Cassave

G

Guest

Guest
Hoe denken jullie over cassave?
Een vriendin van mij had het daar vanmiddag over. Ik ken het niet eerlijk gezegd. We kwamen erop omdat we het hadden over voeding. In dit geval zoete aardappel. Ik eet wel zoete aardappel, maar vind het niet echt lekker vanwege de zoete smaak. Ondanks dat ik dat klaar maak met ui en knoflook. Is cassave dan een goeie vervanger en echt minder zoet?
 
Hoi Tanja,

Dankjewel voor je reactie. Knolselderij en peterselie wortel gebruik ik wel. Hoewel ik deze toch ook wel zoet vind. Pastinaak ook te zoet helaas. Soms eet ik de zoete aardappel met ui, knoflook en gesmolten kaas erover uit de oven.
Dat gaat nog net dan.

Bedoel je dat als ik cassave wil gaan gebruiken ik deze is nog moet bewerken? Of dan heb je het alleen over de meel?
 
Dan weet ik niet of je cassave ook niet toch zoet zal vinden, want dan komt het wel heel nauw met zoet bij jou.
In elk geval koken en water wegdoen, want bevat wat cyanide.
 
Oh, maar dat bedoelde ik niet hoor dat ik cassave te zoet vind. Dat weet ik dus niet omdat ik het nooit gegeten heb. Maar pastinaak etc, net als worteltjes, sorry, maar ik vind het echt niet lekker. Misschien kan ik de zoete smaak van groente als avondeten gewoon niet waarderen. Zoete aardappel gestampt met spruiten gaat dan nog. Omdat de spruiten de zoete smaak opheffen. Bietjes idem dito. Lust ik alleen met veel ui en peper.

Dat zoet bij mij is idd misschien wat extreem. Als kind hield ik al niet van zoet. Ook geen chocola. Menig vrouw doet een moord voor chocola. Ik niet. Behalve als het heel erg puur is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan