Chiropractie

Dag 4. Heerlijk diep geslapen. Geen pijn of stijfheid in mijn nek. En opnieuw een tomeloze energie!

Mike
Wow! En dát na slechts 1 behandeling...Ik zal je binnenkort mijn klachten Curriculum Vitae mailen; ben ik niet in 3 minuten klaar mee helaas:sneaky: Ik woon in A'dam en afhankelijk v/h OV. (hoop op een geïnteresseerde chauffeur)

Ik ga er alles aan doen om z.s.m. de toggle recoil-methode in NL mogelijk te maken. Ik barst van de energie, alsof ik minimaal 20 jaar jonger ben! Het doet psychisch ook veel, niemand die mijn goede humeur kan verstoren!

Als je geinteresseerd bent, email mij veilig op mikedonkers(at)protonmail(punt)com. Vertel mij zo uitgebreid mogelijk wat je klachten zijn (ook klachten uit het verleden) en als je beschikt over rontgenfoto's van welk deel van je anatomie dan ook, stuur mij deze op. Laat me je woonplaats ook weten. We gaan deze info z.s.m. verzamelen en een plan maken voor onze zomertour.

Mike
Hoi Mike,

Mooi om te zien hoeveel energie jij hierin steekt en zorgt dat dit mogelijk wordt gemaakt in Nederland👍🏻

Wij hebben serieuze interessse om te kijken of dit iets voor ons kan betekenen. Zou je mij misschien rechtstreeks in contact kunnen brengen met Dr. Allyn. Wij vinden het zelf altijd fijn om medische details direct met de behandelaar af te stemmen, zodat wij ook daarna een duidelijker beeld van het traject hebben. Mag ook in een persoonljk bericht.

Alvast bedankt 🙏🏻

Hoi Mike,

Mooi om te zien hoeveel energie jij hierin steekt en zorgt dat dit mogelijk wordt gemaakt in Nederland👍🏻

Wij hebben serieuze interessse om te kijken of dit iets voor ons kan betekenen. Zou je mij misschien rechtstreeks in contact kunnen brengen met Dr. Allyn. Wij vinden het zelf altijd fijn om medische details direct met de behandelaar af te stemmen, zodat wij ook daarna een duidelijker beeld van het traject hebben. Mag ook in een persoonljk bericht.

Alvast bedankt 🙏🏻
Ik ben een baantje voor mezelf aan het creeren, dus het loopt via mij. Ik kan niet eeuwig in een magere uitkering blijven zitten. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt. Met de info die mij wordt toegestuurd zal vertrouwelijk worden omgegaan. Bovendien ben ik hier niet de medicus, dat is Allyn en hij gaat over de juiste behandeling op basis van de klachten.

Mike

Dag 5. Ik begin opnieuw stijfheid te ervaren, maar deze keer niet in mijn nek maar eronder, in de aanhechting van de nek naar de schouders. Of dit op te lossen is met toggle recoil of meer traditionele chiropractie weet ik niet. Ik ga Allyn vragen om mij volgende week een vervolgbehandeling te geven (had hij me toch al aangeboden) en laat jullie uiteraard weten wat dit oplevert.

Mike

Dag 6. De stijfheid is aanzienlijk verminderd. Is er een zelfcorrigerend vermogen in werking gezet? Gisteravond was ik rond 16 u al vermoeid, maar na het avondeten echt doodop. Ik ben rond 19 u in coma gevallen en werd rond 21 u wakker alsof er een trein over me heen was gereden. Nog voor 23 u opnieuw in slaap gevallen, tot 7.30 u. Nu voel ik me fit en losser. Was dit een nieuwe genezingsgolf? Ben benieuwd of mijn lichaam zich nu zelf kan corrigeren, wordt vervolgd.

Mike

Laatst bewerkt:
Dag 7. Wederom erg goed geslapen en fit wakker geworden. Nauwelijks nog last van stijfheid en nog steeds een vrij bewegende atlas, die mij in staat stelt om zo ver mogelijk naar links en rechts te kijken zonder pijn of stijfheid. Mijn theorie blijkt te kloppen: dit was een lichte terugval die van zeer tijdelijke aard was en onderdeel uitmaakt van een noodzakelijk zelfhelingsproces. Desondanks zal ik de voortgang deze week door Allyn laten beoordelen, dit is slechts mijn eigen observatie.

Mike

Disclaimer:

Dit is mijn eigen genezingsproces dat ik hier beschrijf. Dit hoeft niet voor jou te gelden. Het begint met individuele onderliggende klachten die voor iedereen anders kunnen zijn. Daarnaast is voor een effectieve chiropractische behandeling 1 ding extreem belangrijk: overgave. Zoals ik al eerder schreef is spierspanning voor, tijdens of na de behandeling het meest funest voor de effectiviteit van de behandeling.

Ik heb met een aantal mensen gesproken over de toggle recoil-methode en sommigen vinden het 'eng' dat je hoofd 'valt' op de behandelingstafel. Allyn's tafel biedt de mogelijkheid om ook de onderbuik te laten 'vallen'. Ondanks het feit dat dit minder 'eng' is dan het hoofd en Allyn dit van tevoren aankondgde heb ik bij 1 persoon gezien dat er een schrikreactie optrad. Gelukkig werd deze gevolgd door vrijwel onmiddellijke verlichting van pijn veroorzaakt door de bloedstroom die zo goed als meteen in gang wordt gezet, wat een warm en comfortabel gevoel geeft.

Weten wat je te wachten staat is van cruciaal belang, zodat je lichaam en geest zich in een zo ontspannen mogelijke staat kunnen overgeven aan de behandeling. Ook napijn en vermoeidheid in de dagen daarop moeten in dit licht worden gezien. Dit is de reden waarom ik mijn proces beschrijf in alle eerlijkheid, zowel het positieve als het 'negatieve'. Uit mijn ervaringen met voedingscoaching jaren terug weet ik dat ongemak onderdeel uit kan maken van het genezingsproces maar helaas in onze 'instant gratification'-maatschappij niet als zodanig door iedereen wordt gezien. Er is geen 'quick fix" en de mentaliteit van degene die een behandeling ondergaat is van cruciaal belang voor het succes van de behandeling.

Naast overgave is er nog een sleutelwoord: rust. Ik heb bij 1 persoon (dezelfde die schrok van de 'val' op de behandelingstafel) meegemaakt dat alles daarna zo veel mogelijk moest doorgaan. In de dagen daarna spaarde ze zichzelf niet of minimaal. Gevolg: vrijwel onmiddellijk buikklachten. Waarvoor ze naar de huisarts (!) s gegaan. Deze vertelde haar dat het... spierspanning was. Exact waar Allyn voor waarschuwt! Kennelijk is de 'witte jas' nog steeds overtuigender dan de alternatieve arts. En jawel, een chiropractor is een ARTS, met een heuse OPLEIDING.

Weet dus waar je aan begint en waarom. Er is niets engs aan en ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat het niet half zo invasief en ingrijpend is als het reguliere 'kraken'.

Mike

Laatst bewerkt:
Dag 7. Wederom erg goed geslapen en fit wakker geworden. Nauwelijks nog last van stijfheid en nog steeds een vrij bewegende atlas, die mij in staat stelt om zo ver mogelijk naar links en rechts te kijken zonder pijn of stijfheid. Mijn theorie blijkt te kloppen: dit was een lichte terugval die van zeer tijdelijke aard was en onderdeel uitmaakt van een noodzakelijk zelfhelingsproces. Desondanks zal ik de voortgang deze week door Allyn laten beoordelen, dit is slechts mijn eigen observatie.

Mike
In de woorden van Allyn zelf:

This is a critical change where you body returns to homeostasis and exits the flight or fight pattern. This is when the survival mode fades away and you really begin to thrive, old injuries will heal, you will be more creative and more expressive...

Mike

Hier een voorbeeld van hoe het werkt en hier zie je ook een kortstondige schrikreactie. Belangrijk is om mee te krijgen is hoe weinig druk er wordt uitgeoefend, je hoort de tafel en niet de halswervel. Dit is dus heel wat anders dan het traditionele 'bottenkraken', dat niet voor niets zo wordt genoemd.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.688
Leden
8.704
Nieuwste lid
Freedomfighter2
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan