cellulitis

eli

New member
Ik dacht dat cellulitis veroorzaakt werd door verslapping van bepaalde celwanden oid... weet het eigenlijk niet precies dus eigenlijk bij deze de vraag waardoor het veroorzaakt wordt en wat je er het best tegen kan doen. heeft het ook met een zuurstoftekort te maken? of juist met een onvoldoende vertering van eiwit?

het lijkt namelijk of het erger geworden nu ik al een aantal maanden wapf eet. en ook lijk ik meer moedervlekken te hebben gekregen. daar heb ik al wel wat over gelezen op het forum hoe deze veroorzaakt worden, maar over cellulitis kon ik niet veel vinden.

 
Google even op Deep Nutrition en bone broth. Ik kan zo even niet linken.

Ik loop zelf bij een guasha therapeute en die deed de laatste keer dat ik bij haar was mijn benen. Ze zei dat door guasha cellulitis ook weggaat/minder wordt. Zevertelde volgens mij dat er in de cellen dan teveel vocht zit en afvalstoffen. Maar zeker weten doe ik het niet meer, zal haar nog eens navragen.

 
De cellulitis en moedervlekken worden veroorzaakt door zuurstoftekort op celniveau. Ik zou wel eens willen weten wat je werkelijk allemaal eet. Ik lees zo vaak: 'ik eet WAPF', 'ik eet gezonde vetten', maar als je verolgens doorvraagt blijkt er toch wel e.e.a. te mankeren aan het voedingspatroon.

Mike

 
Stevigheid van bindweefsel en de hoeveelheid vet in de cellen spelen rol. Voldoende vet ,zeg maar , niet ondervoed zijn, is belangrijk .De vetcellen kunner echter ook voller worden (zowel door een teveel aan kh maar duidelijk ook een teveel aan vet)en daarmee de matrix van de cellen veranderen waardoor het specifieke 'cellulitis'uiterluik de kop opsteekt.

Het kan dus zo zijn dat de stevigheid van bindweefsel te gering is voor de momentele hoeveelheid vet.En dit is dus iets anders dan een teveel aan vet.

Collageen maakt deel uit van het bindweefsel en voldoende vit.C is nodig om collageen te maken.Bottenbouillon voorziet bv. in de benodigde bouwstoffen.Zuurstof zoals mike aangeeft is uiteraard belangrijk.

ad

 
Ja maar Mike, los van dat. Als je bv 25 jaar een slecht eetpatroon heb gehad, dan gaat een half jaar/jaar wapf je niet ineens van je cellulitis en moedervlekken afhelpen. Dat is meer een kwestie van jaren. En inderdaad moet je niet teveel smokkelen met slechte gewoontes.

Mijn benen zijn de laatste jaren wel echt mooier geworden. Ik had rond mij. 20e veel meer cellulitis.

Je ziet tegenwoordig bij kinderen al cellulitis.

 
bedankt voor de tip Debsy. En inderdaad, ik moet niet verwachten dat na lange tijd slecht eten ik in een half jaar cellulitis vrij ben. alleen ik zou liever ook niet hebben dat het erger wordt, wat ik nu lijk te bemerken.

Mike, wat ik zoal eet op een dag: ik probeer mij zo veel mogelijk aan het wapf regime te houden, alleen bottenbouillon en rauwe melk eet ik nog nauwelijks, rauwe melk omdat ik daar niet goed aan kan komen en bottenbouillon omdat ik nog niet naar botten heb gezocht bij een slager in amsterdam.

wat ik dan wel eet: paar eetlepels boter, paar eetlepels kokosolie (van beide ongeveer 3 of 4 als ik het zo inschat), olijfolie, iedere dag stuk vlees of vis, iedere dag zo'n 100 gr rauwe kaas, appelazijn, sole en jodium neem ik. magnesiumpillen en vit c. qua groente eet ik zoveel mogelijk groene groente, broccoli, courgette, sla. olijven eet ik wel eens, en bijna iedere dag een heel of half bekertje slagroom.

daarnaast drink ik nog een cappuccino per dag, dat is dus koffie met gepasteuriseerde melk.... niet echt gezond dus.... maar ik vind het wel heel lekker haha, dus nu gun ik het mezelf nog. soms eet ik nog avocado ook. en af en toe ook eieren... dat moet ik misschien vaker doen... maar heb er eigenlijk nooit zin in. momenteel heb ik het meest zin in slagroom dus dat eet ik dan ook.

dit is het denk ik wel zo'n beetje...

 
http://bodyecology.com/articles/bone-broth#.UhOtXOCK8b4

Quote:
Bone Broth Helps with Wrinkles, Stretch Marks, and Cellulite

Bone broth contains collagen to make your skin supple and radiant. This delicious, mineral-rich broth can be used to make soup to support smooth, strong skin and reduce cellulite.

Drinking bone broth makes skin supple. Cellulite does not arise from carrying excess fat. Haven’t you ever seen a thin person with cellulite? It is common. Most people are taught to choose skinless and boneless meat and to fear animal fats. This is why even those who are slender will not be able to shake cellulite until they change their diet. (5)

Cellulite comes from a lack of connective tissue.

The smoothness of skin is from an abundance of connective tissue.

Collagen-rich bone broth will supply your skin with the tools that it needs to support itself.

Adding chicken feet, animal joints, and knuckles to a bone broth will increase the amount of collagen available.


 
Koffie is een sloper. Daarnaast vind ik jou vetinname nog aan de lage kant. Misschien dat anderen hier ook nog wat haken en ogen zien die ik nou over het hoofd zie?

Mike

 
Geen rauwe melk, maar ook geen kefir/yoghurt/kwark, geen orgaanvlees, geen bottenbouillon en maar af en toe eieren. Ik zie nog wel ruimte voor verbetering, aan botten moet toch wel te komen zijn in Amsterdam?

 
ja, er zal inderdaad wel aan te komen zijn maar heb nog niet gezocht, eigenlijk omdat ik een beetje onzeker ben over mijn eigen kookvaardigheden. orgaanvlees eet ik wel af en toe maar dat moet zeker vaker.

tanja, je bedoelt dat wel rauwmelkse kefir/yoghurt denk ik?

eieren heb ik niet zo heel veel zin in, weet niet waarom.

Debsy bedankt voor de artikelen! misschien dat ik toch maar de tijd moet nemen voor bottenbouillon.

en ja, koffie is niet goed, ik weet het... en toch vind ik het erg lekker...

wat mij trouwens ook opvalt is het verschil in structuur van huid van diverse volken maar ook mensen onderling. er zijn mensen met een hele gladde huid en mensen met een wat dikkere/drogere huid. valt hier nog wat over te zeggen? wat de blauwdruk is?

 
Siem van der Gragt heeft superlekker vlees!! op de Elandsgracht zit die en in de 9 straatjes heb je ook een bio slager.

Op zaterdag een boerenmarkt op het Buikslotermeerplein en Westerstraat. Bij Louwman in de Jordaan kan je vast ook botten kopen.

Ik koop bij Louwman in ons dorp. Een knie kost 1 euro en doe ik nog een merg of twee erbij en biefstuk zenen. Een ui doormidden met een paar kruidnagels erin geprikt en wat laurierblaadjes. Heet water erbij, op het laagste pitje en klaar. Ik laat 2 dagen pruttelen. Meestal trek ik er 2x een bouillon van.

Zeven, een deel in de koelkast en een deel invriezen. Ook heerlijk als basis voor allerhande soepen met groente en room. Bv pompoen of pastinaak.

 
Ja dat weet ik ook niet precies. :) Ik vertelde een tijd geleden dat ik zelf bouillon wilde maken en toen gaf hij dat er ook bij. Soms heeft hij het niet en dan is de bouillon minder jelly en de smaak is ook minder. Het zijn soort pezen ofzo.

 
Als ik het allemaal goed heb gelezen heeft mijn toename van cellulites niets te maken met de wapf-voeding. Heeft beweging ook invloed op cellulites of is het puur een kwestie van je voeding aanpassen?

 
@kaasmeisje wat volgens mij goed helpt is bottenbouillon, vooral de gelatine er in zorgt er voor dat je huid steviger wordt. Google maar eens op gelatin en cellulite. Ik merk tenminste wel verschil aan mijn onderkin als ik 't een tijdje wat minder eet :lol:

 
@ Kaasmeisje:
Quote:
Heeft beweging ook invloed op cellulites of is het puur een kwestie van je voeding aanpassen?


Ja zeker weten heeft beweging er invloed op: immers je lymfesysteem dat een grote rol speelt bij je huid soepel houden, heeft zelf geen pomp: maar beweging nodig om toxinen goed te kunnen verwijderen, evenals om vitaminen, mineralen, witte bloedcellen en antistoffen goed rond te helpen transporteren in je lichaam.

 
@Lievergezond ja, dat droog borstelen lijkt mij ook wel wat om uit te proberen, evenals aarden om je bloed dun(ner) te houden zodat het beter het zuurstof kan rondpompen.

 
Droog borstelen en koud afspoelen maakt de huid inderdaad steviger. Ik heb geen idee of ik nu meer of minder cellulitis heb. Vroeger keek ik er met fel licht en een grote spiegel naar, maar daar ben ik van af gestapt :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan