Censuur, media

Ik zit over die OV-bus nog eens na te denken.
Wat voor opdracht hebben chauffeurs.

Als ik weiger uit te stappen kunnen ze de politie roepen?
Op moment dat ik een afspraak heb ga ik niet moeilijk doen, bovendien had ik het niet verwacht.
Maar in principe kunnen we natuurlijk reacties uitlokken, expres. dan sta je er emotioneel heel anders in.

chauffeur vond dat ik hem in de maling nam met dat "ja ja". Dat is zoiets als "zeur niet" als ik dat zeg.
Dus als ik meteen zeg bij het binnenstappen n.a.v. opmerking chauffeur - ik heb geen mondkapje - vergeten - dan voelt hij zich niet in de maling genomen?

Denk niet dat het veel uitmaakt, hij wil gewoon handhaven. Leuk toch, iedereen de bus weigeren. Knappe jongen.
Maar is wel discriminatie.
We horen hier eigenlijk weinig of niets over.
Ik trouwens nog wel uitgeprinte papieren - die werden in het begin toegestaan - dat je een uitzondering bent en geen mondkapje hoeft te dragen.
Straks wil ik een boodschap doen met de bus (te ver weg voor de fiets).
Romagi hier https://www.artsenvoorwaarheid.nl/medische-verklaring kun je een medische verklaring van een arts downloaden die je vrijstelling geeft voor het dragen van een mondkapje.
Voor je de brief uitprint moet je wel eerst even je gegevens bovenaan de brief invullen.
Ik draag deze uitgeprinte brief standaard bij me opgevouwen in een plastic mapje.
Ik heb hem sinds de zomer 1 x moeten tonen (maar ik zit ook niet heel veel in de trein).
Vandaag was er een conductrice in de trein die mijn vervoersbewijs controleerde, maar geen woord over de afwezige bakpamper.
Ik vermoed dat het een trend is: dat mensen wakker worden: maar ik geef toe: de wens is bij mij nu zeker ook de vader van de gedachte.
Ik heb geen zin in discussies: en deze brief smoort elke discussie of onmenselijke behandeling als het goed is in de kiem.
Probeer uberhaupt niet in discussie te gaan en zo min mogelijk te zeggen: dat zou mijn advies zijn.
En bijv. ook: niet te snel antwoorden, stiltes laten vallen als men vraagt: ''waarom heb je geen mondkapje op?''.
Soms worden ze ongemakkelijk van de stilte die dan valt en vullen zelf het antwoord in om je te redden omdat ze eigenlijk naar medische informatie vragen die jij niet hoeft te geven.
Dat we in vrede mogen leven.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed dat Willem Engel een gek wordt genoemd door Shashi?

 
Laatst bewerkt:
Ik volg ze ook niet meer, soms zie ik weleens tweets voorbij komen waar hij verstandige dingen zegt, maar ook tweets waaruit blijkt dat hij nog zat te leren heeft
 
Communicable diseases existed during humankind’s hunter-gatherer days, but the shift to agrarian life 10,000 years ago created communities that made epidemics more possible. Malaria, tuberculosis, leprosy, influenza, smallpox and others first appeared during this period.

Zou moeten zijn:

Fear existed during humankind’s hunter-gatherer days, but the shift to agrarian life 10,000 years ago created communities that made fear more communicable. Weak immune systems, malnutricion and water, air and soil pollution and indoctrination first appeared during this period.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan