chlorella

hanna

New member
Hoi!

Ik heb een vraagje over chlorella en spirulina. Ik gebruik dit nu sinds twee weken dagelijks elke ochtend op een lege maag in een smoothie met appelsap. De normale ontgiftingsreacties( lichtelijke hoofdpijnen,beetje diarree. maar heb nu ook last van lichamelijke zwakheid,moeheid,lusteloosheid en beetje verkoudheid+misselijkheid. Zijn dit ook ontgiftingseacties of is het gewoon pech hebben en gewoon een griepje?

Alvast bedankt!

 
Beiden kunnen mogelijk zijn ! twee weken zijn ook te kort omm te kunnen zeggen het werkt of het werkt niet.

Gebruik ze nu zelf een jaar (2 Spirulina en 4 chlorella per dag). Heb het afgelopen jaar zoveel omgegooit wat voeding betreft, dat mijn darmen nu pas een beetje beginnen te stabiliseren.

Gewoon doorgaan.

Misschien verdelen over de dag ?

Groetjes.

 
Hanna,

Welkom, wat gebruik daarnaast allemaal voor voeding? Want het hoeft niet perse in de chlorella/spirulina te zitten.

Ik weet niet of je nog meer bent gaan veranderen?

 
Hoi poekie

Dankjewel voor je reactie. Ik ben nu bijna volledig overgestapt naar biologisch en ben nu sinds een paar maanden vegetarisch maar eet zo nu en dan wel een stuk vis.

Zou dat het misschien kunnen zijn?

Groetjes

Hanady

 
Quote:
heb nu ook last van lichamelijke zwakheid,moeheid,lusteloosheid en beetje verkoudheid+misselijkheid.


[/quote]Ik ben nu bijna volledig overgestapt naar biologisch en ben nu sinds een paar maanden vegetarisch Zou dat het misschien kunnen zijn?
Quote:
Ja, dat is het. Ik wordt ook altijd moe, lusteloos en een beetje misselijk van vegetariers :mrgreen:

Nee hoor, grapje. Het zou best eens ontgifting kunnen zijn als je ineens veel (rauwe) vegetarische voeding eet icm chlorella.

 
Waarom ben je vegetarisch gaan eten hanna?

Je zult merken dat hier op het forum juist dierlijke vetten in de vorm van vlees, vis, orgaanvlees en zuivel erg veel toegepast worden.

Eigenlijk moet je bij elke maaltijd deze volgorde en samenstelling toepassen:

veel vetten - minder eiwitten - weinig koolhydraten.

En zolang je nog niet in een vetverbranding zit moet je minimaal (droog gewicht) 100 gram koolhydraten tot je nemen.

In de vorm van quinoa-gierst-witte rijst-zoet bataat-koudgeslingerde biologische honing-billington's suiker

Als ik zo jouw klachten lees heb ik het idee dat jouw bloedsuikerspiegel te veel op en neer gaat.

En een stabiele bloedsuikerspiegel is erg belangrijk. Een stabiele bloedsuikerspiegel krijg je door vetten te eten, dierlijke vetten zoals vlees, vis en roomboter.

 
Dag lieve mensen,

De reden dat ik vegetarisch ben geworden is dat ik het gewoonweg niet over mijn hart kan verkrijgen om veen dier tot me te nemen dat is gedood voor consumpsie(ongeacht of ze nou wel of niet een goed leven hebben gehad). Ik sluit me daarbij ook heel erg aan bij het hindoeisme en de wet van karma. Ik eet dagelijks roomboter( ghee) en meerdere malen per week eieren.biologisch volkorenbrood eet ik dagelijks en dat gecombineerd met biologische kaas. De quinoa ga ik zeker even proberen! Daarbij eet ik absoluut geen schadelijke e-nummers meer. Koudgeslingerde honing ook even proberen dan.Mike:bedankt voor de link,ik ga hem even bekijken. Bedankt voor jullie reacties!

 
Oh en niet te vergeten: noten zitten ook dagelijks in mijn voedingspatroon. Daarnaast biologisch fruit. Voornamelijk appels of een banaan.

 
De ongemakkelijke waarheid over zuivel voor vegetariers:

Door boter, kaas en andere zuivel te eten bevorder je wel degelijk het doden van dieren. Er worden nl. niet alleen koeien geboren die de melk geven waarvan jullie de boter, kaas en andere producten consumeren. Er worden ook stiertjes geboren en deze geven geen melk. Zo ook met bokjes als je bijv. geitenkaas of andere geitenzuivel consumeert.

Van oudsher werden deze mannelijke dieren opgegeten, als onderdeel van een natuurlijke kirngloop. In traditionele, mediterrane gemeenschappen zie je dit nog steeds. Met deze natuurlijke kringloop is niets mis!

Mag ik je er ook op wijzen dat het hindoestaanse kastensysteem door de Engelse koloniale overheersers is uitgevonden en geintroduceerd in de Indiase cultuur? Het is een verdeel-en-heerssysteem dat tot op de dag van vandaag nog zo ver gaat dat mensen in de laagste kaste 'untouchables' worden genoemd, hetgeen betekent dat ze letterlijk te vies worden beschouwd om aangeraakt te worden. Deze mensen moeten noodgedwongen toiletpotten van de hogere kastes met hun blote handen schoonmaken!

De rechtvaardiging van dit systeem? Karma! Mensen uit de lagere kasta zouden daarin terecht zijn gekomen door 'negatief karma'. Ze zouden in dit leven gestraft worden vanwege fouten die ze in vorige levens gemaakt zouden hebben. Moet je al met je blote handen andermans uitwerpselen verwijderen, heb je ook nog de karmische last op je schouders dat je lot een straf is, voortkomend uit foute vorige levens! Zo zie je maar weer dat de gedachte van karma compleet uit zijn verband is gerukt als instrument van onderdrukking en om mensen in angst, onwetendheid en stress te houden.

In vegetarische kringen dweept men nogal met de karma-gedachte. Vlees eten zou 'slecht karma' over jezelf afroepen. Waar wij hier voor staan is NIET de bio-industrie en intensieve veehouderij. Waar wij hier voor staan is een systeem gebaseerd op gras, klaver en kruiden, waarbij we allereerst goed zorgen voor de bodem en planten en daarmee de planteneters en uiteindelijk onszelf. Opnieuw een gezonde kringloop dus. De indianen noemden dit het 'wiel des levens' en zij beseften dat er om te leven andere organismes moeten sterven, OOK PLANTEN! Het is het wiel des levens waarbij leven dood is en dood ook weer leven. Als wij sterven voeden we weer de wormen en zo hoort het ook. Niets in de natuur wordt verspild.

De karmagedachte zoals deze vandaag de dag wordt gebezigd is gebaseerd op schuldgevoel en schuldgevoel is angst en angst is stress. We leven in een vrij universum van oorzaak en gevolg, waarbij je op basis van je eigen vrije wil individuele keuzes kunt maken, die ook weer leiden tot bepaalde gevolgen. Dat is wat er werkelijk met karma wordt bedoeld door de hindoestanen. Het karma dat je over jezelf afroept als vegetarier is dat je een onvruchtbaarheidsdieet eet, dat leidt tot depopulatie. Dat noem ik pas negatief karma!

Mike

 
Wow daar kan ik inderdaad niet over in discussie gaan. Ik ga er even goed over nadenken. Groetjes en bedankt!

 
Mijn voornaamste reden van eten is dat je het bewust doet. Zonder dat er een levendx wezen voor gemarteld hoeft te worden. En dan is inderdaad het eten van biologisch vlees waarbij de dieren vrij hebben mogen rondlopen en met respect behandeld worden, het beste. Kom net van de winkels, en heb biologisch rundvlees gekocht. Als ik het stukje over kaas en zuivel lees,dan snap ik dat het inderdaad nutteloos is om uberhaubt vegetarisch te zijn.nu heb ik nog een vraagje: kan je als je vlees met mate eet, overgewicht terugdringen?

 
Je kunt overgewicht terugdringen door je voeding niet hoofdzakelijk op koolhydraten te baseren, maar op dierlijke vetten en eiwitten, in de vorm van vlees, vis, schaaldieren, eieren en (rauwmelkse) zuivel van de allerbeste kwaliteit die je kunt vinden. Er is hier niemand voor marteling of opsluiting in concentratiekampen van dieren. Wie dat wel is, schop ik hoogst persoonlijk van het forum af!

Mike

 
Hanna,ik ben onder de indruk van jou vermogen breder te kijken en in je opkunnen nemen van een totaal andere mening. petje af hoor.

En het is zeker erg goed mogelijk een gezond gewicht te verkrijgen juist door het eten van verzadigde vetten, ghee/roomboter/kokosvet/rauwe melk/slagroom/vlees/orgaanvlees en juist de suikers weg te laten, en de koolhydraten langzamerhand te verminderen.

Sommigen komen eerst aan maar je zult zien dat je lichaam uiteindelijk uitkomt op een gezond gewicht wat bij je past.

Ik ben moeiteloos bijna 10 kg afgevallen, zonder meer te bewegen, ik zit in een rolstoel dus beweeg echt weinig. Ik weeg nu rond de 54 kg en blijf hier gewoon op.

Als je eraan kunt komen is vlees van grasgevoerde beesten, biologich, het beste (kijk ook eens bij pure graze, maar er zijn ook boerderijen waar je dit kunt bestellen)

 
Bedankt dirtsa en mike!

Ik zal jullie tips zoveel mogelijk gaan proberen. En je hebt helemaal gelijk mike,

Weg met zulke mensen! Minder brood en dus niet teveel koolhydraten plus suikers, ook in de vorm van fruit.

Wens jullie een fijne avond

 
@Hanna,

En de noten weken, kiemen, fermenteren en bakken/grillen, dit om het fytinezuur te verwijderen.

En de banaan mag je ook voortaan laten waar die is, in de winkel. :wink: is een suiker/zetmeelbom.

 
@archie en janse:jullie trouwens ook bedankt voor de reactie. Ga inderdaad zeker door met die chlorella en spirulina.

@ poekie: ga ik doen. En inderdaad ik moet kappen met die bananen ik ben er verslaafd aan,inderdaad door die suikers.

 
Van een vriendin die bij een goede arts loopt, hoorde ik dit: chlorella is belangrijk in te nemen op de nuchtere maag in de ochtend.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan