Chiropractie

Dank voor de eerlijke verslaggeving, Marieke. Dat er bij ieder van ons veel in beweging komt is wel duidelijk. Zoals eerder gezegd, de nervus vagus communiceert niet alleen met alle organen en klieren in het lichaam maar ook met (opgeslagen en onderdrukte) emoties. Als al dat vrijkomt kan je letterlijk van alles verwachten. Dat dit heftig kan uitpakken en dat je dan wenst dat je er niet aan was begonnen is een heel logische reactie, maar uit jouw bericht blijkt dat de voordelen nog steeds opwegen tegen de nadelen. Met name jouw hervonde assertiviteit vind ik een grote plus!

Mike

Jullie bereidheid om bij diverse vestigingen van Topchiro intakes te boeken o.v.v. mijn naam heeft voldoende donaties op mijn WhyDonate-pagina opgeleverd voor mij om een tweede ronde chiropractische zorg te kunnen betalen. Vandaag ben ik begonnen met de eerste correctie van in totaal 10, die 1 keer per week zullen plaatsvinden.

Al zeker anderhalve week (mogelijk langer) voelde ik dat er wederom iets niet goed zat met de atlas (C1) aan de rechterkant. Ik had me helemaal voorbereid op weer een toggle. Maar Tom kwam met een onverwachte constatering: mijn 'occiput' (achterhoofdsbeen) moest worden gecorrigeerd, omdat dit bot drukte op mijn atlas aan de rechterkant.

Trots kondigde Tom aan dat hij een nieuwe techniek bij mij zou gaan toepassen. Ik moest op mijn rug gaan liggen terwijl mijn achterhoofd rustte in Toms handen. Vervolgens paste Tom tractie toe door mijn hoofd en nek omhoog te trekken. Toen vroeg hij mij mijn hoofd zo ver mogelijk naar rechts te buigen. Hij complimenteerde me met hoeveel beweging er nu in mijn nek zit, waardoor ik (voor mijn doen) zo ver naar rechts kon buigen. Toen kwam de correctie.

Alles was volledig pijnloos, ook al klinkt dit wellicht heftig. Toen ik.Tom vroeg naar de naam van deze techniek kreeg ik deze naam van hem: Chrane condyle lift. Dit is een vrij zeldzame (!) methode die door Dr. Virgil Chrane in de jaren 1920 (!) werd ontwikkeld. Tom gaf me hier een milde variant van en zei dat de diepere variant door de hele ruggengraat voelbaar is. Ik heb hem laten weten dat hij zich de volgende keer niet hoeft in te houden, ik wil de 'full pull'!

Mike

barefoot schoenen. Heb nog enkel deze. De rest de deur uit gegooid
Sinds gisteren draag ik barefoot schoenen. Ik heb de Barebarics Icara. Vanaf de eerste seconde dat ik.ze aan had wist ik dat dit de schoenen voor mij zijn en dat ik niet meer terug kan. Tom heeft mijn rechtervoet rechtgezet en alle schoenen die ik eerder droeg zijn verkerrd afgesleten en voor mij ondraagbaar geworden. Vandaag heb ik mijn twerde paar Icara's gekocht, want ze zijn nu in de aanbieding. Een absolute aanrader, die Barefoot schoenen. Dank voor de tip, JVG!

Mike

Laatst bewerkt:
16 keer ben ik nu naar TopChiro geweest en waar sta ik nu?
Vier weken geleden heb ik ernstige evenwichtsproblemen gekregen. Vier dagen kon ik niet lopen, was misselijk en moest overgeven. Dan is de vraag: komt dat door de behandeling van mijn nek? Of is het gewoon pech, te weinig gedronken, het stoten van mijn hoofd?
Nog steeds ben ik niet helemaal stabiel en heb iedere dag hoofdpijn. De psychische voordelen waarvan ik dacht dat het door de behandeling kwam zijn ook verdwenen. Slaap weer even slecht en levenslust is ver te zoeken. Bij TopChiro zeggen ze dat oude klachten terug kunnen komen.
Mijn enige lichamelijke klacht, nl. mijn nek, is nog even erg als vóór TopChiro en niet verbeterd.
Hoe lang blijf ik nog doorgaan met de behandeling? Er wordt gezegd dat 92% van scheefstand geen symptomen geeft. Wat betekent dat dan? Dat er van alles mis kan zijn zonder symptomen? Het is voor mij erg ongrijpbaar. De twee uitspraken: ‘Oude klachten komen terug’ en ‘geen symptomen zegt niets’ leiden tot een levenslang abonnement, waar ik niet veel voor voel.

Vandaag was ik aanwezig bij de 'semiannual', een conferentie van Topchiro, waar ik sprak als gastspreker. Ik heb daar voor het eerst de term 'chiro wave' gehoord. Dit is in de kringen van TC een geaccepteerde term, die aangeeft dat klanten a.g.v. chiropractie pieken en dalen kennen, highs and lows. Je hebt geconstateerd dat je enorme psychologische verbeteringen hebt ervaren, die je optimistischer en lichter maakten. Nu bemerk je een terugval naar somberheid en pessimisme.

Zoals eerder gezegd heeft ieder van ons andere ervaringen en het is van belang dat deze zo eerlijk mogelijk worden opgetekend. In jouw geval zitten de veranderingen overduidelijk op het gebied van mentale stemmingen, veel meer nog dan op het fysieke vlak. Er worden oude lagen van negatieve programmering bij je afgepeld, Brink. Ook al voelt het misschien zo op dit moment, maar je zit hier zeker niet voor de rest van je leven aan vast. Hoe moeilijk ook, ik wil je aanraden om juist nu vol te houden. Ook wil ik je buiten dit forum om begeleiden, zodat je niet het gevoel hebt dat je er alleen voor staat.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.727
Leden
8.713
Nieuwste lid
realrebbit02
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan