Carnitine en autisme

Hier is een auteur die inderdaad het verband legt tussen tekorten aan carnitine, autisme en vegatarisme:

Quote:
However, dietary carnitine levels are low in vegetarians and particularly in vegans.


Mike

 
Dat zouden ze eens uit moeten zoeken, moet niet zo moeilijk zijn om in kaart te brengen hoe de moeder(vader?) at ten tijde van de zwangerschap of ervoor en erna.

Maar aangezien nog steeds amper de link wordt gelegd tussen voeding en autisme zal dit wel niet gebeuren.

 
Dirtsa,

Je zou je er nog over verbazen wat voor klus het is om in kaart te brengen hoe een vader/moeder at voor, na of ten tijde van een zwangerschap.

Niet omdat het technisch moeilijk of onmogelijk is, maar het is wel een bijzonder tijdrovende en kostbare klus.

Neemt niet weg dat het niet goed zou zijn om een keer te doen, maar dan zal er toch iemand met veel geld en tijd over de brug moeten komen.

 
Ik bedoelde ook niet dat het niet veel werk is hoor, maar moeilijk is dit niet. En er worden zoveel, in mijn ogen, onzin ondrzoeken gedaan en gefinancieerd, dan lijkt me dit toch niet zo'n verkeerd ondrzoek.

 
Nee, methodologisch gezien moet het te doen zijn, ook al kun je vrijwel niet meer dan eruit opmaken dan dat die twee met elkaar in verband zouden staan. Oorzakelijke verbanden aantonen is niet onmogelijk, maar dan moet je toch wel heel veel en heel bereidwillige participanten vinden.

Maar nogmaals, het is mogelijk en het zou ook zeker niet veel kwaad kunnen.

Overigens wordt nu in dit bericht wel gedaan alsof er iets nieuws ontdekt is, maar het verband tussen autisme en carnitine blijkt niet helemaal nieuw. Ik heb zojuist even in de wetenschappelijke database gezocht op autisme en carnitine en ik krijg 1630 hits. Dat zijn nooit allemaal relevante resultaten, maar het zijn wel bijna altijd alleen maar gepubliceerde onderzoeken. Dan hebben we dus de ongepubliceerde onderzoeken niet meegerekend.

Al zou de helft de link tussen autisme en carnitine noemen, dan zijn één of meerdere artikelen toch tenminste 800 keer geciteerd, en dat is redelijk wat.

Jammer dat dit soort dingen dus kennelijk wel bekend zijn, maar niet publiek bekendgemaakt worden.

 
Het levert geen geld op, Pinklady, dan zouden ze geen dure medicijnen meer kunnen afzetten. Helaas, maar onze ziekenzorg is niet gericht op wat het beste is voor de patient.

 
Oh jawel hoor. Carnitine bestaat al als medicijn. Als je er niet bijzet dat je het ook uit vlees haalt.... Al moet ik er ook bijzeggen dat ik overtuigd ben dat dat perse de reden is dat er geen onderzoek naar gedaan wordt. Ik sluit het niet uit, maar zit onvoldoende in het wereldje om een dergelijke, voor mij onvoldoende gefundeerde conclusie te trekken.

 
Heb vandaag mijn Acetyl-L-carnitine uit Amerika binnengekregen, dus ik laat jullie wel weten hoe het bevalt. Het schijnt dat Acetyl-L-carnitine de hersenen binnen kan komen en L-carnitine niet of minder...

 
Ik heb mijn Acetyl-L-carnitine ontvangen, maar nu lees ik dat je het best nog iets anders erbij neemt omdat die 2 stoffen synergetisch werken, nl: alpha lipoic acid. Nemen jullie dit er ook bij?

researchers have found that nutrient acetyl L-carnitine when combined with alpha lipoic acid helps improve mitochondrial health even more. When used together, smaller doses of lipoic acid and acetyl L-carnitine have a larger effects than larger doses of either alone.



 
Ik heb de Acetyl-L-Carnitine versie genomen en het doet wel iets. Het werd wat stiller in mijn hoofd, iets waar ik niet per se op zit te wachten want ik kan de razende gedachtes wel gebruiken met creatieve processen. Daarnaast voelde ik mij over het algemeen niet meteen een stuk beter.

Zou goed kunnen dat de alpha lipoic acid reserves werden uitgeput. Zou alpha lipoic acid hetzelfde zijn als Alpha Liponzuur?

 
Nog belangrijk om weten ivm het supplementeren met L-carnitine:

L-Carnitine is considered generally safe, however, it should not be used by individuals experiencing underactive thyroid symptoms since it may cause your condition to worsen. In addition, L-Carnitine side effects could contribute to causes of sleep deprivation especially if taken later in the day making you feel energized and restless.

Ik twijfel nu of het wel zo'n goed idee is voor mij om het te nemen..

 
ik nam er 3 per dag en had vooral 's nachts last van hartkloppingen, op de site van ron fonteine las ik over carnitine en daar werd geadviseerd dit vooral 's ochtends en bij de lunch te nemen en niet 's avonds. Ik ben dus terug gegaan naar 2 per dag, geen hartkloppingen meer en hoe het verder uitpakt zal de tijd leren. ik voel mij er nu prima bij, maar ik ga ervan uit dat het maanden kan duren voor ik er wat van ga merken, eventueel, wat spierkracht betreft.

 
Het is pas mijn 2de dag aan de carnitine. Ik heb het in poedervorm gekocht. Ik doe het in mijn smoothie, ongeveer 1/8 van een theelepel neem ik. NoOg te vroeg om er iets over te kunnen zeggen, maar is de stof op zich niet chemisch vervaardigd en dus synthetisch?

 
Quote:
maar is de stof op zich niet chemisch vervaardigd en dus synthetisch?



Dat vraag ik me ook af als ik naar L-carnitine en andere supplementen zoek kom ik ook veel op site voor bodybuilding en ik dacht niet dat die sport nu bekent stond om schone stoffen.

 
Op dit moment ben ik wat bessen aan het kopen en wil ook L-carnitine bestellen alleen ben ik daar wat huiverig voor ivm afslankmiddel (is voor mij niet nodig :? ) ipv energie verhogend wie heeft hier advies voor?

 
Ik gebruik het al 5 a 6 weken , ik merk helemaal niets van afslanken hoor. Nu is dat ook wel het laatste waar ik mee bezig ben, en ik heb het daar ook niet voor besteld.

Ik denk ook niet dat dit de bedoeling is van carnitine, misschien een "bijwerking" die helaas weer misbruikt wordt om dit supplement op grotere schaal aan de man te brengen, denk ik.

 
@ Dirtsa,

ik had het ook besteld in de hoop dat ik vet beter zou kunnen verteren, want ik word nog altijd dik van vet te eten. Ik neem ongeveer 1/4de afgestreken theelepel L-acetyl carnitine, maar nu heb ik toevallig iets gelezen over carnitine terwijl ik aan het googlen was over vitamine C en misschien missen we een paar stoffen om de carnitine effectief te laten werken..

"..

Synthesis

The synthesis of L-carnitine requires the presence of six different molecules. Two of them are amino acids --- the chemical building blocks of proteins. The remaining four are iron, vitamin B6, niacin and vitamin C, also known as ascorbic acid. Vitamin C contributes to the function of two important enzymes that play a role in the biosynthesis of L-carnitine. Enzymes are special types of proteins that facilitate chemical reactions. In this case, they convert the amino acid lysine into L-carnitine through a process that spans a series of "intermediate molecules" to bridge the gap.

Effects

The consumption of vitamin C is closely associated with L-carnitine production and excretion. Though vitamin C is not the only nutrient necessary for this process, its absence can greatly impair the creation of L-carnitine. For example, an early symptom of vitamin C deficiency is fatigue. According to the Linus Pauling Institute, experts think this might be related to a decrease in the synthesis of L-carnitine.

.."


Read more: [URL]http://www.livestrong.com/article/482742-l-carnitine-and-vitamin-c/[/URL]#ixzz1zCelG71O"

En als je bedenkt dat L-carnitine gewoon in vlees, vis en zuivel zit, dan hebben wij misschien geen supplementatie nodig, maar eerder wel van vitamine C. Als je bijnieruitputting hebt, dan moet je sowieso extra vitamine C tot je nemen (2000 à 4000 mg per dag heb ik gelezen op naturalnews.com) , dat was eigenlijk een component die ik had overzien en nu pas ga supplementeren ermee, misschien door amalaki poeder te bestellen daar zit veel natuurlijke vitamine C in.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan