hebt getrommelde stenen en je hebt grove stenen. Vierkant, rond, hartvorm, stervorm of naturel enz.

Mijzelf zou het niet uitmaken namelijk, want de werking zit in de steen dan en niet in de vorm. Of zie ik iets niet goed?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan