coeliakie, en toen?

Poekie

Administrator
Het lijkt wel of je bepaalde mensen 'aantrekt'.

Ik ging naar de bieb om een poster voor de lezing van 29 januari op te hangen en kwam buiten een vrouw tegen.

Ik had ook flyers bij mij dus ik deelde er direct eentje uit.

Wat bleek, ze was net onderweg naar de bibliotheek om boeken te halen over coeliakie.

Dat was nl. die ochtend bij haar geconstateerd. Voor zover ik begrijp is coeliakie een gluten intolerantie.

Dan zou ze dus de verkeerde granen moeten laten voor wat ze zijn: ziektebrengers en dikmakers en overgaan op de goede glutenvrije koolhydraten: groenten, honing, glutenvrije granen (rijst, quinoa, gierst, boekweit).

lk hoop dat ze naar de lezing komt. Heb haar ook nog een mail gezonden met info hierover.

Adviezen welkom.

 
Vind het wel vreemd dat dit hier aangehaald wordt:The three most damaging foods to our health: Wheat, Cowmilk and Soy

Melk is toch niet slecht, integendeel het is een superfood.

Hoe kan het hier dan slecht genoemd worden of ik moet iets verkeerd gelezen of begrepen hebben.

 
We plaatsen hier informatie waarvan we denken dat deze mensen kunnen helpen. Etwald hangt het Paleodieet aan, dat ervan uitgaat dat neolitische voedingsmiddelen als zuivel en granen geen plaats hebben in de menselijke voeding. Door het werk van Price weten we dat dit allemaal een stuk genuanceerder ligt en er is zelfs in de Paleowereld een verschuiving gaande, waardoor er nu ook bijv. lacto-Paleo is (Paleo aangevuld met rauwmelkse zuivel). Je moet uit de info van Etwald lering trekken en hier en daar zeker een kritische noot plaatsen, maar in essentie komt Paleo in ieder geval grotendeels overeen met WAPF.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.765
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan