Cerebrale Parese

G

Guest

Guest
De reden dat ik mij een aantal jaren geleden in gezonde voeding ben gaan verdiepen is omdat mijn dochter is geboren met een niet progressieve hersenbeschadiging. Zuurstoftekort bij de geboorte volgens de artsen. Hierdoor heeft zij Cerebrale Parese hetgeen zich uit in spasticiteit in met name de benen (en deels in de armen). Veel medische adviezen die we kregen (en nog steeds krijgen) zijn allemaal gericht op symptoombestrijding. Simpel gezegd, het probleem zit in de hersenen (de beschadiging is de oorzaak) en behandelingen en medische ingrepen richten zich allemaal op de symptomen (namelijk de spasticiteit). Door deze spasticiteit is zij bijvoorbeeld niet in staat zelfstandig los te staan of te lopen. Naarmate ze groter wordt groeien haar botten verder, maar is het probleem dat er spierverkortingen ontstaan waardoor de spasticiteit alleen maar verder toeneemt.

Veel medici op dit vakgebied zijn erg positief over bijvoorbeeld botoxinjecties. Naast het feit dat het hier wederom over het bestrijden van de symptomen gaat (namelijk het tijdelijk lamleggen van 1 of meerdere spieren) voel ik er niks voor om puur vergif in een lage dosering in mijn dochter te laten spuiten terwijl de mogelijke bijwerkingen op lange termijn nu nog niet duidelijk zijn (dat moet je dus nog maar afwachten).

Ik heb echt niet de illusie haar te kunnen genezen, maar als ik mij zoveel mogelijk richt op het (deels) genezen van de oorzaak dan voegt dit voor haar op lange termijn gevoelsmatig de meeste waarde toe. Ik probeer daarom zoveel mogelijk om niet mee te gaan in de bestrijding van symptomen, maar dit wordt steeds lastiger.

Eigenlijk voelt het allemaal erg dubbel. Voor haar ben ik mij de afgelopen jaren gaan verdiepen in voeding en gezondheid. Ik ben haar hier eigenlijk erg dankbaar voor want anders had ik veel zaken niet geweten die ik nu allemaal heb ontdekt. Echter, ik ben de zoektocht begonnen voor haar en vind dat ik op dat gebied nog onvoldoende heb kunnen betekenen.

Om spierspanning te verlagen behalen we tijdelijk voor bv. een uur succes door haar te laten baden in een bad gevuld met 1,5 - 2 kg magnesium vlokken. De spierspanning komt vervolgens echter al snel terug. Verder heb ik wel eens iets gelezen over aminozuurtherapie. Hieruit blijkt dat L-Threonine in hogere doseringen ook zorgt voor verlaging van de spasticiteit. Maar ja, dit is niet echt iets om op eigen houtje mee te beginnen lijkt mij.

Momenteel krijgt ze dagelijks Omega-3 capsules van Carlson, maar nadat ik nu zelf 2 wkn Blue Ice Royal neem wil ik in ieder geval zorgen dat zij de door Price aanbevolen hoeveelheid levertraan met boterolie krijgt. Verder hebben we onze levensstijl zoveel mogelijk biologisch ingericht de laatste jaren. De hoeveelheid verzadigd vet heb ik voor haar bv. verhoogd door oa biologisch grasboter. Het ene gezinslid is hier verder in dan het andere. Volle yoghurt, rauwe melk etc. krijgt ze allemaal nog niet.

Toen Weston Price de diverse volkeren bestudeerde is hij volgens mij geen mensen met CP tegengekomen. Toch zit ik op het spoor dat een WP levensstijl wellicht wat voor haar kan betekenen. Maar dit alleen zal misschien niet voldoende zijn.

Graag ontvang ik jullie input. Wat moet ik wel en wat vooral niet doen (botox ?). Kennen jullie een therapie die iets voor haar kan betekenen ? En op het gebied van voeding, waar moet de focus liggen ? Ik ben nog niet heel bekend met H202 maar vanuit de gedachte dat het verbeteren van de zuurstoftoevoer naar de hersenen wellicht iets kan verbeteren is dit misschien iets om te overwegen voor haar ?

Alvast enorm bedankt.

 
Poeh, moeilijk hoor. Maar ook wel herkenbaar, in die zin dat onze zoon met een hersenafwijking/kleine hersenen is geboren. Ik herken heel erg vooral het blijven zoeken naar andere oplossingen dan de gangbare medicijnen. Waarvan je eigenlijk ook wel weet hoe weinig effect dit heeft.

Heb je wel eens gedacht aan een ozongenerator? Geen idee wat dit doet voor haar spieren, maar ik weet zelf dat ik mij altijd erg goed voel na een onweer ( ik hebMS, dus ook problemen in mijn spieren vanuit hersenen/centr zenuwstelsel).

Door het drinken van sole in het water heb ik nauwelijks nog last van kramp en spiertrekkingen. overigens heb ik ook altijd H202 in het water.

 
Ik zou veel combi´s maken van verzadigd vet met omega 3-vet voor je dochter (naast de levertraan/boterolie-combi).

Ik las daar dit over ivm het budwigpapje dat op het principe van verzadigd vet met omega 3-vet is gebaseerd: Ook ontdekte zij [Johanna Budwig] dat vetten in combinatie met eiwitten wateroplosbaar worden en dus gemakkelijker in het bloed kunnen worden opgenomen om zo tot in de kleinste haarvaten te worden vervoert.

http://www.manon-schrijft.nl/index.php?page=3&schrijfsel_id=55

Mike schreef over die combi´s van verzadigd vet met omega-3-eiwit:

Voor wie de fyto-oestrogenen in lijnzaadolie niet vertrouwt, bedenk dat het gaat om de combi verzadigd vet/omega-3 vet. De combi levertraan/boterolie van Price werkt daarom net zo goed, zo niet beter. Je zou ook zelf aan combinaties kunnen denken, bijv. kwark met levertraan, kwark met blauwgroene algen, boter met algen, cacaoboter met algen (schijnt erg lekker te zijn!), kokosvet met levertraan of algen, kokosvet met avocado (yummie!), kwark met avocado (doet mijn vriendin heel vaak en noemt ze 'kwarkomole', vrij naar: guacomole). Leef je uit en bedenk alle mogelijke combinaties en vergeet ze vooral niet hier op dit forum te delen!

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=109

En misschien ginkgothee?

Ginkgo helpt zuurstof in de hersenen komen ook.

 
Ik heb gelezen dat ketogenic dieten zijn bij uitstek geschikt voor neurologische aandoeningen en zou de spasmes kunnen verminderen. Ze worden geimplementeerd voor ziektes zoals Parkinson en Epilepsy. Op deze blog vertellen ze veel over hoe het veilig en smakelijk te implementeren. Zie ook deze post. Maar de basis is veel vet (bijv ook gewoon af en toe een theelepel kokosolie nuttigen) en weinig koolhydraten wat hier op het weston-price forum vaak wordt aangeraden. veel sterkte!

 
Dat is ook de reden dat ik hier mee begonnen ben, zie ook dieet terry wahls. heel veel groente, 3 x per dag. zelf blijf ik daarnaast inderdaad wp volgen, dus veel verzadigd vet, maar ik ben helemaal gestopt met granen en nachtschades .Terry wahls heeft hier een goed verhaal bij, op video.

 
Satfat,

Je zou inderdaad H2O2 kunnen gaan toepassen.

Voorzichtig beginnen met de 3% oplossing en dan langzaam ophogen.

Het kan nooit geen kwaad.

 
Botox is levensgevaarlijk. Botox wordt weliswaar geinjecteerd, dus wat kan dat nu gevaarlijk zijn?

Botox is verlammend, niet versoepelend. Bij iemand met spasmes is dat dus niet logisch allereerst. Verder kan botox in de bloedbaan terrecht komen (en zich ergens ophopen) en uiteindelijk in het hart terrecht komen. Als botox verlammend is, moet het al helemaal niet in belangrijke spieren als het hart komen.

Hierdoor is al eens iemand overleden. Dat op zich zegt misschien niets, maar botox is ook niet lichaamseigen.

Ik heb hier een pot "Magnesium Malate" (appelzuur) van NOW Foods. Op het label staat "Nervous system support". Geeft ook weer aan dat magnesium onlosmakelijk verbonden is aan ons zenuwstelsel en onze hersenen.

Veel vetten en mineralen dus ;-) Dan zit je hier goed!

 
De hersenen draaien op verzadigd vet, cholesterol, water, mineralen, omega-3 vetzuren en zuurstof. Het zijn dus deze substanties die ik aanraad, niet alleen voor je dochter, maar ook voor jou en iedereen die dit leest.

Mike

 
Allemaal erg bedankt voor het meedenken. Maandag evaluatiegesprek met de arts waarin hij weer botox/ spierverlengingen zal voorstellen. Het is allemaal zo niet passend in mijn hele denkpatroon. Het gaat tegen alles in wat ik lees en denk. Toch, zie ik dat mijn dochter steeds meer op de tenen loopt en de mobiliteit achteruit gaat.

De grote vraag is natuurlijk of ik in staat zal zijn om dmv de juiste voeding ervoor te zorgen dat de spasticiteit zich (blijvend) verlaagd.

Vermindering van spasticiteit waardoor ze platter op de voeten kan komen te staan zal al een enorme winst zijn.

Als ik bovenstaande ingrepen blijf tegenhouden dan moet ik natuurlijk wel resultaat boeken. Ik moet voor haar beslissen en wil niet later tot de conclusie komen dat ik zelf te vaak onterecht de boot heb afgehouden omdat ik het allemaal beter wist met mijn Weston Price ideeen.

Het blijft een grote puzzel.

 
En kijk en hoor vooral de ervaringen, van ouders en de kinderen die het betreft. Dus niet de kille cijfertjes/aannames van artsen etc. hoe zijn de resultaten, ook op langere termijn. Wat zijn de bijwerkingen, ook op langere termijn.

En net wat Mike zegt, hersenvoer kan altijd, ongeacht wat je besluit is.

 
Ben je nu al begonnen met H2O2 te geven aan je dochter? Hier een gratis e-book over H2O2 en waar en hoe je het allemaal voor kunt gebruiken, zeker ook goed voor neurologische aandoeningen.

Hier op een site over hyperbaric oxygen therapy:

"Cerebral Palsy: Evidence now shows that HBO therapy may dramatically improve some CP symptoms – spasticity, vision, hearing, and speech. However improvement, if any, will vary from patient to patient. More oxygen may help many children with cerebral palsy, but it is NOT a cure. It is simply a way of ensuring the most complete recovery possible and must be combined with other therapies."

Wist je ook dat Cerebrale Parese geassocieerd wordt met het te vroeg vastklemmen van de navelstreng?

"Man is the only mammal that clamps the umbilical cord of its offspring. Man is the only primate that produces young with cerebral palsy, except when primates’ cords are clamped immediately by men. "

"While ICC is a danger to all newborns, if a child is born asphyxiated and depressed following fetal distress from cord compression (e.g. a tight cord around the neck) [10] immediate cord clamping may very well be fatal. [9][1] A child deprived of oxygenated placental blood before birth is in dire need of oxygenated blood after birth. Immediate clamping in such circumstances [11] often produces a hypovolemic and asphyxiated child who cannot begin to breathe adequately to relieve the asphyxia; oxygen in the lungs will never reach the brain if the newborn does not have enough blood to flow from lungs to brain. [12]

The medical term for the condition that causes cerebral palsy (CP) is hypoxic, ischemic encephalopathy. (HIE) Hypoxic means lack of oxygen - the child has no placental oxygen supply; ischemic means lack of blood flow - half of the child’s blood is in the placenta; encephalopathy means brain damage. HIE is often treated with blood transfusion or blood volume expanders after a large part of the child’s own oxygenated blood has been discarded with the placenta. In addition, babies with HIE usually develop anemia."


[URL]http://www.whale.to/a/morley1.html#Cerebral_Palsy_[/URL]

[URL]http://birthofanewearth.blogspot.com/2011/10/umbilical-cord-clamping-unethical-and.html[/URL]

 
@lekkerromig

Bedankt voor de info.

Nee, we zijn hier thuis nog niet gestart met H202. Op de 1 of andere manier hebben we het nog niet zover. Ik heb me er ook nog onvoldoende in verdiept. Het klinkt allemaal wel logisch maar H202 heeft volgens mij niks met Weston Price te maken. Iets houdt me dus nog tegen.

 
@satfat

Ik was ook niet meteen geïnteresseerd in H2O2, ondanks de lange thread op dit forum en ik er al eerder vaag over had gelezen. Misschien hield het mij ook tegen omdat het nogal chemisch klinkt en dus onnatuurlijk, maar dat is het dus niet!

Water heeft bijvoorbeeld zoals alle andere natuurlijke stoffen ook een chemische benaming, nl. H2O.

H2O2 oftewel zuurstofwater komt dus ook in de natuur voor en is volkomen natuurlijk, je moet het enkel met voorzorg gebruiken want teveel van het zuivere spul kan wel gevaarlijk zijn (zie gratis ebook).

Er is misschien geen rechtstreekse link met Weston Price, maar door de tegenwoordige milieuvervuiling krijgen wij minder H2O2 binnen dan we normaal wel zouden.

H2O2 zit ook in regen, sneeuw, bronwater, moedermelk (en nog meer in colostrum),..

Ik neem het nu sinds drie dagen en voel dat mijn energie er beter door stroomt en als jouw dochter gezondheidsproblemen heeft veroorzaakt door zuurstofgebrek, lijkt het mij een goed idee om meer zuurstof toe te dienen in de vorm van H2O2..

Het kan in ieder geval geen kwaad als je het juist toepast in de juiste vorm (foodgrade).

 
dit is zo een herkenbaar verhaal. Ook wij hebben een dochtertje met cerebrale parese. Ze kan haar armen en benen niet gebruiken.Het Wij zitten ook met de vraag waar ikzelf eigenlijk niet veel voor voel omdat ik ervan overtuigd ben dat het op een andere manier kan.

Ik ben er ook van overtuigd dat voeding en mn biovoeding een positief effect kan hebben.

Ik ben me nog maar net aan het verdiepen in de hele voedingsmaterie om ons dochtertje de juiste dingen te geven.

Waar ze wel al heel veel vooruitgang mee heeft geboekt is hippotherapie.

De eerste keer toen ze op het paard zat leek het een zak aardappelen intussen kan ze alleen zitten op het paard in zoverre dat we er wel nog met twee langs wandelen.

Ze is zelf met de rolstoel beginnen rijden, therapeuten hadden aangegeven dat ze dit nooit zou kunnen doen. En ze doet het nog graag ook.

Deze therapie combineren met de juiste voeding. En geloven in het kunnen van jullie dochter.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan