Colloidaal zilver en goud, ervaringen

aventurijn

New member
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met zowel colloidaal zilver als -goud?
Je leest zo veel verschillende dingen... na weken oriënteren heb ik beide gekocht. Maar ik twijfel.
Korte uitleg... paar jaar geleden burn out, redelijk hersteld. Al jaren moe (CVS destijds bestempeld, maar of ik dat echt "geloof"... Ik weet t niet. Het gaat in vlagen. Wel ben ik emotioneel soms een wrak en heb ik pieken en diepe dalen. Daar wil ik van af. De laatste 5 jaar zijn hier heel heftig geweest.
Dus vandaar dat ik dacht aan goud water.
Maar... Ik loop ook al járen bij de cardioloog. Heb een hartritme stoornis waarbij ik zonder medicijnen 100 kan worden. Maar ondanks dat dit al tig jaar er is, wordt het vele malen erger. Binnen kort meer onder zoeken. Maar komt wellicht door turbulente tijd. Wat ik me voor kan stellen. Alleen angstig wordt ik er wel van. Ik ben sowieso een angsthaas en angstig persoon.

Ik heb een afgebroken kids die soms bloed. Moet ik mee naar tandarts. (Angsthaas, dus loop.er al veel te lang mee, binnen 3 weken gaat ie er uit). Maar uit angst voor ontstekingen die er soms zijn, wil ik zilverwater slikken.

Kortom, wie heeft we ervaring me een van de 2 of met beide? En ook qua bijwerkingen?
Oma, ik heb ook nog prikkelbare darmen ;)
 
Ik denk dat er een groot onverwerkt trauma achter zit. Ik ken meerdere mensen met vergelijkbare verschijnselen waar dit ook het geval is. Je kan eens gaan zoeken op PTSS en CPTSS, kijken of je daar dingen in herkent. Zo niet, dan kan het iets lichamelijks zijn, een ernstig tekort of iets anders. Zilver of goud gaan het niet oplossen voor je.
 
Aventurijn,

Uw verhaal heeft wat van mijn verhaal, met dit verschil dat ik niet zo'n angsthaas ben.
( schaam u niet)
Het lijkt mij dat het bij u ook vooral stress is, onverwerkte stress. Zo iets heb/had ik ook.( ook bestempelt als zijnde CVS) jaren zoeken en proberen naar van alles, dus ook colloïdaal zilver en goud, hielp dus geen moe...niets.
Op advies van mijn homeopaat begonnen met veel vitamine C te nemen, tot wel 10 gram poeder per dag. Hielp, maar ook niet echt jedat.
Liposomale vit. C neem ik nu : Geweldig gewoon. Ik maak het zelf, 80 gram per liter!, is reuze makkelijk. Mijn hartritme stoornis mindert, ik krijg meer kracht, de CVS klachten trekken weg, en, net als uw klacht, mijn gebit betert. Wanneer mijn bloed verzadigt is met C krijg ik last van mijn maag, wat misselijk. Niets mis mee, gewoon een dag minderen met C en dan weer, wel iets minder dan voorheen, verder. ( moet je zelf even uittesten)
Volgens mijn homeopaat kan zilver en goud werken, maar ook helemaal niets doen. Dit hangt van de persoon af.
grt Maarten2
 
Angst is een slechte raadgever. Maar als je ontstekingen in de mond wilt voorkomen zou ik zelf eerder met waterstofperoxide spoelen. Ook niet te vaak en te lang, eigenlijk beter als er sprake is vaneen ontsteking. Koop foodgrade en verdunnen naar 1,5%. Sterkte!
 
@aventurijn
Een hele belangrijke stressfactor kan straling zijn in de directe omgeving. Dus wifi, 4g, dect telefoon en mobiele telefoons. Zit je vaak op je mobiel met wifi of 4g? Ligt je telefoon naast je bed? Werk je i n een omgeving met veel straling??
Misschien ben je gevoelig voor straling. Google eens op electrosensitiviteit, electrosmog etc.
Ikzelf heb hier veel last van. Ik krijg geen hartritmestoornissen maar in mijn hoofd gaat het niet goed als ik teveel aan straling ben blootgesteld. Ik heb daardoor heel veel stress en in het ergste geval angst. Maar ik weet van anderen dat je er hartritmestoornissen van kunt krijgen.
Om te weten of je er gevoelig voor bent is het het beste om gedurende een dag of 4 zeker je telefoon niet te gebruiken (of alleen in de vliegtuigstand) en thuis de wifi uit te zetten, in ieder geval 's nachts.
Soms kunnen de klachten eerst verergeren maar na een paar dagen zou er verbetering moeten optreden. Zit je op facebook, ga dan naar de site "Straling en zo" voor mega veel informatie. Uiteraard niet via je mobiel maar via een computer met bedrade internetaansluiting.
Door stress kan je ook bijnieruitputting krijgen en bij bijnieruitputting genezen ontstekingen minder goed.
Succes met je zoektocht.
 
Dank jullie wel! Ik ga het allemaal mee nemen.
Mbt trauma/onverwerkte zaken... Ik loop momenteel bij een psycholoog. Onder andere daarvoor. (Onze zoon, toen 12, is 4 jaar geleden heel ernstig ziek geweest. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat schijn ik nog niet echt een plek gegeven te hebben)
Ik slik sinds een aantal weken een heel goede multi vitamine. Heb ik op moeten bouwen, lichaam reageerde er heel sterk op. Zit nu bijna aan de aanbevolen dosering.

Hartritme heeft bij mij ook heel veel te maken met vermoeidheid en te weinig slaap (voor mijn doen).

Nogmaals dank jullie wel!

Ik ga het zilver en goud denk ik wel uit proberen. Maar twijfel nog wel.
Ik spoel mijn mond al met mond spoeling (de goede). Maar alleen als de kids weer eens bloed (paar keer per week). De andere kiezen en tanden worden er over gevoelig door.
 
hilde,
lecithine van merk Bloem, vitamine C van merk Jacob Hooy(kilo pot i.v.m. prijs)
Voor een liter neem ik 4 tot 8 volle eetlepels lecithine en , voor mij (recept is zes afgestreken eetlepels voor 8 afgestreken lepels C), 40 tot 80 gram, of meer, vit. C in een liter water. Dit een dag, 24 uur, laten staan (lecithine moet weken anders lost het niet goed op in de blender) met af en toe schudden (vit. C moet oplossen)
Dan alles 1 a 2 minuten in de blender waarna ik het in een ultrasoon-reiniging apparaat (volgens zeggen voor € 35,- bij de blokker te koop, ik heb een kleine prof. voor € 75,-) vrot voor ong. 15 minuten (volgens recept mag 5 min ook)
Ik neem het met mango sap, dit sap alleen om 's morgens en 's avonds, wat lekkers te drinken.
Werkt wonderbaarlijk veel beter dan alleen de vit. C poeder opgelost in water.
Succes Hilde.
 
Avonturijn, heb je wel eens een groot bloedonderzoek gehad? Ik denk o.a. aan vit B12 en voor de schildklier.
 
Ja, een haar geleden geloof ik.
B12 was voldoende volgens huisarts, volgens internet in het grijze gebied (weer waarden zo niet uit mn hoofd). Schildklier is inderdaad langer geleden onderzocht. De laatste keer vit D, vit B12 en magnesium. Heb ik zelf om moeten vragen. Vit D was aan de lage kant en kon ik zelf bij slikken. Magnesium was redelijk tot goed.
Ik ben nu wel een heel goede multi vitamine gaan slikken. Hopelijk is/wordt het over een tijdje beter....
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan