checkup

Iklustvet

New member
Ik zou graag even wat hulp hebben, ik weet niet waar ik het kwijt moet dus ik maak maar meteen een nieuw topic. Ik heb jaren slecht geslapen, hele nachten overslaan, 3 uur per nacht, of wel slapen maar tegelijk ook wakker zijn, akelige dromen etc. Vorig jaar ging het met cbd wel wat beter maar het was nog altijd veel moeite doen voor een beetje slaap. Nu hebben we eind vorig jaar een faillissement achter de rug en kan ik inmiddels wel beter slapen. We zijn twee keer op een half jaar verhuisd dus het was een woelig jaar, dat is nu een maand of 3 dat ik beter slaap, maar ik voel me nog steeds moe en als ik een keer een uur wakker ben snachts ben ik gelijk de hele dag niks waard, terwijl ik vroeger op geen slaap gewoon nog alles kon.

Ik merk dat alles me zoveel moeite kost, ik ben snel uit het lood geslagen en drukte wordt me snel te veel, als twee kinderen tegelijk iets vragen en de hond staat dan ook nog voor de deur dan gaat dat allemaal niet. En ik ben vergeetachtig, vergeet wat ik wil zeggen, wat ik ook weer kwam doen in de keuken, dat ik ergens iets moet afgeven, dat ik een boodschap door moet geven. Afijn ALLES. Nu was ik altijd al mijn sleutels kwijt maar het is nu niet meer leuk. Ik kan ook niet op woorden komen als ik iets wil zeggen. Ergens rond dat faillissement was ik ineens (met minder te eten als anders) een paar kg dikker. Ik ben ook elke 3 weken een week verschrikkelijk verkouden, dat heb ik al lang, maar nu heb ik tussendoor ook snel droge tranende ogen die vreselijk branden, zonder dat ik kan vinden waar het aan ligt. Begin dit jaar de griep gehad, dat was erg, 2 maanden later nog eens de griep gehad, dat was gruwelijk, ben van mijn leven zo ziek niet geweest. Sindsdien slaap ik wel echt beter dus ik denk wel dat het ergens goed voor was.

Nu heb ik vanmorgen mijn temp es opgemeten, 35,9. Koude voeten heb ik altijd en ik kan ook niet goed tegen de warmte, ook dat wordt me al snel te veel. Wat kan ik nu het beste doen? ik heb in het verleden een tijdje adrenal cortex op, ik heb het gevoel dat ik mezelf daar geen goed mee gedaan heb. Ik was toen wel veel minder verkouden natuurlijk.

Ik neem vitamine C, levertraan niet zo heel trouw maar wel al jaren lang. Eten is allemaal goed, selenium en sinds een paar weken ook weer een druppel jodium per dag. Dat was het wel zo n beetje. Wat ik eigenlijk wilde vragen, gaat dit vanzelf over nu ik beter slaap of moet ik nog meer doen buiten me koest houden? Ik heb niet zo n zin om m n schildklier te laten testen, ja die zal wel te traag zijn. CBD kan ik nog wel eens proberen maar ik word er snel misselijk van. Mijn amalgaamvullingen moeten er ook nog steeds uit maar dat ga ik nu echt niet doen. Als er iemand wijze raad heeft hoor ik het graag!
 
Hoi Iklustvet, klinkt als een burn-out. Temp. 35,9 is wel erg laag. Blijf nog even temperaturen, dan weet je zeker dat je schildklier te laag is. Dan zou je dat toch moeten behandelen lijkt me. Sinds 2009 heb ik een trage schildklier zonder al te veel problemen te ondervinden en nu pas zijn de waardes weer oke, dat is dus niet 1,2,3, gefixt. Jammer dat de altern. pilletjes op recept moeten. Kan je huisarts daarin iets betekenen?
Ik heb de nota,s nog van de apotheek die ze gemaakt heeft. Indien gewenst zoek ik ze op.
Ooit kocht ik Total Thyroid van Nutri-West.Vrij in de handel.
 
heel vervelend iklustvet. Het enige wat ik kan bedenken is een passende orgaansupplement. Het effect daarvan zal ook niet zo groot zijn, maar het zal je wel kunnen ondersteunen bij de heling.
Heeft het afgelopen jaar er psychisch zwaar ingehakt?
 
Welkom terug, iklustvet.

Ik herken veel van je klachten. De slapeloosheid, lage temperatuur, brandende traanogen, helemaal 'op' zijn, vergeetachtigheid, etc. Na vele jaren zoeken, lijkt bij mij de oorzaak van veel van m'n klachten door kwikvergiftiging te komen door amalgaamvullingen. En omdat je zelf al schrijft dat je ook amalgaamvullingen hebt, zou dat bij jou ook wel eens de/een oorzaak kunnen zijn van je klachten.

Sharro die hier op het forum zit, heeft al tientallen jaren ms-klachten en heeft recent haar amalgaam laten verwijderen (op 1 na nog) en ze merkte vrijwel direct vermindering van een aantal klachten.

Ik weet niet hoeveel amalgaamvullingen je hebt, maar ik zou die troep er sowieso veilig uit laten halen op korte termijn. Want als dat een belangrijke oorzaak is van je klachten, naast de stress, waarom zou je je lichaam dan nog langer vergiftigen? Des te langer duurt het om de kwik uit je lichaam te krijgen.

Ik zou wel eerst je bijnieren extra ondersteunen met adrenal cortex. Dat heeft mij erg geholpen, onder andere met m'n slaapproblemen. Waarom denk je dat adrenal cortex je in het verleden geen goed heeft gedaan?

Mark
 
Allereerst een grote verrassing en superleuk om je hier weer terug te zien, Iklustvet! Helaas is de reden hiervoor minder florissant. Vervelend om te lezen dat jij en je man failliet zijn gegaan. Het mag duidelijk zijn dat dit een flinke wissel heeft getrokken op je hormonale, emotionele en fysieke systeem, getuige de klachten die je beschrijft.

Ik ben het met liesje eens: je bent uitgeblust en zit tegen een burnout aan, als je die niet al hebt. Je schrijft dat je voorheen met geen of weinig slaap nog kon functioneren, maar nu niet meer. Waar jij vroeger op draaide was je overlevingsinstinct. Diezelfde adrenaline die je in staat stelde om overdag toch nog te functioneren was ook wat je 's nachts niet of moeizaam deed inslapen.

Nu de zaak op de fles is, is hier geen noodzaak meer voor en ervaar je hoezeer je op je reserves hebt zitten interen. Nu is het lichaam (en de geest) aan de beurt en ervaar je hoe moe je werkelijk bent, zeg maar gerust: uitgeput, zowel lichamelijk als geestelijk. Vandaar ook de vergeetachtigheid. Het enige wat nu nog telt is rust, rust en nog eens rust. Je ervaart ook een verminderde fysieke weerstand en ook daarvoor geldt: absolute rust. Je zou zeker ook adrenal cortex kunnen proberen ter ondersteuning van je bijnieren. Ik lees ook terug in je verhaal dat langdurige overactiviteit van de bijnieren (cortisolproductie) tot een vertraagde schildklierwerking heeft geleid, gezien de kouwelijkheid.

Maar je schrijft het zelf al: je moet je koest houden. Elk moment van rust, ontspanning en slaap dat je mee kan pakken moet je ook aangrijpen. Je hebt op je toppen gelopen en nu wordt het tijd om het super kalm aan te doen.

Mike
 
Over de amalgaam en dus kwik:
Algen (chlorella, spirulina) binden zich aan kwik in de darmen, zo wordt de hoeveelheid opgenomen kwik kleiner.
Begin met heel weinig, en verspreid het over de dag.

Het doet me ook aan histamine denken:
veel stress door o.a. een faillissement/verhuizen betekent veel magnesium verbruik en magnesium houdt histamine over controle. (allemaal kort door de bocht)
 
Daarom een zeer lage dosering om alleen het kwik in de darmen te binden.
En geen andere dingen als koriander om kwik los te trekken enzovoorts.
Maar ik geef toe dat ik er veel over gelezen heb en er niet over uit ben hoe iemand te helpen met een zware kwikbelasting waarbij grote ingrepen nog geen optie zijn.

Ik denk dat het lichaam eerst moet aansterken voordat met het echte werk wat betreft kwik begonnen kan worden.
 
Ervan uitgaande dat iklustvet een kwikbelasting heeft, dan is het inderdaad zaak om je lichaam zo goed mogelijk aan te sterken met voeding, adrenal cortex, vitamine C en E, zink en magnesium. Kwik rooft mineralen, dus die moeten goed aangevuld worden.

Je hoeft ook niet alle amalgaam in 1 keer te verwijderen. 1 voor 1 kan ook en dan kun je zien wat het doet met je lichaam als er 1 amalgaamvulling verwijderd is. Gaat dit goed, dan kan de volgende vulling vervangen worden, etc.

Mark
 
Dat laatste is persoonlijk Mark.
Mijn man mocht met zijn vullingen doen wat hij wilde, want hij kan toch alles aan volgens mijn tandarts. terwijl ik een heel protocol zou moeten volgen en alles er het liefst nog in 1x keer eruit zou moeten. Als je gaat ontgiften zit je ook altijd te trekken aan de nog zittende vullingen. Dus laat een persoonlijk plan maken.
Maar ik loop de laatste tijd ook met meer klachten en ik vraag mij ook in toenemende mate af welke rol kwik daar in speelt. Ik heb mijn redenen om nog niet te saneren en jij ook iklustvet, maar ik zou het wel in je top vijf neer zetten.
 
Bedankt voor het meedenken mensen!

Ik ga echt niet naar de tandarts. Die vullingen zijn allemaal goed gelegd en zitten nog goed vast, ze vallen er vanzelf een keer uit want het zijn allemaal oude van 25 jaar oud en tot die tijd is het pech gehad. Er zijn kiezen bij die 3 keer gevuld zijn tot op de zenuw, als ze die gaan uitboren hou ik niks over, dan moet ik daar weer wat mee. Ik heb hele gevoelige tanden, ze krijgen bij mij nooit niks verdoofd en ik heb tot nog toe met elke tandarts in mijn leven zo ongeveer slaande ruzie gehad. Als ik me koest moet houden dan blijf ik best bij het hele ras tandarts uit de buurt :p Dus dat gaan we niet doen, ik moet dan ook naar een nederlandse tandarts, daar ben ik niet verzekerd, kortom, ik vind dat ik excuses genoeg heb om dat hele amalgaamverhaal nog wat te laten. Ik had vroeger altijd veel last van dat batterij-effect in mijn mond, ik kon geen zwarte thee drinken, sommige groene thee gaf het ook heel erg, zo een rare smaak en een electrisch gevoel als ik die thee twee dagen achter elkaar dronk. Sinds ik beter eet totaal nooit geen last meer van. Dus ik vertrouw er maar op dat goed eten in elk geval ten dele bescherming geeft.

Ik smeer wel met magnesium voor ik ga slapen maar ik merk er eigenlijk weinig van.

Rusten en ontspannen, dat is nog best hard werk om daar aan toe te komen. Ik prul wat in de tuin en voor de rest gewoon het huishouden en eten maken, maar als ik dan op school kom en een andere moeder vraagt een beetje kortaf of ik niet eens mee zou gaan op excursie (wil ik niet!!!) dan kan ik er snachts niet van slapen. Echt zo stom. Ik laat me niet ompraten maar het komt allemaal veel harder aan dan zou moeten. Ik vind savonds ook alles altijd veel leuker als overdag :-/ Verder ben ik volgens mij best sterk, wondjes genezen goed, ik heb geen blauwe plekken of dat soort dingen. Ik ken een hoop mensen die harder jammeren als ik ;-P dus verder gaat het best, er zijn ook al een hoop fijne dingen gebeurd, het is toch vaak in het leven dat je veel schrik hebt maar als het ineens zo ver is er toch goede dingen uit voortkomen. Dan kan je het ook maar beter op je 35ste meemaken, heb je dat ook weer gehad, en kun je verder. Alleen lastig dat je dan eerst moet rusten.

Is er niks dat ik zou moeten pakken voor die schildklier? is dat secundair aan die bijnieren, lost dat zichzelf op als die beter gaan?
Ik weet niet zo goed meer wat me zo stoorde aan die adrenal, ik heb de gewone adrenal ook nog een tijdje genomen. Ik had toen niet het gevoel dat het me goed deed maar vooral dat het alles alleen maar onderdrukte, ik werd echt niet meer verkouden maar zo gauw ik er mee stopte was dat meteen allemaal terug en nog veel erger als er voor. Ik sliep er ook totaal niet beter mee.
 
Hey! Klote dat het niet beter gaat, maar idd de terugslag van een lastige periode waar je je kranig doorheen hebt geslagen.
Je zou bijnieren ook kunnen ondersteunen met adaptogenen kruiden bv ginseng en/of gemmotherapie (dat spul wat bij je lieftallige echtgenoot wat deed voor zijn huid) de ribes nigrum.
 
Als je temperatuur zo laag blijft is het zeker wel aan te raden om met de schildklier aan de gang te gaan. Doe dat onder begeleiding van een arts die ervaring heeft met natuurlijk schildklierhormoon (te vinden op www.vgns.nl). Je kan jezelf ook inlezen op www.stopthethyroidmadness.com

Sommigen zullen hier van mening zijn dat het dwijlen met de kraan open is ivm het amalgaam, maar het kan je wel een stik beter laten voelen en dat is uiteraard erg belangrijk.
 
Dat klinkt bekend, je gaat op een burn-out af zo te horen (ik weet wat het is) en looptt op je tandvlees. De voedingsadviezen zijn belangrijk maar ga ook mentaal dingen veranderen. Ben je perfectionistisch, plichtsgetrouw, zegt geen nee enz? Je geeft al aan slecht slapen, snel van slag misschien ook emotioneel? Hoort er allemaal bij net als nog een lijst met klachten.
Sterkte en zoek steun want ook dat kan je helpen.

En zet jezelf op nummer 1!
 
Wat betreft rusten, zo deed ik dat. In ieder geval een middagdutje. Ik ging op de bank liggen, eventueel muziek of TV of helemaal niets, net wat je wilt en dan oogjes dicht. Gewoon even niks. Val je in slaap voor 5 minuten? Oke. Slaap je niet, ook oke. Het gaat erom dat je even helemaal ontspant, je geest rust geeft. Dan een kopje thee om weer wakker te worden.
toen mijn kinderen klein waren deed ik dat iedere middag.
Mijn dochter ging liever op bed liggen om te rusten als ze moe was.
Dus dat moet ieder voor zich uitvinden wat het prettigst is.
 
Mag ik vragen waarom je het idee hebt dat je jezelf geen goed hebt gedaan met de adrenal cortex? Reageerde je er op een bepaalde manier op? Vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat ik beter reageer op de Cytozyme AD van Biotics. Van de Adrenal Cortex kreeg ik ongeveer een uur na inname een soort schokgevoel door mijn lijf, een heel naar gevoel. (Uiteindelijk trok het wel weer weg) Misschien is de Cytozyme ook iets voor je?

Sterkte verder!

 
Wat een enorme berg stress heb je doorgemaakt zeg, van af hier makkelijk te zeggen dat het logisch is dat je lijf helemaal ontregeld is. Veel sterkte gewenst!

Je schrijft dat je de gewone adrenal gebruikte en dat die niet helemaal goed beviel. Bedoel je dan de variant waarbij de hele bijnier wordt gebruikt? Als dat zo is dan zou ik zeker de adrenal met alleen de cortex een kans geven.
 
Bedankt voor het meedenken mensen!

Ik heb eerst de cortex een hele tijd gebruikt, daar merkte ik eigenlijk niet veel van als alleen minder verkouden. Toen was die cortex een keer uitverkocht en heb ik de gewone maar eens genomen, merkte ik toen eigenlijk weinig verschil mee. Ik nam het voornamelijk om beter te slapen en ik sliep niet, na een hele tijd ben ik er toen maar mee gestopt, en ook al sliep ik niet beter werd ik na het stoppen meteen verkouden, haaruitval etc, misschien had ik er mee door moeten gaan maar als je het neemt om te slapen en je slaap verbetert er niet van....
Ik ben toen cbd olie gaan nemen en dat hielp wel wat.
AFijn, ik heb nu weer cortex gekocht, die van thorne, heb het nu drie dagen op, ik heb goed geslapen, ik pak er nu twee per dag, sochtens bij het opstaan en dan om 14h nog een, alleen ben ik nadat ik die laatste op heb doodmoe, echt van die rode babywangen van de slaap, kan alleen maar hangen (kan niet naar bed, kinderen moeten van school gehaald etc). Ik denk dat het van de adrenal is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan