chlorella en spiruella en de grassen

G

Guest

Guest
ik gebruik voor ons gezin al een poos chlorella en spiruella.

nu is mijn voorraad bijna op en wil dus nieuwe bestellen, maar als ik de webshops kijk dan komt de chlorella/spiruella altijd uit japan of zuid korea en uit dat gebied wil ik niets meer kopen(tsunamiramp 2011

er bestaat ook iets als gerstegras en kamutgras, tarwegras, maar zijn die grassen vergelijkbaar met de bekende chlorella/spiruella.

de grassen komen voornamelijk uit nieuw-zeeland enz dus lijkt mij veiliger toch....

kan iemand mij vertellen wat het verschil is???

 
Het beste kan je chlorella en/of spirulina nemen van het merk Now Foods (zover ik het weet is dat een goede merk, maar je zou het nog voor de zekerheid kunnen nachecken). Het is o.a. belangrijk dat het biologisch is, anders kan je te maken hebben met zware metalen.

 
Ik heb ze ook van Now Foods een tijd gehad en daarvoor van spiruella.nl en ik ben eigenlijk weer terug gegaan naar die van spiruella.nl omdat die echt een stuk krachtiger is. Ze hebben sinds kort ook een goedkopere versie, ook een ander soort en die is dus ook weer minder krachtig maar uiteindelijk scheelt het een paar euro maar het werkt naar mijn idee, beter.... wat is dus 'goedkoper'... ik kies voor de iets duurdere..

 
Ik meen mij te herinneren dat je ook prima kunt bestellen via Ron Fonteijne(leefbewust) omdat hij deze producten doormeet.

 
Ja idd via ron kun je het ook bestellen, heb ik altijd gedaan en hij had heel lang oude voorraad, maar nu denk ik dat het inmiddels bij hem op is.

En ik vind het allemaal een beetje hokuspokus.......

Maar ik wil ook heel graag weten wat het verschil is tussen de grassen en chlorella/spiruella....... evt de eiwitten?of is de samenstelling helemaal anders.

Gr lola

 
even over de grassen...

Is gerstegras bijvoorbeeld goed om te nemen? Het zou veel calcium bevatten..

Of is dit in rauwe vorm geen goed plan?

 
Inderdaad, Ron Fonteine van o.a. Natuurwebwinkel.com meet zijn producten door op straling met een geigerteller. Daarnaast schijnt spirulina en chlorella altijd biologisch te zijn omdat het zeer snel groeit en sterk is en er dus geen kunstmest of chemische bestrijdingsmiddelen nodig zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan