Chlorella

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum

hanna

New member
Ik gebruik al langer chlorella, elke ochtend 1 tot 2 theel. (zo'n 3 tot 6 gr) in mijn shake, dit om mijn darmwerking te bevorderen. Nu ben ik afgelopen week de dosering gaan verhogen naar 9 gr per dag verdeeld over 3 keer (dus voor ontbijt, lunch en avondeten) in de hoop dat ik op de manier enigszins natuulijke stoelgang heb en dan de de thee obv senna (die ik nu dus dagelijks neem) kan laten staan... Heb nu toch het idee dat ik van de chlorella een dikke opgezwollen buik krijg... Dit vind ik vreemd aangezien het de darmen juist zou moeten stimuleren/reinigen. Iemand anders hier dezelfde ervaring...

 
Niet dezelfde ervaring maar ik ben de volgende dag hondsmoe en depressief als ik chlorella slik. Het is voor mij een prima ontgifter geweest, heeft goed geholpen maar nu ff niet.

 
He... Misschien dat ik daarom laatste dgn ook wel zo moe ben... Vroeg me al af waar dat door kwam... Slaap goed, eet zelfde als altijd en toch niet vooruit te branden/lusteloos... Nooit aan gedacht dat t de ontgifting van de verhoogde dosering chlorella zou kunnen zijn... Thanx! :-)

 
Goed spul he, chlorella? :D

Een opgezwollen buik betekent misschien ook dat je de chlorella niet kunt verteren. Ik ben er zelf razend enthousiast over, gebruik 20 mg per dag, maar er zijn ook mensen die het slecht tot moeizaam kunnen verteren. Het lijkt me beter om even niet meer in te nemen totdat je buik weer normaal aanvoelt en dan weer gaan opbouwen.

 
Chlorella heeft vrij grote eiwitmoleculen. Voor wie deze niet kan verteren is spirulina vaak een beter alternatief.

Mike

 
Het gaat om de grootte van het eiwitmolecuul. Daarom is caseine in koeienmelk voor sommigen ook moeilijker verteerbaar dan caseine in geitenmelk.

Mike

 
Bedankt voor jullie reacties! Zou idd zomaar eens kunnen dat ik de eiwitmoleculen in de chlorella niet goed verteer... Hele zwakke spijsvertering... :-(

 
Wat gebeurt er als je een groot stuk biefstuk eet met wat vet? Volgens mij heb je dan nergens last van . Dat had ik namelijk wel.

Alles verteerde in meer of mindere mate slecht behalve vlees, dit in tegenstelling tot wat ik al die jaren daarvoor geloofde

M.a.w. Het is niet noodzakelijk een zwakke spijsvertering, want dan zou je niets goed moeten kunnen verteren, maar meer een verminderde verteringscapaciteit van bepaalde dingen.

 
Spirulina is een zoutwateralg, chlorella een zoetwateralg.

Chlorella bevat meer verschillende stoffen en in hogere doseringen.

Chlorella pyrenoidosa heeft de sterkst ontgiftende werking.

 
@ Pike

Dat is grappig dat je dat zegt... heb nl zelf ook idee dat ik groente/fruit/granen niet al te best verteer; voel me na eten daarvan vaak onaangenaam, vol opgeblazen... Zeker van granen maar ook van vee koolsoorten. Terwijl ik dus wel met gemak een ommelet van 5 eieren besmeerd met tahin wegwerk... Of avocado met kip... etc... En dan dus nergens last van... Kan zo nog door eten...

 
Ik heb dat ooit eens precies uitgezocht en ik kwam inderdaad uit op een sterke voorkeur voor chlorella en dan wel de pyrenoidosa variant.

 
Mike`s superfruitsmoothie werkt ook heel goed voor de darmwerking..

 
En wat zijn de ingrediënten van deze smoothie van kok Mike ?

 
Je moet nogal het e.e.a in huis halen, maar als het lekker is heb ik het het graag voor over. Om de smoothie met levertraan erin te gaan maken krijg ik nu al de koude rillingen van.....hoewel ik 3 keer p/w een eetlepel vol neem.....bah !

 
Even terug naar de chlorella: hier zat ik vandaag aan te denken omdat ik het vreemd vond dat ik 1 dag geen last had van de negatieve emoties van chlorella, het enige verschil is dat ik die dagen ervoor appelazijn had ingenomen.

 
Ik heb ook enkele weken chlorella gebruikt.

Ik geef nog borstvoeding maar had hier gelezen dat dat samen gaat

Heb me al die weken moe en chagrijnig gevoeld,voelde me helemaal niet fitter worden

Had de chlorella die Vivianne ook had,weet de naam ff niet meer maar je begon met 3 keer per dag 1 pil,wat je dan iedere dag moest ophogen tot je op 3 keer 5 zat

Dat zat ik dus na 5 dagen en heb dat ongeveer 2 weken gedaan,werd alleen maar moeier.

Maar heb ook al die tijd toch appelazijn genomen

Had ik het langer moetn volhouden?

Na hoeveel weken ongeveer zou je je fitter moeten voelen?

Vivianne,

Weet jij dat?

Wil het wel weer gaan slikken want heb sinds deze week weer last van hooikoorts,droge ogen en loopneus

Misschien dat het reinigende effect van de chlorella helpt

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan