Cashewnoten

Ook in cashewnoten zit fytinezuur. Ik wist niet dat het pitten waren, maar fytinezuur zit in alle zaden, noten en pitten, dus ook in cashewnoten.

Ikzelf eet nog weleens een handje pinda's of cashewnoten. Heb geen zin om helemaal te gaan weken, bakken etc, maar dat beetje fytinezuur op z'n tijd overleef ik wel :wink:

 
bij ons gaan macademianoten beter dan alle andere, op de een of andere manier....

 
Ik eet ook nog wel eens cashewnoten. Ik ga dan voor de gebakken noten, liefst ongezouten. Dan eet doe ik er zelf wel zout bij. Ik vind veel noten echt lekkerder als ze gebakken zijn: pecanoten, macadamia, pistach... Walnoten vind ik rauw ook lekker en die wel en droog ik vervolgens in de oven.

 
Hoe zit het met Pinda`s?

Ik krijg er juist energie van en voel me lekker bij zoute pinda´s.

Zit er magnesium in?

Misschien komt het door het zout dat ik er energie van krijg. Misschien kan ik het beter laten staan maar toch voel ik me lekker bij het eten van pinda's.

 
Ik voel me na eten van pinda's helderde in mijn hoofd en voel me soms gelukkiger.

Hoe kan het dat je van bepaald eten een soort gelukservaring kan beleven? Sommige hebben dat bijvoorbeeld met chocola. Is dat nu de gedachten en de associatie met iets anders, of zit er bepaalde stoffen in? Als pinda's dat geven dan lijken me pinda's toch helemaal zo slecht nog niet. Je kunt het niet meten. Maar of het gezond is weet ik niet. Een kind word ook vrolijk van een ijsje.

 
Wanneer komt die stof vrij?

Zit ook in anti depressie pillen? Misschien krijg ik het niet van nootjes maar van zonlicht.

 
Uit het artikel van Tanja:

Quote:
Peanut butter actually contains a specific compound that fights the effects of stress: beta-sitosterol.


Dus, charade, dat is de reden waarom jij je beter voelt na het eten van pinda's.

Mike

 
Apart, na het eten van suiker (een (paar) uur later) kreeg ik op een gegeven moment ook een neiging om pindakaas te gaan eten, gewoon met de lepel uit de pot...

Volgens mij had ik dat met noten sowieso wel. En bedenk dat de combinaties van pinda's/noten en chocola veel voorkomt.

 
Pindakaas/kokosolie recept

Men neme

Kokosolie, dit smelten in een steelpannetje. Pindakaas erdoor roeren daarna eventueel honing toevoegen.

Giet dit alles in een ijsblokjesvorm, paar uurtjes in de koelkast laten opstijven en voila!

(heb het niet zelf bedacht maar weet niet meer waar ik het van heb)

 
Ik ervaar meer rust na het eten van Pinda's en een betere concentratie.

Creavings daar heb ik geen last van.

Mijn engels is niet zo goed.

Is het nu goed of slecht om Pinda's te blijven eten in mijn geval? Ik krijg ook dikkere ontlasting in plaats van brijachtige ontlasting.

Zelfde heb ik bij Melk en gember, of koffie. Ik voel me dan ontspannender en meer energie. Maar de middelen peppen me op en daardoor voel ik me rustig maar of dat nu juist goed is. Ik wil rustig zijn in denken en doen.

Ik heb dus last van chronische stres en hyperventilatie.

 
Pindakaas kan niet goed zijn, want dat is wel verslavend om te eten. Zit ook suiker bij in en allerlei e nummers. Als ik het niet nodig heb dan neem ik het ook niet.

 
Dan heb je de verkeerde pindakaas te pakken, want er bestaat ook gewoon (gemalen pinda pasta) pindakaas zonder toevoegingen.

 
Ik zou wel altijd aan de hoeveelheid ervan denken ivm omega 6 vetzuren(of het totaal aan mov's).Pindakaas doet me niets(geen drang)en ik eet eigenlijk helemaal geen noten of pinda's.

ad

 
Zo heel af en toe verlang ik naar pindakaas en daar geef ik dan ook aan toe. Voor satesaus kun je me wakker maken, nog steeds! Toch eet ik ook dit slechts sporadisch. Ik heb mijn eigen recept:

Biologische pindakaas vermengen met rauwe melk voor een extra romige saus (een alternatief is water). Hier doorheen roeren: veel zwarte peper, veel gemberpoeder, veel komijnpoeder, veel korianderpoeder, veel knoflookpoeder of geperste verse knoflook (is lekkerder), Keltisch zeezout naar smaak (niet te veel!), Billington's dark molasses suiker (of palmsuiker, of kokosbloesemsuiker, maar Billington's geeft een mooie donkerbruine kleur aan de saus). Het geheel goed door elkaar roeren met een lepel en langzaam op laag vuur verwarmen. Melk of water blijven toevoegen om de juiste dikte te verkrijgen. Als de saus net begint te koken, is deze klaar.

De saus wordt nog lekkerder als je 5-spice-poeder toevoegt en een eetlepel tahin (sesampasta). Zelf voeg ik ook nog wel eens een beetje kerriepoeder, garam massala, anijspoeder of kaneelpoeder toe voor extra smaak en mosterd of mosterdpoeder voor een extra pittig accent. Experimenteer er maar mee en eet smakelijk!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan